کد خبر 1310261
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
بلینکن: خروج از برجام اشتباه بسیار بزرگی بود - کراپ‌شده

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که خروج واشنگتن از برجام اشتباه بسیار بزرگی بود.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران اشتباه بسیار بزرگی بود.

وی که با وال‌استریت ژورنال مصاحبه می‌کرد، در ادامه گفت: «همچنان اعتقاد داریم که دیپلماسی بهترین راه برای حل چالش هسته‌ای ایران است».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «فرصت برای بازگشت ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بدون پایان باقی نخواهد ماند».

ابراز ندامت وزیر امور خارجه آمریکا از خروج از برجام در حالی ابراز می‌شود که دولت کنونی آمریکا، همچنان سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا علیه ایران را حفظ کرده و برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015، حاضر به برداشتن تمام تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و پس از خروج از برجام نیست.

بلینکن در ادامه مصاحبه خود به چالش اوکراین نیز اشاره کرد و گفت در صورتی که روسیه به سرزمین‌های اوکراین حمله کند، واشنگتن کمک‌های دفاعی بیشتری به کی‌یف خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «امیدواریم که روسیه اقدامات خصمانه بیشتری علیه اوکراین اتخاذ نکند».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» گفت‌وگو خواهد کرد.

وی افزود: «در جریان گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، بایدن به پوتین گفت در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا آماده اتخاذ اقداماتی است که در سال 2014 آنها را انجام نداده است».

سالیوان اضافه کرد که آمریکا همچنان به ارائه تسلیحات دفاعی به اوکراین ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 4
    از دیدگاه شما برجام یعنی انجام دادن تمامی تعهدات از طرف ایران همین
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    9 14
    مرگگگگ بر امریکااااا
  • DE ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    4 15
    وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که خروج واشنگتن از برجام اشتباه بسیار بزرگی بود. اونها گول قول و تضمین جان کریه را خوردند و هرچه ما خواستیم چشم بسته امضاء کردند ما هم گول خالی بندی های داش فری و ستون پنجم و رفقای مدعی اصلاح طلبی را خوردیم و برجام را پاره کردیم . قرنهاست روباه بودیم ولی در سوراخی بنام یا همه تحریمها یا هیچچی گیر نکرده بودیم .گروه جدید اصلا گول فرش قرمز و هتل چند ستایره و پنجره رو به دریا ...را نمیخوره ...ولی داریم راههای جدید گول زدن و فشار بر اونها را امتحان میکنیم . بی آبی یکیش بود که موفق نشدیم الان تمام رسانه های ستون پنجم و اصلاح طلبان را به کار گرفته ایم.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 7
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    آقای وزیر آمریکایی تنها اشتباه شما آن نیست. جنایتهای که در طول تاریخ مرتکب شدید باید نتیجه عذاب آنها را ببینید. بودن شما در برجام یا نبودنتان هیچ فرقی نمیکند. اصل این است که باید کلیه تحریمها را بردارید .در لفافه سخن گفتن که با تهدید همراه است هم پشیزی ارزش ندارد شما چه راه دیپلمات وچه استفاده از دیگر گزینه ها هیچ چاره ای غیر از لغو کلیه تحریمها ندارید
  • علـی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    خفففففه
  • مسعود دیپامات IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    دروغ می گوید. آمریکا نمی حواهد به برجام برگردد. فقط می خواهد ما را در برجام نگهدارد.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    خطاب به بلینکن : همیشه خطا بوده است کارتان _ خبیثان و ابلیسیان یارتان __ کدام کار نیکو بگو داشته اید ؟___کدام تخم نیکی کجا کاشته اید ؟__ برای چه گوئی چنین ای دنی __که ابلیس گوید تو هم از منی ؟__ بگفته است ابلیس این بارها __شما بهتر از من کنید کارها _

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس