کد خبر 1308576
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
لاوروف: اروپا زبان تحریم و تهدید را کنار بگذارد

وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید زبان تحریم و تهدید را در ارتباط با بلاروس کنار بگذارد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه از دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در استکهلم پایتخت سوئد خبر داد.

لاوروف در این دیدار با اشاره به مساله بلاروس و فشار اروپاییها به این کشور به همتای انگلیسی خود گفت: غرب باید زبان تهدید و تهدید را در روابط با بلاروس کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس نیز در حساب توئیتری خود نوشت، در دیدار با آقای لاوروف بر حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردم.

این دیدار در حاشیه نشست سازمان همکاریهای اروپا در سوئد برگزار شده است.

لیز تراس تاکید کرد که در ارتباط با حاکمیت اوکراین، لندن در کنار کی‌یف ایستاده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین از نگرانی لندن در زمینه افزایش تنشها در اروپا خبر داد و از روسیه خواست به دنبال تنش زدایی باشد.

وزرای خارجه انگلیس و روسیه در این دیدار بر لزوم میانجیگری سازمان همکاریهای اروپا میان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و مخالفان این کشور تاکید کرد.

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس اخیرا دوشنبه از فعالیت‌های نظامی ناتو در مرزهای بلاروس انتقاد کرد و آن را شبیه آماده‌ شدن برای جنگ خواند.

طی هفته‌های اخیر تجمع هزاران پناهجو در بلاروس برای ورود به اروپا موضوع مناقشه تازه میان مینسک و کشورهای اروپایی شده است.

پیش از این اتحادیه اروپا و آمریکا تحریمهایی را علیه بلاروس در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری این کشور و همچنین مساله پناهجویان وضع کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس