کد خبر 1311629
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
آمریکا به یونان کشتی های جنگی پیشرفته می فروشد

وزارت خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای فروش چند کشتی جنگی به یونان و همچنین نوسازی ناوگان ناوچه های سنگین آن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با فروش ۴ فروند کشتی جنگی به ارزش ۶.۹ میلیارد دلار به یونان و همچنین نوسازی و مدرن سازی ناوچه های سنگین این کشور به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار موافقت کرد.

همچنین آژانس همکاری امنیت دفاعی در بیانیه ای اعلام کرد که گواهینامه های مورد نیاز را ارائه و کنگره را از این فروش احتمالی مطلع کرده است.

بیشتر بخوانید:

کمک ۳۳ میلیون دلاری آمریکا به یونان جهت ساخت پایگاه هوایی

در بیانیه مذکور آمده است: این فروش پیشنهادی با کمک به بهبود امنیت ناتو که شریک مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در اروپا است، از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده حمایت خواهد کرد.

همچنین این بیانیه در ادامه می افزاید: این فروش پیشنهادی توانایی یونان را برای رویارویی با تهدیدات فعلی و آتی با ارائه یک قابلیت بازدارندگی رزمی موثر برای حفاظت از منافع دریایی و زیرساخت ها در حمایت از موقعیت راهبردی اش در جناح جنوبی ناتو، بهبود می بخشد.

آژانس مذبور همچنین تاکید کرد که این خریدها «ثبات و امنیت دریایی» را در منطقه مدیترانه شرقی افزایش می دهد و به اهداف امنیتی و استراتژیک ناتو و ایالات متحده کمک می کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: یونان به عملیات ناتو در کوزوو و همچنین مبارزه با تروریسم و مبارزه با دزدی دریایی کمک می کند. یونان در جذب این اقلام و خدمات در نیروهای مسلح خود مشکلی نخواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است که فروش پیشنهادی تجهیزات و پشتیبانی «توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد».

مطابق قوانین آمریکا، برای اینکه این فروش انجام شود، کمیته های مربوطه در کنگره این کشور نباید ظرف ۳۰ روز به این مصوبات اعتراض کنند.

اعلام خبر فروش کشتی های جنگی و نوسازی ناوگان دریایی یونان در حالی صورت می گیرد که اخیراً تنش ها بین مسکو و واشنگتن و متحدانش در ناتو بر سر مسئله اوکراین بالا گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما HK ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    2 0
    این کمک ها احتمالا برای مقابله با تهاجم احتمالی ترکیه هست
  • ف GB ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    ترکیه حواسش جمع باشد...
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 1
    اگر شهدای مدافعان حرم نبودند الان داعشی ها سرهای آذری ها و دیگرایرانی ها را به کلکسیون سرها رجب یحودی اضافه کرده بودند.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 1
    همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس