کد خبر 1310076
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
نقدها در دولت گذشته سرکوب می‌شد

شهردار تهران ما آزاد هستیم با بیان اینکه ما آنقدر آزاد نیستیم که سر مسئولان خود فریاد بزنیم. گفت: شاهد بودید که در دولت گذشته چگونه نقدها سرکوب می شد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز (سه شنبه) با حضور در دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت روز دانشجو ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر، گفت: ۶۸ سال پیش اتفاقی که در دانشگاه تهران رخ داد، دارای دو جهت ضد استبدادی و ضد استکباری بود.

وی افزود: بعد از انقلاب بسیار سعی شد تا جوهره جریان دانشجویی تغییر پیدا کند و مسیری بر خلاف مسیر ذاتی او را طی کند. ۱۳ آبان ۵۸ نیز اصلاح بزرگ درونی و «نه» بزرگ بیرونی را در خود داشت، از این رو با مرور قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، مسئولیت های خود را در امور یادآور می شویم.

بیشتر بخوانید:

داستان انتصاب‌های پایتخت

شهردار تهران تصریح کرد: اگر بخواهیم انسان را از نگاه غرب ببینیم، انسان جایگزین خدا روی زمین دیده می شود و در مقابل در نگاه اسلامی، انسان خلیفه خدا است و طبیعت در اختیار او نیست بلکه در امانت او است.

زاکانی بیان کرد: بی تعارف ما به دنبال جهانی شدن هستیم و اینکه مستضعفان بر جهان حکمران خواهند شد نوید قرآنی است. غرب هم به دنبال جهانخواری و استثمار جهان برای یکپارچه سازی مورد هدف خود است تا کدخدا آن باشد و حمله به افغانستان هم حکایت از ناکامی آنها داشت.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال این است که دیگران را تحت سیطره خود در بیاورد و ده‌ها سال این کار را انجام داد و میان غرب و ما هم رقابت نابرابر وجود دارد. آمریکا با توانایی‌های بهره گرفته شده، علم خود را تامین و ما نیز با بهره گیری از علم باید خود را به نقطه درخشان برسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در گذشته ما شرایط متفاوتی داشتیم و امروز باتوجه به گام دوم انقلاب باید شرایط خود را به درستی به جهانیان نشان دهیم، گفت: باید آزادی و استقلال سیاسی خود را به درستی نشان دهیم. ما آزاد هستیم اما آنقدر آزاد نیستیم که سر مسئولان خود فریاد بزنیم. مگر در مورد مقام معظم رهبری که شنونده نقدها هستند.

زاکانی افزود: شاهد بودید که در دولت گذشته چگونه نقدها سرکوب می شد. در حالی که در جلسه ای با مقام معظم رهبری، دانشجویانی انتخاب شده بودند که نقد آرام داشتند تا جایی که رهبر انقلاب اعتراض کردند که چرا یکطرفه رفتید؟ جای طرف دیگر ماجرا در جمع خالی است.

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام وجود مقابل پلشتی‌ها ایستادگی کرد، تصریح کرد: این ایستادگی نیازمند هزینه پرداخت کردن است و خیلی ها حاضر به پرداخت این هزینه نیستند. اعتقاد من این است که ۱۶ آذر هر سال به ویژه امسال باید پیام ویژه‌ای داشته باشد، مبنی بر اینکه ما نیازمند مبارزه جدی با فقر و فساد هستیم و ما مکلف به خدمت شایسته و نوکری مردم هستیم.

شهردار تهران اضافه کرد: باید از مسئولین طلب شود تا در این مسیر حرکت کنند و ما باید برای پیشرفت کشور به سمت آبادانی حرکت کنیم. اگر دانشجویان امروز در صحنه باشند و مسئولیت های اجتماعی را قبول کنند فردا جایگاه دارند. در این مسیر نیاز به حرکت و جهاد برای تحقق اهداف انقلاب داریم.

زاکانی با بیان اینکه ما وظیفه داریم یاری کننده و دلجوی مظلومان باشیم، گفت: ما مکلف هستیم کاری کنیم که فقط یک صدا از کشور ما به گوش جهان برسد و حرف خود را بدون اینکه پایمان بلرزد، با صلابت به بیگانگان بزنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    14 0
    به وضع ترافیک و آلودگی هوا برس
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      3 0
      وقت نداره
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 0
    تو خودت استاندار گلستان رو که بخاطر بی کفایتی در سیل، برکنار شده بود، کردی مشاورت خودت..
    • التماس تفکر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      اون حناچی بود که استاندار رو استخدام کرده بود ولی در دوره زاکانی برکنار شد
  • Nasra IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    9 1
    الان خدا رو شکر سرکوب نمیشه!!!!!!
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 2
    لطفا همه بجای نقد یک طرفه دولت قبل مثبت بین باشیم و تلاشگر. در ضمن شدیدترین نقدها در دولت قبل میشد ولی واقعا بعضی نقدها خیلی بیخود بود. از طرف یکی که هیچ وقت به روحانی رای نداد
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    قشنگ معلوم بود
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 2
    درود
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    4 0
    خجالت بکش!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 2
    درود بر شما
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    کی سرکوب می کرد ؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    معلوم بود
  • NL ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    مشرق سانسورچی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس