برنامه شهرداری برای مناسب سازی معابر/شهر هوشمند راه هموار دستیابی معلولان به امکانات شهری

شهردار تهران گفت: سالانه باید ۶۰۰ کیلومتر معابر برای معلولان مناسب سازی شود تا دستیابی به امکانات شهری برای این قشر تسهیل شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، شهردار تهران امشب در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین  در جمع گروهی از توانیابان با اشاره به اینکه   فلسفه اسلامی ایجاد بر عدالت اجتماعی و  فرصت های برابر برای همه اقشار بوده است، گفت: از همین رو ما باید در رفع نواقص و عیوب در  زمینه خدمت رسانی به معلولان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در تحقق عدالت اسلامی باید مسیر برای همه افراد باز باشد تا بتواند به ظرفیت‌های وجودی خود دست پیدا کنند ابراز داشت: همانطور که در آموزه های دینی  بیان شده است، خدمت به مردم جایگاه ویژه ای برای خداوند دارد. بنابراین یک انسان نیازمند خدمت به معلولین است تا مسیر هموارتری برای دستیابی به افق های معنوی خود دست پیدا کند. درواقع این  افراد سالم هستند که نسبت به معلولین نیازمندتراند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه خدمت به معلولین را به عنوان نوکری در شهرداری پیگیری می کند، ابراز داشت: مناسب سازی به عنوان یک اصل برای ما قرار گرفته است؛ از همین رو دستورالعملی برای رفع عیوب شهر به صورت گام به گام تهیه شده است.

وی با بیان اینکه برای پیمودن مسیر مناسب سازی شهر، باید سالانه ۶۰۰ کیلومتر  مناسب سازی معابر داشته باشیم، ادامه داد: نخست باید ساختمان های شهرداری را برای معلولان مناسب سازی  کنیم و برای  رسیدن به این هدف، شهرداری بودجه ای را در نظر گرفته است.

زاکانی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از اهداف شهرداری تهران است، هوشمند سازی شهر را یکی از راههای رسیدن به این هدف و همچنین کاهش سختی رجوع افراد دارای معلویت به بخش های مختلف شهرداری عنوان کرد.

وی از آماده سازی  ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمت به معلولین  در شهرداری تهران خبر داد.

در حاشیه این برنامه با حضور شهردار تهران و معاونینش به صورت ویدیو کنفرانسی بوستان مناسب سازی شده برای معلولین واقع در منطقه پنج افتتاح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس