کد خبر 1310533
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
خوراکی‌های مفید، بعد از ۴۰ سالگی

مبارزه با بیماری‌های مزمن، حفظ سوخت و ساز طبیعی بدن و از بین رفتن چربی شکم با بالا رفتن سن به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. اما برخلاف باور همه شما در این سن بدن می‌تواند دچار مشکلات متعدد نشود.

به گزارش مشرق، شما در بیست سالگی با نخوردن نان می‌توانید مقداری از وزن خود را کم کنید، کاری که در سنین بالا برای شما سود چندانی نخواهد داشت. اما مطمئناً می‌توانید با اضافه کردن غذاهای خاص به رژیم خود وزن خود را متعادل نگه دارید.

انتخاب این دسته از غذاها که به آن‌ها غذاهای جوان کننده نیز می‌گویند باعث می‌شود بدن شما به ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن که برای مقابله با سرطان، رفع چین و چروک و متابولیسم به شما کمک می‌کنند تا شما احساس جوانی و جنب و جوش بیشتری را کنید دست یابید.

بیشتر بخوانید

۱۰ علامت تغذیه سالم افراد

۱. سالمون وحشی

تغییرات هورمونی در دهه چهارم زندگی شما می‌تواند بر هورمون‌های اشتها، گرلین و لپتین، تأثیر بگذارد. ویتامین D ۳ اضافی و پروتئین لاغرکننده می‌توانند به کنترل اشتهای شما کمک کنند. ماهی سالمون وحشی مناسب‌ترین گزینه برای این اتفاق است، چرا که دارای ویتامین D ۳ و همچنین پروتئین نگهدارنده ماهیچه‌هاست و نقش مهمی در لاغری ایفا می‌کند.

خوراکی‌های مفید، بعد از ۴۰ سالگی

۲. شیر بر پایه گیاهی

اگر شما نفخ دارید، زمان آن رسیده است که غذاهایی را که باعث نفخ می‌شوند از رژیم غذایی شما حذف شوند. با افزایش سن، بدن ما نمی‌تواند لاکتوز را به همان اندازه که نیاز بدن است تجزیه کند. وقتی نتوانیم به طور موثری چیزی را هضم کنیم نفخ معده شروع می‌شود. در این سن از خوردن لبنیات به شدت دوری کنید. به احتمال زیاد با انجام این کار شاهد بهبودی خواهید بود. اگر فکر می‌کنید که شیر یکی از ارکان مهم وعده‌های غذایی شماست بهتر است آن را با شیرهای گیاهی جایگزین کنید.

۳. دانه‌های چیا

بسیاری از انواع چربی‌های سالم می‌توانند به شما در از دست دادن چربی بدن کمک کنند. امگا ۳ یکی از این چربی‌های سالم است. سعی کنید هر روز یک وعده غذایی غنی از امگا ۳ میل کنید. پاشیدن دانه‌های چیا روی اسموتی یا استفاده از جوی دوسر در صبحانه راهی بی دردسر برای رسیدن به سهمیه امگا۳ روزانه شما است.

۴. بلوبری

به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد می‌تواند با رادیکال‌های آزاد از آنفلوانزا گرفته تا التهابات تحریک کننده اضافه وزن مبارزه کند و از آن‌ها جلوگیری کند. از بلوبری درون پنکیک‌های غلات سبوس‌دار استفاده کنید یا آن‌ها را به تنهایی به عنوان یک میان وعده میل کنید.

خوراکی‌های مفید، بعد از ۴۰ سالگی

۵. تخم مرغ

هرگز سفیده را از زرده جدا نکنید و کل تخم مرغ را در غذاهای خود استفاده کنید. چربی‌های سالم موجود در زرده‌ها می‌تواند در شما سیری طولانی مدت ایجاد کند. طی تحقیقات انجام شده ماده مغذی تخم‌مرغ فقط در قسمت نارنجی تخم مرغ وجود دارد نه سفیده آن. با این حال در اکثر رژیم‌های غذایی از خوردن زرده جلوگیری می‌شود.

۶. آووکادو

آووکادوها می‌توانند بهترین دوست بدن شما باشند. این میوه چرب دارای چربی‌های اشباع نشده و سالم است که می‌تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند (چربی بدی که شریان‌ها را مسدود می‌کند) و یک شکم تخت را برای شما ایجاد می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده حدود ۴۰ درصد از افرادی که فقط نیمی از آووکادو تازه را با ناهار خود میل کردند، بعد از ساعت‌ها نیز میل به خوردن وعده دیگری نداشتند.

۷. پیازها

 پیازها نیز در مبارزه با سرطان بسیار مفید هستند. طبق گفته محققان پیاز قرمز دارای کورستین و آنتوسیانین است که می‌تواند با سرطان روده بزرگ و سینه مقابله کند. پیاز با ایجاد محیط نامناسب برای رشد سلول‌های سرطانی، آن‌ها را می‌کشد.

خوراکی‌های مفید، بعد از ۴۰ سالگی

۸. نخود

یک نصف فنجان نخود در حدود ۸ گرم فیبر که به شما کمک می‌کند تا به راحتی به میزان فیبر روزانه مورد نیاز بدن خود برسید. استفاده از نخود در یک سالاد باعث احساس سیری می‌شود. همچنین می‌توانید که آن‌ها را با کمی ارده، آب لیمو و نمک مخلوط کرده و یک هوموس خانگی را آماده کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس