اقلیم هرگز تهدیدی برای همسایگان ایجاد نخواهد کرد

رییس اقلیم کردستان عراق برای بیان تسلیت به مناسبت شهادت شماری از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان به سرکنسولگری ایران در اربیل رفت.

به گزارش مشرق به نقل از رووداو، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه و در جریان دیدار از سرکنسولگری ایران در اربیل گفت: امروز برای بیان هم‌دردی اقلیم کردستان عراق و رییس آن با قربانیان عملیات تروریستی کرمان که به شهادت ده‌ها بی‌گناه انجامید به اینجا آمده‌ایم. داعش یک پدیده منطقه‌ای است و در منطقه ما وجود دارد.

وی ادامه داد: ما بر ضرورت تداوم همکاری با یکدیگر جهت از بین بردن این تروریست‌ها تاکید کردیم. در عین حال ما به یاد می‌آوریم که چند سال قبل زمانی که داعش به منطقه ما آمد، جمهوری اسلامی ایران به عراق و اقلیم کمک کرد. ما این موضوع را مورد تاکید قرار دادیم و از ایرانی‌ها بابت تمامی کمک‌هایشان تشکر کردیم.

بارزانی در پاسخ به سوالی درباره روابط میان اقلیم کردستان عراق و ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه مهمی برای ماست و ما همیشه خواهان روابط خوب با ایران بوده‌ایم. به باور من روابط ما با جمهوری اسلامی ایران خوب است و امیدواریم که روز به روز بهتر شود.

وی افزود: پیش‌تر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و اکنون نیز دوباره تاکید می‌کنیم که ما هرگز و به هیچ وجه تهدیدی برای هیچکدام از همسایگانمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهیم کرد.

بارزانی با اشاره به اینکه داعش دشمن مشترک عراق و ایران است تاکید کرد که حمله تروریستی کرمان خطر واقعی تروریسم را به اثبات می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    3 0
    پایگاههای نظامی و جاسوسی آمریکا و اسراییل را تعطیل کن بعد ژست همسایه خیرخواه بگیر
  • US ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    5 0
    خود اقلیم پست کردستان عراق تهدید بالقوه هست و تهدیدات و تروریست ها رو هم جای داده و تغذیه می کند.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 0
    جرات نداری تهدید باشی برای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس