کد خبر 1306709
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۹/۰۹| سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا نسبت به بارش‌های سیل‌آسا و کاهش تا ۱۴ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق و در بخش‌هایی از خراسان جنوبی و جنوب فارس بارش پراکنده پیش بینی شده است.

امروز و فردا در مناطق صنعتی و پرتردد تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. از اواسط روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 این شرایط اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه برای اکثر مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه به‌تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

شنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی شده و اواخر وقت این روز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

امروز و فردا در مناطق غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی شده است. طی این دو روز برای استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما و پنجشنبه برای همین مناطق کاهش ۱۲ تا ۱۴ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. روز پنجشنبه همچنین برای مناطق شمال غرب،‌غرب و روز جمعه برای دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می شود.

*توصیف سامانه: تشدید فعالیت و فراگیر شدنِ بیشترِ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ : هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه های اجرایی برای پیش گیری از آبگرفتی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: ظهر چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۰

زمان پایان: اوایل وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۲ متر و در فراساحل تا ۳.۵ متر.

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به کشور. کاش اتفاق نیفته آخه اگر آب اشامیدنی بدون برجام بیاد که آبروی قبلی ها بیش از این میره ضمنا اغتشاش هم دیگه نمیشه کرد با موضوع بی آبی . دعا کنید بارون نیاد بارون اصلا خوب نیست ببینید چطور ماشین هاتون موتور خاموش میکنند..خخخ
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      خیلی شیرینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس