رسانه‌های عراقی: مقتدی الصدر فردا میزبان معترضان است

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که رهبر جریان صدر که در انتخابات پارلمانی اخیر بیش‌ترین تعداد کرسی را تصاحب کرده است روز پنجشنبه میزبان کمیته هماهنگی شیعیان است که هنوز به نتیجه انتخابات اعتراض دارد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی اعلام کردند که روز پنجشنبه قرار است مقتدی الصدر رهبر جریان صدر با گروه‌های شیعی معترض به نتیجه انتخابات دیدار کند.

یک منبع در کمیته  هماهنگی شیعیان عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که شکایت های این کمیته به نتیجه انتخابات به قوت خود باقی است و به تظاهرات ادامه خواهد داد.

این منبع گفت: ما به رویه‌های قانونی برای اعتراض به نتیجه انتخابات ادامه خواهیم داد.

منبع کمیته هماهنگی تاکید کرد: تحصن‌ها و تظاهرات‌ها تاوقتی که حق به حق دار برسد و تقلب‌ها رو شود، ادامه دارد.

او همچنین گفت که فردا مقتدی الصدر رهبر جریان صدر که بیش‌ترین تعداد کرسی‌های پارلمان را تصاحب کرده است، میزبان کمیته هماهنگی خواهد بود.

کمیسیاریای عالی انتخابات عراق شامگاه سه‌شنبه با وجود اعتراضات گسترده به نتایج اولیه انتخابات، فهرست نهایی نامزدهای پیروز شده در انتخابات پارلمانی عراق را که با همان نتایج اعلام شده تفاوت قابل توجهی نداشت، اعلام کرد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به الاطار التنسیقی(چارچوب هماهنگی) ساعاتی پس از اعلام نتایج تأکید کرد که نتایج انتخابات را قبول ندارند و خواستار ابطال آن است؛ به گفته این کمیته در نتایج آراء، تقلب و دستکاری زیادی صورت گرفته و همین مسئله باعث شده است که نتایج را نپذیریم و به دادگاه فدرال شکایت کنیم تا این انتخابات لغو شود.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است.

تحلیلگران معتقدند اگر اوضاع سیاسی پیچیده‌تر از قبل نشود و  تشکیل دولت و تشکیل پارلمان جدید به سال آتی موکول می‌شود.

بهاء‌الدین النوری، سخنگوی ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی هم گفته که اگر گروه‌های سیاسی بخواهند به تفاهمی برسند، آن زمان نخست وزیر از میان گروه‌های شیعی عضو کمیته هماهنگی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس