رئیس جمهور فرانسه نسبت به ادامه اعتراضات در گوادلوپ هشدار داد

رئیس جمهور فرانسه به ادامه اعتراضات در گوادلوپ از مناطق فرادریایی فرانسه در دریای کارائیب واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به ادامه اعتراضات در گوادلوپ از مناطق فرادریایی فرانسه در دریای کارائیب واکنش نشان داد و درباره شرایط موجود ابراز نگرانی کرد.

ماکرون در واکنش به اعتراضات گوادلوپ با هشدار نسبت به ادامه این وضعیت، گفت: وضعیت در جزیره کارائیب بسیار انفجاری است. گوادلوپ باید بدون شرط کمپین واکسیناسیون کرونا را در پیش گیرد.

از سوی دیگر با ادامه اعتراضات در گوادلوپ، فرانسه نیروهای ویژه و واحدهای ضد تروریسم را به این منطقه اعزام کرده است و «گابریل آتال»، سخنگوی دولت فرانسه هم وضعیت در این منطقه را غیر قابل تحمل نامیده و اقدامات سخت علیه آشوبگران را وعده داده است.

مقام‌های محلی درباره تشدید اعتراضات در گوادلوپ هشدار داده‌اند. آن‌ها از فرانسه درخواست کرده‌اند که دوباره صلح را در این منطقه ایجاد کند.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت جزایر گوادلوپ فرانسه با «نافرمانی مدنی» خواندن تظاهرات معترضان به محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد در جریان اعتراضات مردم این منطقه علیه محدودیت‌های کرونایی بیش از ۸۰ مغازه غارت و خالی شدند.

در همین راستا دادستان عمومی گوادلوپ تأیید کرد که ۳۰ نفر در دادگاه پوینت-آ-پیتر (بزرگترین شهر در استان گوادلوپ فرانسه) به ظن مشارکت در خشونت‌های روزهای اخیر که در مناطق مختلف فرانسه اتفاق افتاده است، حاضر شدند.

با توجه به افزایش آمار ابتلاء به کرونا در فرانسه ممنوعیت‌های جدیدی در این کشور اعمال شده است که اعتراضات عمومی را در برداشته است. از روز شنبه نیز پلیس جزایر گوادلوپ اعلام کرده است برای مقابله با این اعتراضات ۲۰۰ تن به نیروهای خود اضافه کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس