کد خبر 1302853
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
واکسیناسیون

بر اساس نتایج یک مطالعه در تگزاس، در ماه سپتامبر افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، ۲۰ برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند با خطر عوارض کرونا و مرگ روبرو بودند.

به گزارش مشرق به نقل از وب مد، این داده‌ها همچنین نشان داد که احتمال مثبت شدن تست کووید ۱۹ در افراد واکسینه نشده ۱۳ برابر بیشتر از افرادی است که به طور کامل واکسینه شده بودند.

«جنیفر شافورد»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «واکسن‌های کووید ۱۹ برای محافظت از مردم در برابر بیماری و مرگ بر اثر کووید ۱۹ عملکرد بسیار خوبی دارند. واکسیناسیون بهترین راه برای در امان نگه داشتن خود و افراد نزدیک به شما از این بیماری کُشنده است.»

بیشتر بخوانید

هنوز خطر موج ششم کرونا در کشور وجود دارد/«واکسن نزده‌ها» سریع واکسن بزنند

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان گزارش‌های آزمایشگاه الکترونیکی، گواهی‌های فوت و سوابق ایمن‌سازی ایالتی را با تمرکز ویژه بر روی ماه سپتامبر، زمانی که نوع مُسری دلتا در سراسر تکزاس افزایش یافت، تجزیه و تحلیل کردند.

اثر محافظتی واکسیناسیون در بین گروه‌های جوان بیشتر محسوس بود. در ماه سپتامبر، خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ در افراد ۳۰ ساله واکسینه نشده ۲۳ برابر و برای افراد ۴۰ ساله واکسینه نشده ۵۵ برابر بیشتر بود.

علاوه بر این، کمتر از ۱۰ مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹ در ماه سپتامبر در میان افراد کاملاً واکسینه شده بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال، در مقایسه با ۳۳۹ مرگ در میان افراد واکسینه نشده در همان گروه سنی، وجود داشت.

محققان با نگاهی به یک دوره زمانی طولانی‌تر- از ۱۵ ژانویه تا ۱ اکتبر- دریافتند که احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ در افراد واکسینه نشده ۴۵ برابر بیشتر از افراد کاملاً واکسینه شده است. اثر محافظتی واکسیناسیون در برابر عفونت در تمام گروه‌های سنی بزرگسالان قوی بود، اما در سنین ۱۲ تا ۱۷ سال بیشتر بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 2
    کارت
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      57 8
      نشان بردگیتو رو خیلی دوست داری مگه نه .
  • شناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 45
    بسلامتی مسافر عزراییل بشوند.بزنید بی انصافها زور باید باشه حتما بدبخت شدیم بیکار شدیم روانی شدیم از کرونا بزنید بلکه خلاص شیم.
  • US ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    34 1
    .من انسانم و حقوق مدنی دارم و دوست ندارم واکسن آزمایشی که در 6 ماه ساخته شده و عوارض طولانی مدتش مخشص نیست تزریق کنم.ای خبرگزاری ها کجایید که دارن قانون اساسی رو زیر پا میزارن. نقض حقوق قانون اساسی نقض حقوق آزادی نقض قانون اکراه . خود واکسن فلج اطفال که الان هست 45 سال طول کشیده ساختش و چندین بار تغییر پیدا کرده که آسیب کمتری بزنه. اگه علمی دارن که میتونن اقناع کنند بسم الله . ما تن به اجبار نمیدهیم صدا و سیما خودش میگه اجباری نیست. هر وقت در مجلس قانونش رو تصویب کردن بیان اجبار کنن. نه به قانون شکنی
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 37
      وظیفه ماست که باعث بشیم حماقت و جاهلیتت به بقیه اسیب نزنه.میتونی لخا بیای تو خیابون بعد بگی من حقوق مدنی دارم و ازادم؟
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      25 0
      20:54 ادب و شعورت از اول همینقد بود یا از وقتی واکسن زدی
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    57 1
    والا فعلا که واکسن زده های بینوا دارن میمیرن چراغشون دیگه چشمک نمیزنه کلا رفته رو حالت ممتد
  • RO ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    46 1
    کل اروپا بالای 80 درصد واکسن زدن 20 درصد بقیه هم بچه ها هستن که نزدن چی شد چرا بعد واکسیناسیون وضعشون بدتر شد؟ وزارت بهداشت تا کی میخوای با دروغ مردم رو فریب بدی. چرا داروی ایرانی آلرگارد برای کرونا که در چند بیمارستان تست شده و کارایی بالایی داره در بهبودی رو به دکتر ها اجازه نمیدی تجویز کنن؟اگه به فکر مردمی از آمریکا و who آمریکایی دور شو کسایی که دشمن ایران و مردم ایران هستن هیچ وقت سودی نخواهد رسید. از کشتار مردم در همکاری با آمریکا در آزمایش داروهای غربی دوری کن. ایران چند برابر هندوستان تلفات داده به خاطر وزارت بهداشت و نگاه به غرب
  • DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    38 1
    اگه علم دانشگاهی داشته باشید میفهمید که عدد سازی در علم آمار و مقاله ها بسیار هستن و به هر مقاله ای نمیشه اعتماد کرد. وضع کشور های اروپایی کاملا مشهود هست بالای 90 درصد مردمشون واکسن زدن ولی کرونا در اروپا جولان میدهد آمار ابتلا به کرونا 2 برابر قبل از واکسیناسیون شده در اروپا. در ضمن جوانان و نوجوانان طبق آمار منتشر شده وزارت بهداشت در هفته پیش آمار فوتی بسیار پاییی ندارند در هر میلیون چند نفر اون چند نفر هم به احتمال زیاد بیماری زمینه ای دارند. واکسیناسیون اجباری واکسن آزمایشی به خصوص برای نوجوانان و جوانان سالم یک کشور با عقل جور در نمیاد و وقتی اجبار میکنن باید یکم شک کنید چرا اجبار؟ مگه ایران قانون اساسی نداره؟قانون عدم اجبار داریم در قانون اساسی. نه به واکسن آزمایشی. من ضد واکسن نیستم همه واکسن های بچه هام رو زدم ولی واکس آزمایشی نه خودم نه خانوادم اجاره نمیدم بزنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس