کد خبر 1300410
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزیر دفاع ارمنستان شامگاه سه‌شنبه از آتش‌بس در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش مشرق، «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان شامگاه سه‌شنبه از آتش‌بس در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع روسیه نیز خبر داد که پس از تماس تلفنی وزیر دفاع این کشور با وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان، باکو و ایران اقدامات لازم را برای آتش‌بس در منطقه مرزی اتخاذ کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه تلفنی با سورن پاپیکیان و «ذاکر غسانوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که شویگو در این تماس تلفنی با غسانوف و پاپیکیان درباره تشدید اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه کوهستانی کیلیسالی صحبت کرد.

شویگو در این گفت‌وگو از دو طرف خواست تا اقداماتی را که به تشدید اوضاع در منطقه مرزی منجر شده، متوقف کنند.

آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حالی حاصل می‌شود که طی درگیری‌های روز دوشنبه میان دو طرف، ۱۵ سرباز ارمنستانی  کشته شده‌اند.

الهاف علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز خبر داد که در درگیری‌های امروز چند نظامی این کشور نیز مجروح شده‌اند.

همچنین وزارت دفاع ارمنستان امروز اعلام کرد که ۱۲ سرباز این کشور توسط جمهوری آذربایجان اسیر شده‌اند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را در تشدید عمدی تنش‌ها در مرز دو کشور مقصر می‌داند.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 2
    ایران بهتر است بجای درگیری مستقیم با دولت آذربایجان بتدریج نیروی شبه نظامی شبیه فاطمیون و زینبیون علیه دولت باکو تشکیل دهد از آذربایجانیان موجود در سوریه و و حتی ترکهای ایران به این منظور باید استفاده باید کند و آموزش نظامی هم در همان خاک سوریه باید باشد وگرنه درگیر نمودن ارتش ایران در منطقه قره باغ یک کار بسیار بسیار پرهزینه و خطرناک خواهد بود
    • حسین IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      اره افرین راس گفتی همیشه در جبهه مسیحیا هستیم و ضد مسلمون ... دقیقا کاری که تو سوریه و یمن میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس