کد خبر 1297981
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
وزیر بهداشت فرانسه: در آغاز موج پنجم کرونا قرار داریم

وزیر بهداشت فرانسه اذعان کرده است که این کشور در آغاز موج پنجم کرونا قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اولیویر وران وزیر بهداشت فرانسه روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: فرانسه در آغاز موج چهارم ویروس کرونا قرار دارد.

وی افزود: چندین کشور همسایه پیش از این وارد موج پنجم کرونا شده‌اند و شرایطی که ما امروز در فرانسه داریم شبیه آغاز موج پنجم این بحران است. روند گردش و سرایت ویروس تسریع شده است.

وزارت بهداشت فرانسه روز چهارشنبه ابتلای ۱۱۸۸۳ نفر دیگر به ویروس کرونا را تایید کرده است. این برای دومین روز متوالی است که تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که هانس کلوگ مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی اخیرا به مقام های آمریکایی هشدار داده است که به افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا توجه کرده و از اشتباهات کشورهای اروپایی درس بگیرند.

وی گفت: نرخ واکسیناسیون در اروپا کاهش یافته و این منطقه شاهد موج چهارم است. اصل اساسی این است، اگر با پیک کرونایی تسریع شد، درنگ نکنید و بازگشت هر چه سریعتر به محدودیت های کرونایی بهترین گزینه خواهد بود. کاهش محدودیت ها و تدابیر بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا عامل مهمی در ایجاد موج چهارم کرونا در اروپا داشته است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که تا فوریه سال آینده احتمالا ۵۰۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

تاکنون تنها ۴۷ درصد جمعیت اروپا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و تنها ۸ کشور اروپایی نرخ واکسیناسیون بالاتر از ۷۰ درصد دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس