انهدام باند کلاهبرداری واتساپی در البرز

رئیس پلیس فتای البرز از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه خوش حسابی واقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که اشخاص ناشناسی از طریق تماس واتساپی و با استفاده از لوگوی سازمان صدا و سیما، خبر از برنده شدن ۷۵ میلیون ریال هدیه شرکت همراه اول را اعلام که پس از جلب اطمینان آن‌، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌نمودند، بررسی موضوع در دستور کار ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان کرده و سپس انتقال وجوه به حساب دیگر افراد دخیل در این پرونده می‌کردند.

سرهنگ جلیلیان افزود: در نهایت دو نفر از متهمان که بیرون از زندان بودند مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره‌ای افراد کارتون خواب انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کاراگاهان این پلیس پس از اشراف کامل اطلاعاتی، بلافاصله مخفیگاه آنها در غرب شهرستان ملارد مورد شناسایی قرار دادند و تمامی اعضا با دستور مقام قضائی دستگیر شدند.

وی بیان داشت: میزان خسارت مالی صورت گرفته به شکات توسط این باند تا کنون ۵ میلیارد ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زوایای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ جلیلیان بیان داشت: متهمان در این نوع کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفندهای مختلف و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویا قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    بنظرم کسی که اطلاعات حساب و رمز اینترنت بانک رو در اختیار یه شخص ناشناس با هر عنوانی قرار میده یخورده باید تاوان این حد از سادگی رو پرداخت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس