کد خبر 1306209
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
حملات متوالی داعش به پیشمرگه در دیالی و ابراز نگرانی مقامات اقلیم

داعش مجددا شب گذشته به نیروهای پیشمرگه در شهر «کفری» در استان دیالی حمله کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق مجددا هدف حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفتند.

وزارت امور پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۲:۱۸ دقیقه شب یکشنبه، عناصر گروه تروریستی داعش به یکی از مراکز پیشمرگه در هنگ ۴ تیپ ۱۷  پیاده نظام در شهر «کفری» در استان دیالی حمله کردند.

در بیانیه مذکور آمده است که نیروهای پیشمرگه با عناصر داعش درگیر شدند و در پی درگیری عناصر داعش پا به فرار گذاشتند.

نیروهای پیشمرگه در استان دیالی شنبه شب گذشته هم هدف حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفتند و ۵ نفر از آنها کشته و ۵ نفر مجروح شدند؛ حمله‌ای که شدیدترین در نوع خود به پیشمرگه طی سال جاری بوده است.

داعش و بهره برداری از پوشش گیاهی بر ای حمله به پیشمرگه

از سویی دیگر «حاجی اسماعیل»، از نیروهای پیشمرگه درباره این حمله تاکید کرد که این حمله با تک تیرانداز و از چهار محور انجام شده و پس از درگیری، نیروهای ذخیره برای پشتیبانی به محل اعزام شده و هنگام بازگشت خودروی حامل مجروحان، هدف انفجار بمب قرار گرفته و ۵ نفر از نیروهای پیشمرگه کشته شدند.

وی اشاره کرد که گروه داعش از ناهمواری‌ها و درختان بسیار منطقه برای حمله و سپس مخفی شدن در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کردند.

واکنش مقامات اقلیم کردستان عراق

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از حمله داعش به منطقه «کولجو» در شهر «کفری» خواهان توسعه هماهنگی میان اربیل و بغداد با مشارکت ائتلاف بین‌المللی شد.

بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرد گسترش و تداوم حملات داعش پیامی جدی و مخاطره‌آمیز است و این حملات می‌تواند به مثابه خطری واقعی در منطقه باشد.

رئیس اقلیم کردستان عراق بر نیاز فوری و آنی به همکاری و هماهنگی بیشتر میان پیشمرگه و ارتش عراق  تاکید کرد.

وی در پایان بر لزوم مقابله پیشمرگه، ارتش عراق  با تروریست‌های داعشی و دفع تهدیدات و خطرات این گروه تاکید کرد.

«مسرور بارزانی» دستور آماده باش به نیروهای پیشمرگه داد

«مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از آماده باش نیروهای پیشمرگه در پی حمله تروریستی داعش به شهر «کفری» در حومه دیالی خبر داد.

نخست وزیر اقلیم کردستان در ادامه تصریح کرد: ما بارها در مورد خطر تروریست‌های داعش و تجدید قوای آنان به خصوص مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل هشدار داده‌ایم که با استفاده از خلاء امنیتی که در این مناطق به وجود آمده، به خطر جدی برای امنیت ساکنان منطقه تبدیل شده‌اند.

وی بیان کرد به همین خاطر لازم است فعالیت مراکز امنیتی مشترک نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تسریع بشود تا خلاء امنیتی در این مناطق پر بشود.

وی گفت که وزارت پیشمرگه را برای تدابیر بیشتر و در پیش‌گرفتن راهکاری‌های لازم در جهت محدود کردن و نابودی تهدیدات ترویست‌های داعش و پیشگیری از واردکردن خسارت به نیروهای پیشمرگه و مردم منطقه، مأمور کرده‌ است.

واکنش پارلمان اقلیم

کمیسیون پیشمرگه در پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز از دولت عراق و اقلیم خواست هرچه سریعتر به تشکیل و استقرار تیپ‌های مشترک برای پرکردن خلأ امنیتی و ممانعت از تکرار این حملات اقدام کنند.

این کمیسیون در ادامه اشاره کرد که این حملات تداوم تلاش تروریست‌ها برای هدف قرار دادن ماست. نیروهای پیشمرگه به مقابله با این تروریست‌ها برای دفاع از اقلیم ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 2
    بعضی ها نیاز به این دارند که با گوشت و پوست و خون خود بدانند ایرانی ها برایشان چه کردند !!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 2
    مگر امریکا جون و اسراییل جون در حمایت از شما حضور ندارند؟؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس