کد خبر 1317398
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
حضور گسترده نیروهای امنیتی عراق در مرکز بغداد

برخی گزارش ها حاکی از حضور گسترده نیروهای امنیتی عراق و استقرار میزان قابل توجهی از تجهیزات نظامی در مناطق مرکزی بغداد، پایتخت به ویژه منطقه مهم و حساس «الخضراء» (سبز) است.

به گزارش مشرق،  منابع عراقی امروز (جمعه) از استقرار نیرو و تدابیر شدید امنیتی در بغداد در آستانه دور  تازه اعتراض های خیابانی به نتایج انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر گذشته (۱۸ مهر) خبر می دهند.

در همین پیوند، تارنمای «میدل ایست نیوز» نوشته است که نیروهای امنیتی عراق با توجه به احتمال آغاز اعتراض های تازه مخالفان نتایج انتخابات در منطقه سبز و محله های پپرامون آن مستقر شدند.

نیروهای نظامی عراق امروز جمعه بار دیگر در بغداد و به طور ویژه در اطراف منطقه امنیتی سبز که سفارت آمریکا، ساختمان نمایندگی های خارجی، مقر دولت و پارلمان در آن قرار دارد، مستقر شدند.

این حضور گسترده و تدابیر سنگین امنیتی از آن رو است که مخالفان نتایج انتخابات پارلمانی عراق که ۱۰ اکتبر برگزار شد، برای چندمین بار به برپایی تظاهرات و اعتراض نسبت به نتایج انتخابات فراخوان داده اند.

نیروهای نظامی و امنیتی عراق که به طور گسترده از نیمه شب گذشته در سطح پایتخت حاضر شده اند، اقدام به بستن پل «الجمهوریه» در مرکز بغداد که به یکی از ورودی های منطقه سبز منتهی می شود، کردند.

نیروهای امنیتی همچنین دیگر مسیرهای منتهی به منطقه سبز را بسته اند و ده ها نفر از آنها در ورودی های این محل مستقر شدند.

مقام های نظامی عراق می گویند که استقرار نیروهای امنیتی اقدامی پیشگیرانه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و وضعیت اضطراری یا خشونت در پی تظاهرات مخالفان نتایج انتخابات است.

یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات بغداد نیز به «العربی الجدید» گفت که اوضاع در بغداد با ثبات است و استقرار نیروهای امنیتی اقدامی معمول و بدیهی در چنین شرایطی است.

وی توضیح داد که تدابیر امنیتی شامل حضور در منطقه امنیتی سبز و نزدیکی ورودی های آن، تامین امنیت مناطق نزدیک به آن به ویژه مناطق «الکراده» و «الجادریه» و «العلاوی» است.

وی تاکید کرد که مقام های بلندپایه نظامی و امنیتی عراق دستور به درگیر نشدن با معترضان داده اند.

اعتراض ها به نتایج انتخابات پارلمانی مهر ماه همچنان ادامه دارد و در این مدت چندین تظاهرات اعتراضی علیه نتایج این رویداد در بغداد و استان های مختلف عراق برگزار شده است.

مخالفان می گویند که اسنادی در دست دارند که ثابت می کنند در انتخابات تقلب و دستکاری شده است، به باور آنان «کمیسیون مستقل انتخابات» که طبق قانون باید بیطرف باشد در روند برگزاری انتخابات اخلال ایجاد کرده و حتی آرا نیز دستکاری شده است.

«کمیته هماهنگی شیعه» متشکل از چندین گروه مطرح سیاسی شیعی به جز جریان «مقتدی صدر» مهمترین جریان معترض و مخالف نتایج انتخابات هستند و می گویند که نتایج انتخابات باید باطل شود.

چهارشنبه گذشته «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح که پیشتر مدارک و اسنادی از تقلب و دستکاری آرا را به دادگاه فدرال عراق ارسال کرده در این نهاد حقوقی و قضایی حاضر شد و پس از بیان توضیحات در باره شکایت خود اسناد، مدارک و شواهد تقلب در انتخابات را تقدیم قضات دادگاه کرد.

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات العامری و دریافت اسناد تقلب از وی، اعلام کردند که روز یکشنبه رای نهایی خود به شکایت رئیس ائتلاف فتح در باره نتایج انتخابات را صادر خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    این بعثی ها و صدایمان عراق و اون نژاد پرستاش از هر گروه و کردها و شیعیان و اهل سنتش با هم متحد نمیشوند مگر با وجود یک دیکتاتوری مثل صدام و یا پادشاهی دست نشانده زمان دولت قبلی مخالفین غربگرا تو خیابان بودند زمان این دولت هم باز مخالفین این دولت تو خیابانند و خلاصه آخرش جنگ داخلی و تجزیه نشه خوبه اصلا یه اقلیم هم به شیعیان بدن واین بعثی ها و نژاد پرستها تحت قوانین این اقلیم مثل اقلیم کردستان بسیار زندگی راحت و بی دردسری دارند و ارتش داخلی پیشمرگه هم دارند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    خدا رحمت کنه شهید سلیمانی و مهندس ابو مهدی اگر بودند کسی جرات تقلب را نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس