اقدام انگلیس تأثیری بر مقاومت نخواهد داشت/ مقاومت یک حق مشروع است

اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش حماس با اعلام اینکه مقاومت یک حق مشروع بین المللی است، اظهار داشت: اقدام انگلیس تأثیری بر مقاومت نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس روز جمعه تمامیت جنبش حماس را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه کرده است.

این اقدام انگلیس با واکنش‌های متعددی مواجه شد. در همین ارتباط، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ما این تصمیم را در راستای خدمت به اشغالگری می‌دانیم. جبهه مردمی هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انگلیسی‌ها با تروریستی خواندن حماس مشروعیت مقاومت را هدف قرار داده‌اند. جنبش مجاهدین فلسطین نیز بیانیه‌ای را صادر کرد. این جنبش در بیانیه خود آورده است: اقدام انگلیس علیه حماس به مثابه تعرض به ملت و مقاومت فلسطین است.

اقدام انگلیس علیه حماس در امتداد سلسله سیاست‌های این کشور علیه سرزمین فلسطین و گروه‌های مقاومت در آنجا، اتفاق افتاد. در همین گفتگوهایی را با برخی مسئولان ارشد حماس از جمله «اسماعیل رضوان» ، «محمد البریم» از مسئولان کمیته‌های مقاومت مردمی و «یاسر خلف» سخنگوی جنبش «الاحرار» فلسطین انجام دادیم که از نظر می‌گذرد:

اسماعیل رضوان در این خصوص گفت: ما تصمیم ظالمانه انگلیس علیه جنبش حماس و مقاومت فلسطین را محکوم می‌کنیم و آن را اعلام جانبداری کامل از رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانیم. این تصمیم باطل بوده و طبق قوانین بین المللی، مقاومت در سرزمین فلسطین، مشروع و قانونی است.

وی افزود: اقدام اخیر انگلیسی‌ها علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس عجیب و غریب نیست و در امتداد سلسله سیاست‌های خصمانه و خبیثانه لندن علیه سرزمین فلسطین و مقاومت آن، انجام شده است. آنچه که دولتمردان انگلیسی آن را فراموش کرده‌اند، این است که جنبش مقاومت اسلامی حماس یک گروه سیاسی و مقاومتی مشروع در اراضی فلسطین محسوب می‌شود. هر چند که در طول سالیان متمادی تلاش‌های گسترده‌ای برای سلب مشروعیت از این جنبش انجام شده است، اما باید گفت که حماس در سال ۲۰۰۰ میلادی از طریق یک انتخابات دموکراتیک روی کار آمد؛ انتخاباتی که بر اساس مؤلفه‌های مد نظر خودِ اروپایی‌ها برگزار شد.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که مقاومت حماس یک حق مشروع بین المللی است. کنوانسیون ژنو و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد جملگی بر لزوم مقاومت در برابر ظلم و تجاوز طرف خارجی تأکید کرده‌اند. جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز هیچگاه از سلاح خود جز در برابر تجاوزها و تعرضات بیگانگان بهره برداری نکرده است.

رضوان خاطرنشان کرد: اقدام انگلیس تأثیری بر مقاومت نخواهد داشت و ما به مقاومت خود تا نابودی کامل رژیم اشغالگر در سراسر سرزمین فلسطین ادامه خواهیم داد.

محمد البریم نیز در واکنش به اقدام اخیر انگلیس علیه حماس گفت: این اقدام، ظلم علیه همه اقشار ملت فلسطین است چرا که جنبش حماس یک جنبش مقاومت فلسطینی است.

وی ادامه داد: جنبش مقاومت اسلامی همه قوانین و منشورهای بین المللی را مراعات کرده است. انگلیس مرتکب اشتباهات و گناهان بزرگی علیه ملت فلسطین شده است. این کشور با صدور اعلامیه بالفور سرزمین ما را به صهیونیست‌ها بخشید و این بار نیز با قرار دادن حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی اشتباهاتش را تکرار کرد.

البریم تصریح کرد: ما ملتی هستیم که علیه رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنیم و این اشتباه بزرگ انگلیس علیه ملت و مقاومت فلسطین را تصحیح خواهیم کرد، از این رو بهتر است انگلیس فوراً از این تصمیم صرف نظر کند.

این عضو ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به عنوان یک گروه مقاومت فلسطینی و بخش اصیل ملت فلسطین به مقاومت خود ادامه می‌دهد و هیچ کسی نمی‌تواند حق ما را برای مقاومت و ضربه زدن به این دشمن تا بیرون راندنش از سرزمین مان ضایع کند.

در همین رابطه یاسر خلف گفت: ما در جنبش الاحرار این تصمیم انگلیس را علیه جنبش مقاومت فلسطین «حماس» محکوم می‌کنیم و آن را تداوم تجاوز وحشیانه علیه مردم فلسطین و حق آنها برای مقابله با اشغالگری و جانبداری آشکار از رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانیم.

وی تأکید کرد: این تصمیم انگلیس، اشتها و جسارت رژیم اشغالگر را برای ادامه تجاوز و جرایمش علیه فرزندان ملت فلسطین بیشتر می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    اگه بی تاثیره پس چرا ناله میکنید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس