کد خبر 1306323
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ فقط ۱۰ درصد است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصمیم برای افزایش حقوق ده درصدی خبر داد.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی میزان افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ را فقط ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: با این ده درصد افزایش حقوق با یک فریز حقوقی مواجه می‌شویم، ولی چاره‌ای نداریم. اگر حقوق‌ها را متناسب با تورم افزایش بدهیم تورم بیشتری را بر مردم تحمیل خواهیم کرد.

هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شود مباحث درباره تعیین درصد افزایش دستمزدها در سال آینده بیشتر می‌شود. سال ۱۴۰۰ با تصویب مجلس و دولت، حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها با افزایش ۲۵ درصدی همراه شد.

نجم آبادی درباره انتقادات وارده به افزایش تورم و مکفی نبودن این ده درصد افزایش حقوق گفت: وضعیت کنترل تورم در یکی دو ماه گذشته توسط دولت مناسب بوده. دولت به جای استقراض روش دیگری را در پیش گرفته و بدهی‌های بانک‌ها در این دو ماه به دولت پرداخت شده است. شرایط پیچیده است و شرایط پیچیده تری را  هم در پیش داریم و مجبوریم سیاست فریز حقوقی را در پیش بگیریم.

این مقام مسئول گفت: بازار سرمایه به عنوان یک مسئله درجه یک در کشور مطرح است. اگر بخواهیم دستوری جلوی افزایش رشد در بازار سرمایه را بگیریم، این بازار آسیب می‌بیند، اگر بخواهیم  دستوری عمل نکنیم باز گرانی‌ها مردم را اذیت می‌کند. باید توجه ویژه‌ای داشتت تا کالاهای اساسی و نیازهای تغذیه‌ای و معیشت مردم مدیریت شود. منحنی تورم در حال افزایش بوده و دولت نمی‌تواند این منحنی را به یکباره نزولی کند.

نجم آبادی ضمن قبول اینکه نمی‌توان بحث وابستگی به نفت را نادید گرفت معتقد است: احتمالاً فعالیت‌های وزارت خارجه در مسیری که بتواند تحریم‌ها را برطرف کند و یا نوع نگاه خنثی سازی تحریم‌ها در درون باید در دستور کار باشد، شعارهای دولت یعنی از بین بردن تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها از درون باید در دستور کار قرار بگیرد، مسئله بعدی بحث درآمدها است، اضافه کردن پایه‌های مالیاتی را در دستور کار قرار دهیم، با استفاده از روش‌های تهاتر و روابطی که با بعضی از کشورهای همپیمان  و همسایگان خود داریم پیمان‌های منطقه‌ای داشته باشیم، بحث تهاتر و اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی مان را به نحوی با شیوه‌ای متفاوت از پرداخت مستقیم ارز حل کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    19 0
    تورم واقعی بالای 70درصد و تورم دولتی بالای 40 درصد ، ان وقت حقوق 10 درصد؟؟؟؟!!!!
  • فرهنگی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    12 8
    انشالله که خدا ازتون باران و برف را بگیرد همانطور که بواسطه تحریمها دلارهای نفت وگاز را از چنگتون درٱورد .
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    17 0
    یعنی تنها راه کنترل و نزولی کردن تورم کاستن از حقوق ناچیز مردم است ؟!!!!یعنی بازم مردم باید بار ندانم کاری و حرام خواری شما را بدوش بکشن
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      2 6
      حرام خواری دولت غرب گدا یتان
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      حقوق ها رو سیستمی کنید تا ببینیم کیا چندین برابر حقوق میگیرن همون حقوقاشون کم بشه وضع مملک 20 درصد بهتر میشه
  • حسین IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    11 1
    به نظر من درصد افزایش تورم به حقوق بازنشستگان ومستمری ها حق قانونی مردم است ومشکلات معیشتی وشعا رهای کمک معیشتی مسوولین کذب است وبا اصلاح حقوق ها منافات دارد
  • ناشناس IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    12 2
    از اقتصاد ورشکسته ایران چیزی بیشتر از این انتظار نمیره از سال دیگه هم کلا افزایش حقوقی کلا در کار نیست...
  • mohamad IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    12 0
    یک کارمند مگه چقدر حقوق میگیره دستتون توی جیب بدبخت بیچارهاست دیگه تا کی قشر حقوق بگیرباید خجالت زده زن وبچه شون بشه
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    11 0
    فقط حقوق كارمند تورم زا هست؟ الان تمام مشاغل آزاد نست به به پارسال حداقل دستمزد خودشون رو دوتا 3 برابر كردند قيمت اجناس كه واويلا موقع ماليات هم اول از حقوق كارمند كسر ميشه
  • حشمت IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 0
    مشت بهروز شما اگه عرضه داری تورم رو به زیر 10%برسون بعد 10% به حقوقها اضافه کنین مردم رو چی فرض کردی ؟؟؟
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 1
    برای مدیران بی سواد با مدارک قلابی شرایط باید پیچیده و مشکل غیر قابل حل باشد. نهایت راه حلی هم که این مدیران پیدا نموده اند. دزدی از جیب مردم به بهانه افزایش حقوق در حد تورم موجب تورم بیشتر می شود. در صورتی که رهبر فرموده اند . همه مشلات کشور راه حل دارد. حداقل از ایشان سوال کنند. اما این مدیران بی سواد ونادان نه فقط نادانی خود را باور ندارند بلکه ادعا مدیریت کل دنیا هم دارند.
  • رضا IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 0
    از نظر اینا فقط حقوق کارمند جماعت تورم زا هستش؛؛بی لیاقتی خودشونو انداختن گردن قشر ضعیف و حقوق بگیر خدا لعنتتون کنه ک هیچکدومتون با اون یکی فرقی ندارن
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 1
    پس چرا زمان روحانی اینقدر شعر میگفتید؟پس چی شد؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    6 0
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصمیم برای افزایش حقوق ده درصدی خبر داد.....................!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایاتمام مشکل تورم کشورحقوق بگیرها هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایا بازار باتورم چند صد درصدی از 10 درصد تبعیت خواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فرمایشات رییس جمهور که حقوق همه متناسب با تورم باید افزایش یابد چی شد ؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 0
    چرا حقوق های خودتون هیچ وقت فریز نمیشه
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    5 1
    تا زمانی که چهار تا عاقل مثل این اقتصاد مملکت را پیش ببرن وضع مون از این بهتر نمیشه
  • DE ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 0
    یا تورم را پائین بیاورند یا حقوق ها را معادل تورم بالا ببرند .. یعنی عامل تورم ، افزایش چندر غاز حقوق یک اقلیت حقوق بگیر است ؟؟؟
  • همسان سازی حقوق و مزایا IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    برای اجرای عدالت در پرداخت حقوق و مزایا در سال 1401 باید دریافتی کارکنان وزارت نفت 10درصد اضافه بشه و حقوق و مزایای کارکنان دیگر سازمانها نسبت به حقوق کارکنان هم‌رده در وزارت نفت همسان سازی شود.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    طبق قانون افزایش حقوق بایستی براساس نرخ تورم باشه، ابنکه افزایش حقوق به صورت پلکانی بدون نظر گرفتن مدرک تحصیلی و سابقه خدمت عادلانه نیست. در این روش مستخدمین دارای مدرک تحصیلی و سابقه بالا حایز کمترین افزایش حقوق بوده که این اصلا عادلانه نیست.
  • باز نشسته IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    حقوق های نجومی تورم زا نیستند فقط وقتی به بازنشستگان وجزیی بگیران میرسید به فکر علاج تورم می افتید پراید شش میلیونی روکردی دویست میلیون بقیه اجناس هم به همین شکل وتناسب.اگه عرضه دارید قیمت ها روپایین بیارید اون ده درصدم ارزونی خودتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس