ارمنستان جمهوری آذربایجان را به حملات سنگین توپخانه‌ای متهم کرد

وزارت خارجه ارمنستان جمهوری آذربایجان را به آغاز حملات توپخانه‌ای سنگین متهم کرد و از سوی دیگر باکو اعلام کرد اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای ارمنی به کشته شدن یک سرباز این کشور منجر شده است.

به گزارش مشرق؛ ارمنستان روز پنجشنبه جمهوری آذربایجان را به حملات سنگین توپخانه‌ای متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان حملات توپخانه‌ای سنگینی را علیه مواضع نظامی این کشور در استان «گغارکونیک» آغاز کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد، حدود نیم ساعت پس از این اقدام «تحریک‌آمیز» باکو، دست پاسخ تلافی‌جویانه زده و درگیری‌ها همچنان ادامه دارند.

از حدود سه هفته پیش، درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در استان «سیونیک» ارمنستان بار دیگر شدت گرفت. ایروان اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با حمله به این منطقه راهبردی، جاده بین‌المللی مهمی که پایتخت ارمنستان را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران متصل می‌کند به خطر انداخته است.

از سوی دیگر باکو، ایروان را مقصر دانسته و نیروهای مسلح ارمنی را به اقدامات تحریک‌آمیز از جمله حمله به مواضع جمهوری آذربایجان متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، امروز (پنجشنبه) نیز جمهوری آذربایجان اعلام کرد در اقدام تحریک‌آمیز نیروهای نظامی ارمنی، یک سرباز این کشور کشته شده است.

در پی افزایش تنش میان این دو کشور، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با همتایان خود در باکو و ایروان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده و خواستار ایجاد ثبات در وضعیت مرزهای دو طرف شد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.


 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • AU ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    15 7
    ببین گرگ و ملحد ،تازه به دوران رسیده،چطور طمع کرده به همه چیز منطقه! چرا نیروهای مسلح،یک پاسخ کوبنده به این شخص و توهماتش نمیدن! چطوری سرقضیه چند وقت پیچ،الکی الکی توپخانه پاش اومد وسط! بعد اینکی رسما داره شاخه شونه میکشه،حتا بمب ترکش ها افتاده تویه کشور،هیچ پاسخ نمیدید بهش؟! یه چندتا پاسخ محکم بهش بدید،تا دیگه راه رفتن هم یادش بره.!
    • عبدالرضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      5 8
      خوب زورشان به ازربایجان نمی رسد ارمنستان هم باید دالان زنگزور را بدهد وگرنه کل زنگزور از دستش می ره
    • به عبدالرضا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 2
      زور " آذربایجان " هم به قدرت لایزال پروردگار نمیرسد.جناب پانترک گرگ پرست.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    12 17
    نمیدانم چرا شما از ارمنستان دفاع میکنید؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      4 6
      چرا ایران از منستان دفاع میکند؟ /چون دفاع از «مادر» مهمتر از دفاع از فامیلها است وس دفاع از مادرمان ایران مهمتر است./ دوم اینکه از ارمنستان دفاع میکنیم تا بتوانیم مردم مظلوم جمهوری آذربایجان را از دست الهام یحودی و عثمانی نجات بدهیم.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      5 4
      الهام داره آمایش نژادی کشور آذربایجان را تغییر میده و اعراب و دیگران النصرة و داعشی را بهمراه خانواده هایشان وارد آذربایجان میکتد. زبان آینده باکو عربی خواهد بود
    • GB ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      6 4
      شما چرا از باکو که علنا میگه با صهیونیست هستم و کاردارشو میاره سر مرز ایران حمایت میکنید؟ هر وقت استاندار باکو از تهران تعین شد اونوقت بیا در منافع ملی حرف میزنیم .
    • حسین IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      5 5
      دوستان این الهام علی توف.مزدور اسراییله. بهش گفتن که باید در مرز ایران تنش درست کنی. گفتم که مزدوره . باید به دستور اربابش گوش کنه.اگه نتونه تنش درست کنه اربابش تنبیهش میکنه.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    3 4
    چند سالی است که نداشته های ناتمدن ترکیه و قرقزستان رو مانند شلاق بر صورت ما آذری ها و برادرانمان فارس ها میکوبید ولی بدانید شما غیر آریایی ها قرن هاست که از ما آریایی ها از المانی تا آذری تا فارس تا آمریکا تا روسیه، عقب مانده اید
    • رامین IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      3 2
      نشانه های تمدن شماها رو در نداشتن معادلی برای کلماتی مانند " اتاق، بشقاب، قاشق و اجاق و توپ و خانه و.. " میتوان حدس زد. اگر واقعا تمدن بالایی داشتین و قبل از نامتمدن ها قرقیز و ... یکجا نشین نشده اید؟ اگر شده اید پس معادل کلمات فوق چی هستش؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    2 5
    ارمنستان همسایه بدی هست اگه مثل اسرائیل زور داشت به کسی رحم نمیکرد و خواستار اعاده سرزمینهای اورارتور یا ارمنستان قدیم که شامل جغرافیای فعلی ارمنستان و آذربایجان و نخجوان و بخشهای پهناوری از آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و شمال شرقی ترکیه میشد اونهم نه با دیپلماسی بلکه با نیروی نظامی
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 2
      چرا ایران از ارمنستان دفاع میکند؟ /چون دفاع از «مادر» مهمتر از دفاع از فامیلها است پس دفاع از مادرمان ایران مهمتر است./ دوم اینکه از ارمنستان دفاع میکنیم تا بتوانیم مردم مظلوم جمهوری آذربایجان را از دست الهام یحودی و عثمانی نجات بدهیم.
    • پانترکیسم نابود است IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 3
      ترکیه و آذربایجان که ادعای سوریه و قبرس و یونان و کل قفقاز و شهرهای ایران و آسیای میانه و ترکستان رو دارند با کاسه لیسی و کمک اسراییل و انگلیس و ...خیلی خیلی همسایه های نرمال و عالی هستند...گویا گنده گویی های رجب و افراد کابینه و احزاب پانترک رو درباره تمامیت ارضی ایران به خصوص تبریز و چندین شهر دیگر را کر بودی نشنیدی گنده گویی نمایندگان باکو درباره تجزیه خاک ایران و نصب پرچم گرگ را گویا مرده بودی ،نشنیدی...
  • صدر تبریزی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 10
    جناب پانترک بیسواد‌، پاسخ جعلیاتت درباره واژه هایی که گفتی قاشق و بشقاب و ...در تارنمای تاریخ و فرهنک ایران زمین : " خردگان " هست، همچنین عبارت: زبان فارسی و دروغهای پانترکیسم را در تارنمای آذرگشنسپ جستجو کن ،دقیقا با سند و مدرک جعلیات تو را پاسخ داده.در ضمن خانه هم از اساس یک واژه پارسی است! به شیوه احمقانه پانترکیسم تقطیع کلمات نکن!! آن کدام تمدنی است که به خیال تو این چند واژه را دارد ولی نشانه ای از شهرنشینی و مدنیت و هنر و معماری و ادبیات از آن باقی نمانده ؟حتا یک کتاب از ۶۰۰ سال پیش! دیگر باستان پیشکش همه.هر وقت سوادت در حد دانستن فرق میان زبان نویسا و زبان نانویسا شد ،بعد بیا دروغهای پانترکی خودت را بنویس!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس