غیرحضوری شدن کلیه مقاطع تحصیلی آموزشی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مراکز پیش دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی آموزشی به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک در پی تشدید آلودگی هوا در پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، عابد ملکی در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: مصوبات جلسه امروز تا پایان روز پنجشنبه اجرایی خواهد شد و برای روزهای شنبه و یکشنبه با تشکیل جلسه دوباره دستورالعمل‌ها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کنترل دقیق تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی اجرایی شود و همچنین ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای گازوئیلی سنگین مانند کامیون، تریلی، جرثقیل و ... توسط پلیس راهور اجرایی خواهد شد. به علاوه از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری جلوگیری خواهد شد و نظارت ویژه‌ای برای جلوگیری از سوزاندن زباله و شاخ و برگ درختان و ضایعات اعمال خواهد شد. در این دو روز استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی (اورژانس) و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پر ترددتر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها انجام خواهد شد. همچنین تعطیلی مراکز پیش دبستانی و غیر حضوری شدن کلیه مقاطع تحصیلی آموزشی انجام خواهد شد و به دانشگاه‌ها نیز پیشنهاد می‌شود که کلاس‌های خود را به صورت غیر حضوری دایر کنند. مهدهای کودک نیز از طریق بهزیستی تعطیل خواهند شد.

وی ادامه داد: مدیران با مرخصی اولیای کودکانی که به مهد کودک می‌روند و دانش آموزان مشغول به تحصیل در مراکز پیش دبستانی، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها موافقت خواهند کرد. از سوی دیگر تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا و استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهرها ممنوع خواهد بود. همچنین اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان برای رعایت هر چه بیشتر مصوبات جلسات کمیسیون اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: بهتر است در این ایام استفاده از ماسک‌های استاندارد برای آلودگی هوا در دستور کار قرار بگیرد. در این ایام شرکت ملی گاز ایران نیز موظف است برای تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس