کد خبر 1306462
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
قدردانی سفیر بلاروس از ایران

سفیر بلاروس گفت: بلاروس از ایران در ممانعت از تصویب قطعنامه علیه این کشور در مجامع جهانی قدردانی می‌کند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عموئی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس امروز(۸ آذرماه) با دیمیتری کالتسوف، سفیر جدید بلاروس در تهران دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: شناخت ظرفیت ها و توانمندی های ایران و بلاروس در عرصه های مختلف، نقش بسزایی در کمک به افزایش هرچه بیشتر ارتباطات و همکاری های دوستانه فیمابین دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی در مسیر کمک به توسعه ارتباطات رو به رشد دو کشور گام بر می دارد.

وی در ادامه افزود: تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و بلاروس، نقش مهمی در توسعه همکاری های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با انتقاد از سیاست های مغرضانه آمریکا در منطقه و جهان از جمله اعمال تحریم های ظالمانه علیه دو کشور گفت: ایالات متحده آمریکا همواره در جهت تامین منافع خود و نادیده گرفتن حقوق دیگر کشورها، به اعمال فشار بر کشورهای مستقل جهان و ایجاد تنش و آشوب در مناطق مختلف می پردازد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: افزایش ارتباط و دیدارهای مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور و رایزنی و مشورت در خصوص راه های توسعه همکاری های تهران - مینسک از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر بلاروس در تهران: بلاروس از ایران در ممانعت از تصویب قطعنامه علیه بلاروس در مجامع جهانی قدردانی می‌کند

دیمیتری کالتسوف سفیر جدید بلاروس در تهران نیز در این دیدار گفت: گسترش همکاری های فیمابین دو کشور در حوزه های مختلف و مورد علاقه، نزد مسئولان سیاسی و پارلمانی بلاروس مورد توجه و پیگیری قرار دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روابط ایران و بلاروس از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید مناسبات فیمابین بیش از پیش گسترش یابد، عنوان کرد: حمایت از مواضع دو کشور در مجامع بین المللی نشان دهنده عمق مناسبات و ارتباطات دوستانه و خوب دو کشور است.

دولت و پارلمان بلاروس از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی در ممانعت از تصویب قطعنامه علیه بلاروس و اعمال فشارهای گوناگون بر آن در مجامع جهانی قدردانی می کنند.

کالتسوف در پایان این دیدار گفت: توسعه مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف پارلمانی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی، علمی، آموزشی و ورزشی به نفع مردم دو کشور است و نمایندگان مجالس دو کشور می بایست در جهت رفع موانع و کمک به توسعه همکاری ها گام بردارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس