حمله هوایی عراق به مخفیگاه داعش در شرق این کشور/ بازداشت ۴ سرکرده داعشی

تیم رسانه‌ای امنیتی دولت عراق از هدف قرار دادن مخفیگاه‌ متعلق به گروه تروریستی داعش در حمله هوایی در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، با نظارت و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک و طبق اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور، نیروهای هوایی عراق توسط جنگنده‌های "اف- ۱۶"  حمله هوایی علیه گروه تروریستی داعش انجام دادند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این حمله در منطقه "السعدیه" انجام شد و در نتیجه آن دو عضو تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد که سرویس امنیتی دو جسد متعلق به عناصر داعش و تسلیحاتی را در یکی از روستاهای اطراف منطقه "السعدیه" واقع در ۶۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه کشف کردند.

منبع مذکور اعلام کرد، این دو عضو داعشی در جریان حمله هوایی که مخفیگاه این گروه تروریستی را هدف قرار داده بود، به هلاکت رسیدند.

در این رابطه محمد التمیمی، یکی از فرماندهان سازمان حشد شعبی تاکید کرد، نیروهای این سازمان طبق داده‌های اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه گروهک داعشی در اطراف منطقه "السعدیه" (واقع در ۶۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) را شناسایی کنند و سپس این مخفیگاه توسط نیروهای هوایی بمباران شد و طبق داده‌های اولیه سه تن از آنها به هلاکت رسیدند.

التمیمی در ادامه افزود، طبق داده‌های اطلاعاتی این گروهک داعشی در پنج حمله تروریستی دست داشته و این گروهک در حمله هوایی نابود شد.

از سوی دیگر، مقامات امنیتی عراق از بازداشت چهار عضو داعش خبر داد که در آنچه "دفتر سربازان و غنایم جنگی" نامیده می‌شود، مشغول بودند.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق اعلام کرد، براساس اطلاعات دقیق و افزایش تلاش‌های اطلاعاتی، جوخه‌های سرویس امنیت ملی در غرب استان نینوا از دستگیری چهار تروریست خبر داد.

در این بیانیه آمده است، آنها به کار خود در "دفتر سربازان و غنایم جنگی" و انجام عملیات قتل شهروندان، غارت دارایی‌های آنها و مشارکتشان در درگیری‌ها علیه نیروهای امنیتی در عملیات آزادسازی اعتراف کردند.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری، خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد؛ اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند و گروهک‌های مخفی این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیالی، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس