کد خبر 1305741
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵
درمان فوبیا با کمک واقعیت مجازی

در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان پروژه‌هایی با استفاده از واقعیت مجازی و با تصاویر واقعی برای درمان مواجهه‌ای اختلالاتی مانند ترس از پرواز ترس از سخنرانی نقص توجه و نقص حافظه طراحی شده است.

به گزارش مشرق، نسیبه صرامی کارشناس مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان در توضیح این پروژه ها، اظهار کرد: برخی افراد دچار ترس از پرواز هستند و حتی از نزدیک شدن به فرودگاه و یا سوار شدن به هواپیما ترس دارند. همچنین برخی دیگر از افراد ممکن است دچار ترس از سخنرانی در جمع باشند که باعث می شود فرد قادر به بروز توانایی های خود در جمع نباشد. کودکان مبتلا به نقص توجه نیز دسته‌ای دیگر از افرادند که برای کمک به این سه دسته می توان از واقعیت مجازی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید

فوبیاهای رانندگی و راه‌های مقابله با آن

نسیبه صرامی توضیح داد: با کمک یک دوربین تصاویری به صورت ۳۶۰ درجه و پانورامیک فیلمبرداری می کند، سپس با کمک یک هدست واقعیت مجازی فرد در موقعیت دوربین قرار میگیرد و از این روش می توان برای درمان اختلالاتی مانند فوبیا و یا پی تی اس تی که با مواجهه واقعی قابل درمان است، بهره گرفت.

وی افزود: این تصاویر به کمک یک نرم افزار به هدست واقعیت مجازی متصل می‌شود. 

این دانشجوی دکتری روانشناسی با بیان اینکه درمان برخی از اختلالات روانشناختی با مواجهه امکان پذیر است، تصریح کرد: این مواجهه اغلب پر هزینه و غیر ممکن است که البته با این روش می‌توان به خوبی با این اختلالات مقابله کرد. 

صرامی اضافه کرد: ویدئوهای ۳۶۰ درجه این قابلیت را دارند که غوطه‌وری در فضای واقعیت مجازی را به حداکثر برسانند و فضایی کاملاً حقیقی را برای بیننده شبیه‌سازی کنند. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس