کد خبر 1302728
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
«شکارچی شب»، بالگرد تهاجمی روسیه

روسیه در نمایشگاه هوایی دوبی از بالگرد تهاجمی به روز شده Mi-۲۸NE خود که از آن با نام شکارچی شب یاد می‌شود، رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، بالگرد تهاجمی بروز شده Mi-۲۸NE روسیه برای نخستین بار برنامه پروازی خود را در نمایشگاه هوایی دوبی برگزار کرد. این بالگرد که از آن با نام «شکارچی شب» نیز یاد می‌شود طی پرواز نمایشی اخیر خود در نمایشگاه هوایی دوبی که در هوایی گرم و در سواحل خلیج فارس برگزار شد، قدرت و توانایی خود را به نمایش گذاشت.

این بالگرد تهاجمی، بسیاری از قابلیت‌های خود را در ارتفاع پروازی پایین و با سرعت بالا انجام داد. خلبان Mi-۲۸NE در این پرواز، قابلیت پایداری در هوا، قدرت پیشرانه‌های خود و قدرت رزمی بی‌سابقه‌ای را به نمایش گذاشت. بر اساس قابلیت‌های اعلام شده این بالگرد تهاجمی، هیچ چیزی از دید این بالگرد در میدان نبرد پنهان نخواهد ماند.

در جریان برنامه پروازی، خلبانان این بالگرد، المان‌های آیروباتیک و مانورپذیری آن را نشان دادند. قابلیت‌های دینامیکی بالگرد Mi-۲۸NE و پایداری در هوا و کنترل و راهبری آسان آن در حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت از دیگر موارد این بالگرد تهاجمی است.

«شکارچی شب»، بالگرد تهاجمی روسیه +عکس

بالگرد Mi-۲۸NE برای نابود کردن اهداف هوایی، تانک‌ها، خودروهای زرهی طراحی شده و از آن برای عملیات شناسایی و گشت‌زنی هوایی نیز می‌توان استفاده کرد. جنگ افزار این بالگرد شامل یک مسلسل ۳۰ میلی‌متری، ‌ سه نوع موشک ضد تانک با بُرد ۶ و ۱۰ کیلومتری، موشک‌های هوا به هوا، دو نوع راکت و بمب هوایی با وزن ۵۰۰ کیلوگرمی است.

نمایشگاه بین‌المللی هوایی دوبی روزهای ۱۴ تا ۱۸ نوامبر (۲۳ تا ۲۷ آبان) در شهر دوبی امارات متحده عربی برگزار شد. روسیه در این نمایشگاه تعدادی از محصولات خود را برای نخستین بار رونمایی کرد.

از جمله پروازها و نمایش‌هایی که روسیه در این نمایشگاه برگزار کرد پرواز MC-۲۱-۳۱۰، بالگرد آنسات برای انجام خدمات امداد و پزشکی، بالگرد تهاجمی Mi-۲۸NE و کشتی جنگی Ka-۵۲E  بوده است.

بالگرد تهاجمی Mi-۲۸NE و کشتی جنگی Ka-۵۲E برای نخستین بار بود که توسط روسیه در معرض جهانیان قرار می‌گرفت.

روسیه در این نمایشگاه جنگنده‌ نسل پنجمی تک موتوره جدید خود با نام «چک‌میت» را نیز به نمایش گذاشت.

بر اساس اعلام مقام‌های روسیه، نخستین پرواز جنگنده نسل پنجمی چک میت برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده و تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

بر اساس جزئیات ارائه شده توسط مقامات شرکت روستک، حداکثر سرعت هواپیما ۱۹۰۰ کیلومتر در ساعت و شعاع عملیاتی ۳۰۰۰ کیلومتر است. به نظر می‌رسد این جنگنده از موتور مورد انتظار روسیه استفاده می‌کند و دارای یک کابین خلبان شیشه‌ای مدرن با طرح بسیار مشابه جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» روسیه است.

بر اساس گزارش‌ها این هواپیما دارای قابلیت برخاست و فرود کوتاه در پیکربندی اصلی خود است وهمچنین از سامانه پشتیبانی لجستیکی «ماترویشکا» مجهز به هوش مصنوعی برای روال ساده تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند.

این جنگنده با توجه به هدف چند منظوره خود دارای مجموعه بزرگ و انعطاف پذیر تسلیحاتی با ظرفیت حمل بیش ازهفت تن است. مکمل تسلیحاتی چک‌میت شامل موشکهای هوا وهوا با برد متوسط ‌و کوتاه برد «آروی وی»، موشکهای هوا به سطح از خانواده  «گروم»، بمبهای هدایت شونده و موارد دیگر است. چک‌میت می‌تواند تا پنج تیرموشک هوا به هوا را حمل کند تا پتانسیل حمل بار خود را برای ماموریت‌هایی که نیازی به پنهان کاری ندارند به حداکثر برساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    نمی دونم موندم مردد بین میل 28 میل 35 ، نمی دونم کدوم را بگیریم . از طرفی دلم با میل 28 است ولی خوب میل 35 برای عملیات ضد تروریست مخصوصا لب مرز بدلیل حمل 8 کماندو مناسب تر است .
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 1
    به نظر میاد کاموف 52 بدلیل داشتن رادار در عملیات ضد پهپاد مناسب است ولی خوب هزینه عملیاتی بیشتر دارد .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    روس ها یک موتور ساختن روی میل 8، میل 35، میل 28، کاموف 52 ، کاموف28 ، کاموف 32 گذاشتن و این بنظرم خیلی هزینه ها را کم میکند .
  • سید IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    بالگرد تهاجمی Ka - 52 E نه کشتی جنگی !!!
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    بسیار هلیکوپتر کامل و خوبی است و انصافا از آپاچی آمریکا هیچ چیزی کم ندارد . خصوصا پس از جنگ سوریه و عراق با داعش به پیشرفته ترین امکانات پرتاب فیلر و دید در شب و اتصال ماهواره ای و شلیک هوشمند موشک و تیربار هم مجهز شده است . و در آب و هوای گرم و غبار آلود خاورمیانه بخوبی امتحان خود را پس داده . ایران حداقل به 80 تا از این هلیکوپتر نیاز دارد . ولی کاموف 52 با سیستم انتقال نیروی پیچیده و پر هزینه اش اصلا بدرد ایران که کوهستانی و گرم و داغ است نمیخورد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس