کد خبر 1308661
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
برای پایان تنش با غرب آماده هستیم/پیشنهادات خود را مطرح کردیم

وزیر امور خارجه بلاروس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی بلاروس گفت که کشورش آماده پایان رویارویی با کشورهای غربی است و پیشنهادهای ملموسی در این زمینه نیز ارائه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی بلاروس گفت که کشورش آماده پایان رویارویی با کشورهای غربی است و پیشنهادهای ملموسی در این زمینه نیز ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه بلاروس در خصوص حضور خود در نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در استکهلم، گفت: آنچه در چنین رویدادهای عمومی به طور علنی مطرح می‌شود یک چیز است. اما در حاشیه اجلاس، همکاران ما می‌گویند. همه ما باید (این روند را) متوقف کنیم و به این فکر کنیم که چگونه از دامن زدن به تنش‌ها جلوگیری کنیم و از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کنیم.»

وی گفت: ما برای این کار (تنش زدایی با غرب) آماده‌ایم. ما پیشنهادهای ملموسی ارائه کرده‌ایم.»

وزیر خارجه بلاروس همچنین ادامه داد: واضح است که این اقدام بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد. من فکر می‌کنم که همیشه راهی برای خروج از هر شرایطی وجود دارد، از جمله برای خروج از این وضعیت پیچیده در روابط فعلی بین بلاروس و اتحادیه اروپا.

ماکی همچنین گفت که با برخی از همکاران غربی خود در حاشیه این مراسم در استکهلم دیدار کرده است، اما نامی از این دیپلمات‌ها نبرد.

وی ادامه داد: من یک سری جلسات با همکارانم داشتم که به طور رسمی در سایت وزارت خارجه گزارش شد و اکثر جلسات پشت درهای بسته برگزار شد و البته ما گزارشی از (نام) آنها ندادیم، زیرا همکاران ما درخواست کرده بودند که این اطلاعات محرمانه بماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس