کد خبر 1301915
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
نشست وین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه توافق موقت فعلا موضوع جدی نیست، گفت: پیشنهادهایی که انتفاع اقتصادی ایران در آن در نظر گرفته نشود مورد توجه مذاکره کنندگان قرار نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد امکان توافق موقت ایران و ۱+۴ اظهار داشت: آنچه در رسانه‌های آمریکایی به عنوان توافق موقت منتشر شده هنوز به صورت جدی از سوی مقامات ۱+۴ اعلام نشده است. ما با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای نداریم و طرف مذاکره ما ۱+۴ است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکرات ایران با ۱+۴ هشتم آذر ماه در وین انجام می‌شود و موضوع مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران است. بدون لغو تحریم‌ها امکان اینکه ایران به توافق برجام برگردد و اجرای پاراگراف ۲۶ و ۳۶ را کنار بگذارد، وجود ندارد.

عمویی با بیان اینکه ایران تعهدات خود در برجام را اجرا کرده است، گفت: گام‌های کاهش تعهدات از سوی ایران بر اساس توافق‌نامه برجام برداشته شده است. توافق موقت فعلاً موضوع جدی نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات وین با دستور کار لغو تحریم‌ها انجام خواهد شد، گفت: پیشنهادهایی که انتفاع اقتصادی ایران در آن در نظر گرفته نشود مورد توجه مذاکره کنندگان قرار نخواهد گرفت. انتفاع اقتصادی ایران باید به صورت موثر و قابل اندازه گیری باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 0
    "توافق موقت"! خسارت محض جدید است؟ تو رو خدا با عزت و اقتدار سر میز مذاکره حاضر شوید. زیر و رو کشیدند محکم بزنید زیر میز طوری که لبه میز بخوره زیر چانه شان.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس