تشدید گفتمان تحریک آمیز و نژادپرستانه در رسانه‌های صهیونیستی

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی تاکید کرد محتوای رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی و صفحات شخصیت‌های سیاسی این رژیم به خصوص در مقطع اخیر منطبق با گفتمان تحریک آمیز و نژادپرستانه علیه فلسطینیان است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی به موضوع تشدید گفتمان نژادپرستانه و تحریک آمیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مقطع زمانی اخیر و به طور ویژه در فاصله بین چهاردهم نوامبر ۲۰۲۱ تا بیستم نوامبر ۲۰۲۱ پرداخت.

در این گزارش به نمونه‌ای از محتوای نژادپرستانه رسانه‌های دیداری، نوشتاری، شنیداری و برخی صفحات در رسانه‌های اجتماعی متعلق به شخصیت‌های سیاسی جامعه صهیونیستی پرداخت.

این گزارش تعدادی از مقالات خبری، مصاحبه‌های تلویزیونی و گزارش‌های ویدئویی را ارائه کرده است که حاوی گفتمان  تحریک آمیز علیه جامعه فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و علیه نهادهای فلسطینی در کرانه باختری است.

در روزنامه عبری زبان معاریو به تازگی مقاله‌ای با عنوان « کنترل بس است» منتشر شد که در آن فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به ارتکاب اقدامات تروریستی، متهم و خواستار مجازات آنها به عنوان «خرابکار» شده است.

تشدید گفتمان تحریک‌آمیز و نژادپرستانه در رسانه‌های صهیونیستی

نویسنده مقاله مدعی شد: «در اسرائیل سال‌هاست که توان بازدارندگی پلیس و ارتش به طور مداوم تضعیف شده است. که نمونه آن شورش‌هایی است که در آشوب (انتفاضه) اکتبر ۲۰۰۰ در وادی عاره رخ داد. دلیل اصلی از دست دادن  این بازدارندگی، عدم حمایت قانونی از دو نهاد قدرتمند برای تامین امنیت یعنی  ارتش و پلیس است.

این مقاله انتفاضه فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸ را «اغتشاش در شهرهای مختلط» می‌خواند و می‌گوید: «پلیس توانایی بسیار محدودی برای به کارگیری نیروی خود و استفاده ازادوات قتاله برای برقراری نظم داشت. ما شاهدیم که یهودیان ساکن در اللد و الرمله و شهردارهای آنجا نسبت به امنیت و سلامت جان یهودیان ساکن این مناطق واهمه دارند به خصوص که جمعیت یهودیان در آنجا کم شده و چاره‌‍ای برای آن اندیشیده نشده است.

تشدید گفتمان تحریک‌آمیز و نژادپرستانه در رسانه‌های صهیونیستی

تشدید گفتمان تحریک‌آمیز و نژادپرستانه در رسانه‌های صهیونیستی

این نویسنده با حمله به فلسطینی‌های ساکن اللد و الرمله که  آنها را اغتشاشگر می‌خواند، می‌گوید: «هیچ‌کس در میان خرابکارانی که در اغتشاش‌ها شرکت کردند از جایی پول نگرفته بود . قضیه کاملاً وطن‌پرستانه بود و وقت آن است که نکاتی را یادآور شویم. ما در مورد تروریست‌هایی صحبت می‌کنیم که برخورد با آنها باید مانند برخورد با خرابکاران باشد.

خبرگزاری وفا ادامه داد: اسرائیل هیوم نیز مقاله‌ای با عنوان «عکا: دور از چشم، نزدیک به قلب» منتشر کرد که در آن در مورد حوادث ماه مه گذشته(اردیبهشت ماه) و نقطه عطف در روابط یهودیان و فلسطینی‌ها صحبت می‌کند و به وقایع رخ داده در آن مقطع به ویژه در شهر عکا می‌پردازد و می‌گوید که در این حوادث از دستگیری کسانی که اموال و ساختمان‌ها را به آتش کشیدند،  خبری نبود غافل از این که تعداد زیادی از جوانان فلسطینی در ارتباط با این حوادث بازداشت شده و اتهامات سنگینی به آنها نسبت داده شد.

در یادداشت آمده است: «نیم سال از آشوب در قلب شهر می‌گذرد، نیم سال از انفجار بمب داخلی که با آن سر می‌کنیم، از زمانی که یافا، لیدا، رمله، عکا و بخش‌هایی از جلیل و النقب به آتش کشیده شد».

در این یادداشت ادعا شده است:« عکا را جا گذاشته‌ایم. رسانه‌ها در جریان آشوب این شهر به داد آنجا نرسیدند. این شهر با شورش‌های شدید و خشونت آمیزی روبه رو شده بود.  آوی هار-ایون را تا حد مرگ آتش زدند. (رئیس اسبق سازمان فضایی رژیم صهیونیستی که در اثر جراحات ناشی از آسیب دیدگی در جریان اعتراضات ماه مه گذشته در شهر عکا کشته شد.)

اسرائیل هیوم افزود: در مقابل دادگاه، ساکنان یهودی عکا را تنها می‌گذارد. دادگاه نسبت به معدود اغتشاشگرانی که پلیس موفق به دستگیری آنها شده است مدارا می‌کند و آنها را فقط به حبس خانگی اما با داشتن مجوز خروج از منزل با هدف رفتن به سر کار محکوم کرد. این اغتشاشگران از جامعه خود حمایت دریافت می‌کنند در حالی که هر بازداشتی که آزاد می‌شود یک پیروزی اضافی برای شر و یک ضرر بزرگ برای اسرائیل است.

تشدید گفتمان تحریک‌آمیز و نژادپرستانه در رسانه‌های صهیونیستی

و در فیس بوک، «مری رجیو» عضو کنست از حزب لیکود نوشت: اگر از کانال‌های تبلیغاتی ۱۲، ۱۳ و البته ۱۱ خسته نشده‌اید، می‌بینید که آنها یک گام به جلو برمی‌دارند و سربازان را نازی و خرابکار می‌نامند و از تحریم حمایت می‌کنند. شهروندان اسرائیل هزینه این رفتارها را می‌پردازند تا این رسانه‌ها در خصوص تحرکات ضد اسرائیلی بازاریابی کنند.

آویر اکونیس  عضو کنست نیز در فیس بوک نوشت: با همکاری همکارانم، گادی یفرکان و آمیچای شکلی، کمیته ضد یهودستیزی و جنبش BDS را راه اندازی کردم.

وی افزود: نهادهایی که خواستار تحریم علیه اسرائیل هستند، آنها یهودستیز مدرن هستند. هیچ کلامی نمی‌تواند این واقعیت را عوض کند. نفرت از اسرائیل، یهودستیزی است و هیچ بحث ساختگی در مرزهای ۱۹۶۷ نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

«عمیحای شیکلی»  عضو حزب راست و افراطی یمینا در کنست نیز تحمیل حاکمیت کامل اسرائیل بر جبل الهیکل(نام جعلی که صهیونیست‌ها بر مسجد الاقصی اطلاق می‌کنند) خواستار شد و گفت: این  یک هدف استراتژیک و اخلاقی است و بدون آن ما شاهد آرامش نخواهیم بود.

او افزود: اظهارات پلیس درباره بستن جبل الهیکل به روی یهودیان نشانه ضعف است. پیش روی ما یک دشمن خونین است و نه درهای مغناطیسی و نه بتن نتیجه نمی‌دهد. هیچ عقب نشینی و کاهش حقوق یهودیان در قدس برای مردم ما وجود ندارد، تنها با یک مشت آهنین و ایمان قوی به حق خود نسبت به این سرزمین به طور کل و به صهیون به طور خاص به امنیت طولانی مدت خواهیم رسید.

«جنبش رگاویم» در توییتر نیز به درخواست‌های فلسطینی‌ها برای درج آن در فهرست گروه‌های تروریستی حمله کرد و نوشت: «به نظر می‌رسد که تشکیلات خودگردان فلسطین تفاوت بین کار مدنی و فعالیت تروریستی را نیاموخته است، بنابراین کشتار یهودیان و پرداخت دستمزد به خرابکاران قاتل مساوی با فعالیت تروریستی است و کار قضایی و پارلمانی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی و مشارکت آنها در تسلط بر اراضی با کار میدانی برابر است و همه ما مفتخریم که از نظر تشکیلات خودگردان فلسطین یک سازمان تروریستی باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس