کد خبر 1310775
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
برهم صالح  هادی العامری

رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف الفتح این کشور طی دیدار با یکدیگر بر لزوم حفظ وحدت ملی عراق و حفظ امنیت و ثبات این کشور تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق بر حمایت از امنیت و ثبات و تحکیم وحدت ملی تاکید کردند.

به نوشته موازین نیوز، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: برهم صالح امروز میزبان العامری بود و در این دیدار اوضاع کلی کشور و تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتربخوانید:

العامری: بیانیه مرجعیت به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است

بر اساس این بیانیه، در دیدار صالح و العامری بر ضرورت حمایت از امنیت و ثبات کشور و ایستادگی قاطعانه در برابر تلاش‌های گروه‌های تروریستی داعش برای تهدید امنیت شهرها و بستن راه ها به روی اقدامات جنایتکارانه تروریستی که شهروندان را هدف قرار می‌دهند، تاکید شد.

در پایان بیانیه آورده شده است: رئیس جمهور و رئیس ائتلاف الفتح بر اهمیت یکپارچگی صفوف ملی و اتحاد همگان و عبور از مشکلات و دستیابی به منافع ملی مورد انتظار تاکید کردند.

العامری رئیس ائتلاف الفتح مهم‌ترین گروه معترض به نتیجه انتخابات عراق است که به تازگی هم اسناد و شواهد بروز تقلب گسترده در انتخابات این کشور را به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

انتخابات پارلمانی در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از اعلام نتایج بسیاری از گروههای سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشت.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد؛ اما کمیساریای عالی مستقل انتخابات در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد. پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد؛ مسئله‌ای که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های‌ سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

در همین حال معترضان به نتیجه انتخابات همچنان در نزدیکی منطقه سبز بغداد به تحصن خود ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس