فلسطین نمایه

سازمان آزادی بخش فلسطین توافق نظامی مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این موضوع به امنیت قومی عربی آسیب می‌زند.

به گزارش مشرق، سازمان آزادی بخش فلسطین امضای توافق امنیتی و نظامی میان مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش المیادین، در بیانیه کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این خصوص آمده است: توافق نظامی و امنیتی میان مغرب و اسرائیل به منزله انحراف از مصوبات اجلاس های عربی و توافقات میان کشورهای عربی از جمله طرح صلح عربی است و به امنیت قومی عربی و منافع امت عربی آسیب می زند

در این بیانیه آمده است: ما  امید داشتیم مغرب که ریاست کمیته قدس را برعهده دارد، چنین اقدام خطرناکی را انجام ندهد، آن هم در سایه اقدامات نژادپرستانه اسرائیل علیه ملت فلسطین و مخالفت‌هایی که این رژیم اشغالگر با راه حل دودولتی دارد.

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش خواستار انصراف مغرب از توافق با رژیم اشغالگر شد و گفت: طرح صلح عربی بر این تاکید دارد که عادی‌سازی با رژیم اشغالگر پس از پایان اشغالگری اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی و عربی خواهد بود و هر گونه نقض این طرح، مساله‌ای غیرقابل قبول و پاداشی به اشغالگران است.

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس هم امروز در توییتر نوشت: توافق مغرب و رژیم صهیونیستی به امنیت منطقه آسیب می‌زند و فرصتی به اشغالگران خواهد داد تا حملات خود علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده و نفوذ امنیتی خود را در بین ملت‌های قاره آفریقا تسهیل کند.

حماس همچنین از مغرب خواست از این اقدام خطرناک عقب‌نشینی کند.

مغرب و رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در سفر وزیر جنگ این رژیم به رباط توافق همکاری امنیتی بین یکدیگر را امضا کردند.

گانتز پس از این امضای این توافقنامه گفت که مغرب و اسرائیل همکاری نظامی را با یکدیگر توسعه می دهند.

جنبش جهاد اسلامی نیز استقبال رباط از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خیانت به ملت فلسطین و شراکت با رژیم اشغالگر در حمله به ملت فلسطین و تعرض به قدس و مسجد الاقصی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس