کشف مقادیر زیاد مهمات در الانبار و درگیری شدید با بازمانده‌های داعش در دیالی

منابع عراقی از کشف مقادیر زیاد مهمات در منطقه صحرایی در الانبار و درگیری شدید نیروهای امنیتی این کشور با عناصر داعشی در دیالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشف وضبط مقادیر زیادی بمب و مهمات در صحرای «الحامضیه» استان الانبار خبر داد.

انهدام سه مخفیگاه داعشی

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق طی عملیاتی در عمق مناطق صحرایی الانبار سه مخفیگاه داعشی را منهدم کردند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که داعش این مخفیگاه‌ها را به تازگی احداث کرده بود و برای مخفی کردن تسلیحات و اقلام لجستیک خود از آن استفاده می‌کرد.

درگیری شدید با عناصر داعش در جنوب بعقوبه

یک منبع امنیتی در دیالی از کشته و زخمی شدن ۴ تن از نیروهای ارتش عراق در پی حمله داعش در جنوب بعقوبه خبر داد.

این منبع گفت: عناصر تروریستی داعش با تک تیرانداز به یک مرکز امنیتی تکاوران ارتش عراق در روستای «ابراهیم» در جنوب ناحیه «بهرز» در ۹ کیلومتری جنوب بعقوبه حمله کردند.

منبع مذکور افزود: نیروهای ارتش به عناصر داعش پاسخ دادند و با آنها درگیر شدند که در پی این درگیری یک نفر از نیروهای ارتش عراق کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

مناطق جنوب بهرز همواره به دلیل مخفیگاه‌های داعش در روستاها هدف حمله قرار می‌گیرند.

عملیات در «حوض الوقف» دیالی با هدف پاکسازی سه روستا

از سوی دیگر منابع عراقی به عملیات نیروهای این کشور در منطقه «حوض الوقف» در استان دیالی هم اشاره کردند که با هدف پایان دادن به حضور داعشی‌ها در سه روستا در این منطقه انجام شد.

تکمیل کمربند امنیتی برای ممانعت از تکرار فاجعه مقدادیه

همچنین «محمد الجبوری» از فرماندهان حشد العشائری از تکمیل کمربند امنیتی اطراف روستای «الرشاد» و روستاهای مجاور آن در حومه المقدادیه در شمال شرق دیالی با هدف دفع هرگونه حمله به ساکان پس از فاجعه سه هفته قبل داعش خبر داد که به کشته  و زخمی شدن ۳۰ نفر منجر شد.

وی افزود: روستای الرشاد کاملا امن است و با لایه‌های امنیتی حفاظت می‌شود. اوضاع تحت کنترل است و هیچ حادثه و حمله‌ای رخ نداده است.

التمیمی گفت: کمربند امنیتی نه تنها اطراف خود روستا که اطراف باغات و اراضی کشاورزی به منظور مقابله با هر تحرک داعش هم ایجاد شده است.

تشریح ماموریت نیروهای ناتو در عراق

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، ماموریت نیروهای ناتو و ائتلاف بین المللی در عراق را تشریح کرد.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای ناتو به صورت مستقیم با وزارت دفاع کار می‌کنند و ماموریت آنها تنها آموزشی است و با ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی تفاوت دارد.

وی در ادامه افزود: نیروهای ائتلاف بین المللی مسئول تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش و تروریست‌ها هستند.

الخفاجی اشاره کرد که نیروی هوایی ائتلاف بین المللی حضوری در عراق نداشته و اقدامات مستمری در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری صورت می‌گیرد و در صورت نیاز امنیتی مشارکت خواهد داشت.

عملیات در منطقه «صراط» در جنوب سامراء

واحد رسانه‌ای حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروی مشترکی از نیروهای تیپ ۴۱ حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی، عملیاتی امنیتی در منطقه «الصراة» از توابع یثرب در جنوب سامراء انجام دادند.

در ادامه بیانیه آمده است: این عملیات برای افزایش توان عملیاتی و امنیتی در جهت تضمین امنیت منطقه با توجه به اهمیت جغرافیایی آن، حفظ جان شهروندان و جلوگیری از ورود عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش با هدف برهم زدن امنیت و ثبات انجام شد.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس