کد خبر 1310603
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
«اولاف شولتز»، صدراعظم جدید آلمان کیست؟

اولاف شولتز با رای پارلمان آلمان رسما به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شد و با ادای سوگند فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» روز چهارشنبه، ۱۷ آذر، به عنوان صدراعظم آلمان سوگند یاد کرد تا دوره ۱۶ ساله «آنگلا مرکل» به پایان برسد.

به گزارش «اِن پی آر»، حزب چپ‌ گرای میانه سوسیال دموکرات آلمان به ریاست «شولتز» که بیشترین آرا را در انتخابات فدرال سپتامبر به دست آورد، همراه با حزب سبزها و حزب لیبرال دموکرات در دولت جدید آلمان حضور خواهند داشت.

در روزهای اخیر، هر یک از طرفین توافقنامه، ائتلافی را تصویب کرده‌اند که اهداف دولت آلمان را تعیین می‌کند، از جمله افزایش حداقل دستمزد، حذف تدریجی نیروگاه‌های زغال سنگ تا سال ۲۰۳۰ و تعهد برای خنثی کردن کربن تا سال ۲۰۴۵.

«شولتز» اعضای کابینه را که شامل سیاستمداران این ۳ حزب است، معرفی کرده است.

«اولاف شولتز» سیاستمداری ۶۳ ساله در حزب سوسیال دموکرات است؛ او برای چندین دهه، مناصب مختلفی را بر عهده داشته است؛ عضو پارلمان، شهردار شهر بندری هامبورگ، وزیر کار و وزیر دارایی در دولت‌های ائتلافی تحت ریاست مرکل.

«شولتز»، شخصیت شناخته شده‌ای است که محافل آلمانی می‌گویند درک عمیقی از روند سیاسی و چگونگی انجام کارها دارد.

یکی از دلایل پیروزی او و حزبش در انتخابات فدرال این است که آلمانی‌ها در «شولتز» تداوم سبک مرکل را می‌بینند.

اما چند تفاوت اساسی بین آن‌ها وجود دارد.

«مارسل فراتزشر»، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان، می‌گوید «آنگلا مرکل در آلمان شرقی بزرگ شد؛ او دیدگاه متفاوتی دارد، به ویژه در مورد سیاست خارجی و سیاست اروپا.»

«فراتزشر» بر این عقیده است که تحت یک دولت به ریاست «شولتز»، آلمان در صحنه جهانی با آمریکا هماهنگ‌تر خواهد شد و به دنبال یک اتحادیه اروپای قوی‌تر و متحدتر خواهد بود.

«اولاف شولتز»، صدراعظم جدید آلمان در کنفرانس خبری بر این اهداف تاکید کرد.

وی اظهار داشت «روابط فرا آتلانتیکی و همکاری ما به عنوان بخشی از ناتو ثابت است؛ ما متعهد به جامعه‌ای از دموکراسی‌ها در سراسر جهان هستیم.»

یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پیش روی صدراعظم جدید آلمان، راه خروج این کشور از اعماق همه‌ گیری است.

«شولتز» از جلسه هفته گذشته با «مرکل» و نخست وزیران ۱۶ ایالت فدرال با فهرست جدیدی از دستورالعمل‌های کرونایی بیرون آمد؛ قوانینی که ناگهان مانور افراد واکسینه نشده در جامعه آلمان را دشوارتر کرده است.

پیروی از این دستورالعمل‌ها و در عین حال متقاعد کردن یا مجبور کردن بیش از ۱۸ میلیون آلمانی واکسینه نشده برای تزریق واکسن، آزمونی قوی برای «شولتز» خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس