وزیر خارجه طالبان: آمریکا سیاست‌های خود در قبال افغانستان را تغییر دهد

وزیر خارجه طالبان با اظهار اینکه آن‌ها به دنبال روابط خوب با کشورهای جهان هستند، تاکید کرد که آمریکا باید سیاست‌های خود در قبال افغانستان را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان اظهارداشت که دولت طالبان خواستار روابط خوب با همه کشورها است و آمریکا باید بداند که تحریم‌های آن‌ها علیه افغانستان  موثر نیست.

وی با تاکید بر ضرورت آزادسازی دارایی‌های افغانستان افزود که با گذشت زمان واشنگتن باید سیاست‌های خود در قبال افغانستان تغییر دهد.

متقی به «آسوشیتدپرس» گفت که آمریکا باید براساس قوانین بین‌المللی در مورد افغانستان سیاست‌گذاری کرده، به اختلافات پایان داده و روابط خوب و توام با احترام را با افغانستان انتخاب کند.

وزیر خارجه طالبان اظهارداشت که آن‌ها با بدست گرفتن قدرت پیشرفت‌های در امور رسانه‌ای داشتند و با گذشت زمان، طالبان تجربه بیشتری در حکومتداری به دست خواهد آورد.

متقی ادامه داد که در دولت طالبان، دختران در ۱۰ ولایت از مجموع ۳۴ ولایت افغانستان تا کلاس دوازدهم مشغول به تحصیل هستند، نهادهای آموزشی و دانشگاه‌های خصوصی بدون مانع فعالیت می‌کنند وتمام زنانی که قبلاً در بخش درمان کار می‌کردند، دوباره به وظایفشان بازگشته‌اند.

وی افزود که این موضوع نشان دهنده این است که طالبان «اصولاً به مشارکت زنان متعهد» است.

وزیر خارجه طالبان با رد گزارش رسانه‌ها درباره بازداشت و قتل مخالفان توسط طالبان گفت که از زمان اعلام عفو عمومی تاکنون به کسی آسیب نرسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس