پاشینیان: پیشنهادات روسیه درباره تعیین مرز ایروان-باکو قابل قبول است

نخست‌وزیر ارمنستان گفت که پیشنهادات وزارت دفاع روسیه در خصوص آغاز مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ایروان قابل قبول است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه دولت این کشور گفت که پیشنهادات وزارت دفاع روسیه در خصوص آغاز مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ایروان قابل قبول است.

طبق این گزارش، وی در این خصوص گفت: از ماه مه، روسیه سه پیشنهاد در مورد تعیین مرزهای ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ارائه کرده است.

پاشینیان افزود: پس از بیانیه دیروز من، وزارت دفاع روسیه پیشنهادهایی در مورد مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارائه کرد.  می‌خواهم مجدداً تأکید کنم که این پیشنهادات برای ما قابل قبول است.

به گزارش ترند، پاشینیان به «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان دستور داد تا جزئیات را با همتای روسی خود «سرگئی شویگو» روشن کند.

در جدیدترین خبر از تحولات مرزی میان باکو و ایروان، روابط عمومی وزارت دفاع ارمنستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، شب گذشته (چهارشنبه) تیراندازی‌های پراکنده‌ای در بخش‌هایی از مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان در استان «تاووش» داشتند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور نیز در اقدامی متقابل، پاسخ تیراندازی‌های نیروهای مسلح آذربایجان را دادند و به سمت آن‌ها شلیک کردند.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو خساراتی را بر هر دو طرف متحمل کرده و ایروان و باکو هر کدام دیگری را مقصر درگیری تازه معرفی کرده‌اند. در این بین جمهوری آذربایجان از کشته شدن هفت تن  از نیروهای خود  و ارمنستان نیز از اسیر شدن ۱۵ تن از قوای خود و جراحت و کشته شدن چند پرسنل نظامی خبر داد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت که ایروان از مسکو توقع کمک نظامی برای مقابله با «تجاوزگری» جمهوری آذربایجان را دارد.  

همچنین، به دنبال شدت گرفتن درگیری‌های مرزی میان نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار کرد.

نخست‌وزیر این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه ضمن صحبت درباره درگیری‌های شدید مرزی اخیر با جمهوری آذربایجان، روابط ایروان با مسکو را استراتژیک خواند.

رایزنی پاشینیان با پوتین بعد از آن انجام شد که وزیر دفاع روسیه در تماس‌های جداگانه با همتایان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان خود توقف فوری درگیری‌های اخیر مرزی را خواستار شده بود. سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان شامگاه سه‌شنبه از آتش‌بس در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    12 3
    روسیه حتی به ارمنستان هم خیانت میکنه
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      4 0
      امریکا به کل دنیا خیانت میکنه!!!
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      5 1
      سیاست های امریکا و روسیه و چین در مورد ایران کاملا شبیه هم هست مثل جنگ عراق که شوروی تانک میداد فرانسه هواپیما و .... به صدام
  • عبدالله مومن IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    5 11
    جمهوری اسلامی ایران نباید هر توافقی را که به معنای قطع راه ایران به اروپاست قبول کند.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    5 7
    پاشینیان ملت مغرور ارمنستان را خوار و خفیف کرد . درک نمیکنم چرا دوباره انتخابش کردند.
    • TR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      9 1
      ملت مغرور ؟
    • ببببببببب IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      6 0
      آدم مغرور هم روزی از نادانی خودش خسته می شود
    • احمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      6 2
      کدام غرور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 7
    گروه بزرگی از مردم ارمنستان تحت نفوذ شبکه های جورج سوروس صهیونیست اعتقاد یافته اند تنها راه رشد اقتصادی آنان جدایی از روسیه و پیوستن به ترکیه و آذربایجان و اسرائیل است ایران در این بخش چه اقدامی انجام داده است دریغ از افتتاح یک شبکه رادیویی یا تلویزیونی برای شیعیان مخالف دولت باکو آیا برگزاری رزمایش خیبر کافی است !!!!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 1
    مشکل اینست که ارمنستان در رده های بالا مشتی غرب زده و مردم غرب زده دارد که خواهان تسلیم ارمنستان به غرب و اسرائیل هستند یک جنگ نمایشی مثل داستان خنده دار پاسگاه مرزی ام القصر عراق را دارند بازی می کنند ولی امریکایی ها در خود بغداد بودند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    مشکل اینست که ارمنستان در رده های بالا مشتی غرب زده و مردم غرب زده دارد که خواهان تسلیم ارمنستان به غرب و اسرائیل هستند یک جنگ نمایشی مثل داستان خنده دار پاسگاه مرزی ام القصر عراق را دارند بازی می کنند ولی امریکایی ها در خود بغداد بودند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 0
    این جتگ الکی است برای اقناع افکار عمومی ارمنستان پاشینیان فروش ارمنستان را خیلی پیشتر به ترکیه انجام داده است روسیه دنبال تنبیه ارمنستان توسط آذربایجان است
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    12 0
    روسیه به ارمنستان نشان داد بدون این کشور در برابر آذربایجان هیچ چی نیستند باید به ارباب روسیه چشم بگویند اگر می خواهند زنده بمانند
  • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 12
    باید تقسیمات ایجاد بشه یعنی نام قوم از نام استانها حذف بشه البته حساسیت قومی هستش این یک مانع بزرگ هستش اما چرا یک سوال چرا تو ایجاد تقسیمات که آخرین سال۱۳۴۴ایجاد شد دقت نکردید چرا این کار رو کردید برید ببنید کشورهای دیگه مثل اسپانیا،ترکیه،میانمار،ازبکستان،چین و..... با اقلیت قومی چه جوری برخورد می کنند باید مملکت یکدست بشه چاره ای جز این نیست
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      3 1
      چیه مجتبی ؟؟ چند روزه ول کن نیستی ؟؟ نام قومی یعنی چی ؟ خودت هم می دونی یعنی چی ؟؟ یکدست شدن یعنی چی ؟ اقلیت کیه ؟ اکثریت کیه ؟ فارسی زبانها خودشان اقلیت هستند نزدیک 50 درصد . ترکها هم 35 نمیشه بهشون گفت اقلیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس