کد خبر 1301624
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
هشدار کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی درباره پیامدهای اقدام خصمانه انگلیس

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه انگلیس علیه جنبش حماس و تروریستی خواندن این جنبش، نسبت به پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد.

به گزارش مشرق، کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اتخاذ چنین تصمیمی را نتیجه تن دادن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خواسته‌ نفتالی بنت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی دانست و گفت شایسته بود که بنت به خاطر جنایات ضدبشری علیه ملت فلسطین در لیست تروریسم بین‌الملل قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید که این تصمیم انگلیس در حقیقت ملت فلسطین و مقاومت را به عنوان یک جنبش رهایی‌بخش از بند اشغالگری هدف قرار داده است.

این کمیته تاکید کرد که دولت انگلیس با این اقدام بار دیگر خود را در کنار رژیم اشالگر و مقابل ملت فلسطین قرار داد و این بیانگر اصرار این کشور بر جنایت تاریخی خود در حق ملت فلسطین از زمان صدور وعده شوم بالفور است.

کمیته مذکور خواستار اتخاذ یک موضع رسمی فلسطینی عربی و اسلامی علیه این تصمیم ظالمانه شد و از دولت انگلیس خواست در آن تجدیدنظر کرده و حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی در پایان افزود که جنبش همانند همیشه جنبشی اصیل و بخشی از ملت فلسطین خواهد بود و چنین تصمیماتی هرگز موجب توقف مبارزات ملت فلسطین نخواهد شد.

در همین ارتباط، کمیته‌های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای تصمیم انگلیس به تروریستی اعلام کردن جنبش حماس را محکوم کرد.

متن کامل بیانیه حماس در واکنش به اقدام خصمانه انگلیس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای به تصمیم جائرانه وزیر کشور انگلیس مبنی بر قرار دادن نام این جنبش در لیست تروریسم واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند که "بریتی پاتل" وزیر کشور انگلیس حماس را جنبشی تروریستی خوانده و حامیان این جنبش را به ۱۰ سال زندان تهدید کرده است.

متاسفانه انگلیس به حماقت‌های قبلی خود ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی از ملت فلسطین و تصحیح اشتباه تاریخی خود در حق این ملت چه در رابطه با صدور وعده شوم بالفور یا استعمار این کشور که سرزمین فلسطین را تقدیم جنبش صهیونیسم کرد، از تجاوزگران و اشغالگران علیه طرف قربانی (ملت فلسطین) حمایت می‌کند.

مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمامی ابزارهای ممکن از جمله مقاومت مسلحانه به موجب قوانین بین‌الملل، حقی مشروع برای ملت‌های تحت اشغال است، رژیم صهیونیستی یک طرف اشغالگر است و دست به قتل و کشتار ساکنان اصلی این سرزمین، کوچاندن آنان با توسل به زور و تخریب خانه‌هایشان می‌زند و بیش از ۱۵ سال است که بیش از دو میلیون فلسطینی را در غزه که بیشترشان کودک هستند، محاصره کرده و دست به جنایات جنگی و ضدبشری علیه این ملت می‌زند همانگونه که بسیاری از نهادهای حقوقی و بین‌المللی به این مسئله اذعان کرده‌اند.

تعدی علیه مقدسات و ایجاد رعب و وحشت در میان عبادت کنندگان در اماکن عبادی عین تروریسم است و غارت اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی در آن بدترین نوع تروریسم است.

جامعه بین‌الملل و در راس آن انگلیس و خود سازمان ملل باید دست از سیاست‌های دوگانه و نقض قوانین بین‌الملل که دیگران را به پایبندی به آن فرامی‌خوانند، بردارند.

انگلیس باید دست از حمایت از پروژه صهیونیسم بردارد و هرچه سریع‌تر به دنبال تصحیح اشتباه خود در حق ملت فلسطین در رابطه با وعده بالفور باشد و از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی، استقلال و بازگشت حمایت کند.

ما تمامی ملت‌ها و جریان‌های پویا و حامیان مسئله فلسطین به ویژه در اروپا و انگلیس را به محکومیت این تصمیم فرامی‌خوانیم.

در پایان تاکید می‌کنیم که ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان به راه خود به سمت آزادی و بازگشت تحت هر شرایطی ادامه می‌دهند و مخالفان نمی‌توانند آنان را از این راه بازدارند و آن‌ها یقین دارند که ما به اهداف خود بسیار زودتر از آنچه بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، دست خواهیم یافت و تاریخ هم این را ثابت کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    انگلیس برده آمریکا است و استقلال ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس