جنگنده

به دنبال پرواز موفق جت‌های روسیه و چین بر فراز منطقه پدافندی کره جنوبی، سئول از استقرار شماری جنگنده خود خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال ماموریت موفق هوایی اخیر روسیه و چین در منطقه پدافندی کره جنوبی، نیروی هوایی این کشور شماری از جنگنده‌های خود را در آب‌های شرقی شبه جزیره کره مستقر کرد.

به نوشته وبگاه «کوریا دیلی» این حادثه یک روز پس از تحرکات دریایی هر دو کشور در آب‌های بین کره و ژاپن، در جنوب منطقه پدافند هوایی کره جنوبی رخ داد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز  گفته است که در حال بررسی این موضوع است که چرا دو هواپیمای نظامی چین و هفت هواپیمای نظامی روسیه وارد این منطقه شده‌اند.

 نیروی هوایی کره جنوبی تصریح کرده  که هیچکدام از هواپیماهای روسیه و چین به حریم هوایی کره جنوبی تجاوز نکردند. نیروی هوایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارزیابی ما این است که تمرینات مشترک چین و روسیه از نوع  رزمی بود، اما ارزیابی‌های بیشتری لازم است».

به طور کلی، منطقه شناسایی پدافند هوایی یک کشور ممکن است فراتر از حریم هوایی آن کشور گسترش یابد تا به آن زمان کافی برای شناسایی هواپیماهای ورودی و پاسخ در صورت لزوم داده شود.

بر اساس این گزارش، پس از شناسایی ورود هواپیماهای چینی و روسی، نیروی هوایی کره جنوبی در اقدامی متقابل  جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف- ۱۶ »و تانکرهای سوخت‌گیری هوایی را برای شرایط اضطراری احتمالی آماده کرده است.   این در حالی است که ارتش چین اعلام کرده که هواپیماهایش در حال انجام «مانورهای معمول» بودند.

 ورود جت‌های چینی و روسی به این منطقه به دنبال رزمایش دریایی مشترک دو کشور انجام شد و  سه کشتی روسی، یک ناوشکن و ناوچه  چینی- از آنجا عبور کردند. مسکو اعلام کرده که به هیچ وجه منطقه شناسایی پدافند هوایی را به رسمیت نمی شناسد. پکن نیز بارها در گذشته تاکید کرده بود که این منطقه حریم هوایی را تشکیل نمی‌دهد و همه کشورها باید از آزادی تردد در آنجا برخوردار شوند.

در سال ۲۰۱۹، هواپیماهای جنگی کره جنوبی هنگام گشتزنی مشترک هوایی، به سمت هواپیماهای نظامی روسیه شلیک کردند. سئول و توکیو، در آن حادثه روسیه و چین را  به نقض حریم هوایی خود متهم کردند، اما مسکو و پکن آن را رد کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 0
    کره اف ۳۵ داره بخواد می‌تونه از اونا استفاده کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس