کد خبر 1310587
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
فتح سلسله جبال راهبردی در نزدیکی شهر مأرب

منابع یمنی از فتح سلسله جبال راهبردی در نزدیکی شهر مأرب و شمارش معکوس برای آزادسازی این شهر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی به المیادین اعلام کردند که سلسله جبال «البلق الشرقی» به عنوان آخرین ارتفاع در نزدیکی شهر مارب از سمت جنوب شرقی به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شده است.

این منابع افزودند: نیروهای ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی فروپاشیده‌اند.

بیشتربخوانید:

ورود رزمندگان به منطقه «وادی مارب»

منابع مذکور از فرار گسترده نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی از جبهه‌های جنگ خبر دادند.

این منابع با اشاره به آزادسازی قریب الوقوع شهر مارب تاکید کردند: روزهای اندکی تا آزادسازی کامل شهر مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مانده است.

منابع مذکور اعلام کردند: فرماندهان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آخرین فرصت را به کسانی که خود را تسلیم نکرده‌اند، داده‌اند.

روز گذشته منابع یمنی اعلام کرده بودند که جبهه‌های جنوبی شهر مارب شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت نجات ملی یمن از یکسو و نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آنها از سوی دیگر است. روند تحولات ۲۴ ساعت گذشته حاکی از این است که شهر مارب در آستانه فتح به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارد.

این منابع اعلام کرده بودند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دامنه درگیری را به مناطق مشرف به شهر از سمت جنوب و جنوب غربی آن کشانیده‌اند. باوجود تشدید حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به خطوط مقدم درگیری به ویژه در روضه جهم و مناطق وادی عبیده، اما پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جنوب مارب ادامه دارد. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر منطقه اللجمه مسلط شده‌اند و از آنجا مواضع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را زیر حملات شدید توپخانه ای قرار داده‌اند. صدای انفجارهای شدید ناشی از درگیری‌های شدید در همه جای شهر مارب شنیده می‌شود.

این منابع تاکید کرده بودند که نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آنها، همه مواضع خود را در جبهه‌های روضه جهم و وادی ذنه در جنوب غربی شهر مارب از دست داده و زیر آتش سنگین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عقب نشینی کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    توپ های ضدهوایی را باید مستقر کنند بطور زیاد و بصورت استتار شده
  • برادر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    احسنت
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    ایران همیشه مظلوم‌هست و این مظلومیت ایران نشان حق بودنش است مثل علی ع که مظلوم بود.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    مالک حقیقی سرزمین انسانها همانا حضرت زهرا س است و همان باغ فدک است که به ارث ایشان رسیده است. شیعیان در کنار دیگر اقوام محب اهل بیت در کشور های دیگر، آنقدر خواهیم ایستاد تا این ارثیه را به فرزندش امام زمان ع تقدیم کنیم.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    باشد که انشاالله و به زودی کل یمن بدست فرزندان زهرا س به سرزمین های مقدس شیعیان اضافه شود و سپس تقدیم به دستان نورانی تمام نور پراز نور امام زمان ع گردد
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    همین الان در دلمون ظهور آن منجی را از خدا بخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس