کد خبر 1309584
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
صدر اعظم جدید اتریش و موج تازه کرونا در این کشور

کارل نهمر سومین صدراعظم اتریش در مدت سه ماه، روز دوشنبه سوگند یاد کرد و سکان هدایت کشوری را در دست گرفت که برای مقابله با تازه ترین موج همه گیری کرونا تلاش می کند.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، نهمر که وزیر کشور سابق اتریش بود، پس از انتخاب به عنوان رهبر حزب مردم اتریش، در حضور الکساندر فان در بلن رئیس جمهوری این کشور سوگند یاد کرد.

چند عضو دیگر کابینه جدید اتریش از جمله ماگنوس برونر وزیر دارایی نیز منصوب شدند.

نهمر که سیاستمداری حرفه ای اما در عین حال یک تندروی ضد مهاجرت است، وظیفه دارد کشورش را از قرنطینه چهارم و اجباری شدن حکم واکسیناسیون به سلامت عبور دهد.

وی همچنین باید اعتماد را به گروه محافظه کار اتریش بازگرداند، پس از آنکه ماجرای رسوایی مالی وجهه دولت سباستین کورتس صدراعظم پیشین این کشور را مخدوش کرد.

کورتس محافظه کار و ۳۵ ساله تمام کشور را در شوک فرو برد زمانی که اعلام کرد قصد دارد از رهبری حزب مردم کنار رود و از سیاست فاصله گیرد.

 کورتس و همکارانش متهم به دستکاری در نظرسنجی‌ها و تامین مالی بازنمایی‌های مثبت رسانه‌ها با پول عمومی برای کمک به او برای بالا بردن جایگاه نردبان سیاسی وی در اتریش بودند.

قبل از استعفای کورتس، دادستان‌های اتریشی اعلام کردند که او به اتهام رشوه خواری و سلب اعتماد مردم مورد بازجویی قرار گرفته است.

همچنین الکساندر شالنبرگ صدراعظم سابق اتریش که تنها دو ماه بعد از انتخاب به عنوان صدراعظم در راس قدرت بود، هفته گذشته از تصمیم خود برای کناره گیری خبر داد.

شالنبرگ اعلام کرد به محض این‌که حزب مردم اتریش که در حال حاضر بیشترین کرسی ها را در بین هر حزبی در پارلمان این کشور دارد، رهبر جدید را انتخاب کند، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. شالنبرگ در ماه اکتبر (مهرماه) پس از آن که کورتس از سمت خود کنار رفت، پست صدراعظمی را به دست گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس