کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۶۲ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۵۳۵ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۴ هزار و ۹۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۶۲ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۹۱۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۳۷ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۶۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶۹ هزار و ۴۹۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۹ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۸۰۱ هزار و ۳۲۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۸ هزار و ۳۰۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۲۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۶۸ هزار و ۹۸۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳ هزار و ۸۴۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۴۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۱۴ هزار و ۴۲۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۱۰ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹، ۹ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۳۳، ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۳۷۲، ۷ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۳۲۷ و ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آلمان با ۵ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۴۳ مبتلا و آرژانتین نیز با ۵ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۱۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۹ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۵۵، ۳۴ میلیون و ۱۸ هزار و ۲۹۹ و ۲۱ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۱۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس