فرمانده الحشد الشعبی: داعش با هدف ادامه حضور آمریکایی‌ها به حملات خود افزوده است

یک فرمانده الحشد الشعبی گفت که این سازمان در یک ماه گذشته 12 عملیات امنیتی علیه تروریست‌های داعش در استان‌های مختلف عراق انجام داده است.

به گزارش مشرق، «بشیر العتبکی» فرمانده تیپ ۲۳ سازمان الحشد الشعبی در مصاحبه‌ای گفت که نیروهای این سازمان در یک ماه گذشته ۱۲ عملیات پاکسازی علیه تروریست‌های داعش در استان‌های مختلف انجام داده‌اند.

به نوشته بغداد الیوم، او گفت که این عملیات‌ها پس از رصد تحرکات عناصر داعش و طبق اطلاعات به دست آمده صورت گرفته است. این فرمانده الحشد الشعبی تأکید کرد که عملیات‌ها تا زمان نابودی تمامی هسته‌های خاموش داعش ادامه خواهد یافت.

سازمان الحشد الشعبی همچنین عراق امروز (چهارشنبه) از آغاز عملیات امنیتی پاکسازی منطقه «یثرب» در استان صلاح‌الدین از تروریست‌های داعش با مشارکت نیروهای امنیتی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای تیپ ۴۱ الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در این عملیات نواحی «زور البوحشمه» و «البوحشمه» در ساحل رود دجله را پاکسازی خواهند کرد. دو منطقه‌ای که طبق گزارش‌های اطلاعاتی محل رفت و آمد تروریست‌ها و عقبه اقدامات تروریستی آن‌ها در استان صلاح‌الدین است.

همزمان در استان بصره نیز فرماندهی الحشد الشعبی در این استان در نشست مشترک با فرماندهی ارتش در بصره، ضمن بررسی وضعیت امنیتی استان، بر افزایش هماهنگی‌ها تأکید کردند.

بشیر العتبکی در بخش دیگر سخنان خود گفت که تروریست‌ها داعش روابط تنگاتنگی با آمریکایی‌ها دارند و به میزان حملات خود با هدف ادامه حضور نیروهای رزمی آمریکا افزوده‌اند.

در تأیید این سخنان «حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار عراق، نیز امروز با تایید فعال شدن عملیات تروریستی عناصر سازمان جنایتکار داعش در دوره کنونی در چهار استان، گفت که این عملیات‌ها همزمان با عقب نشینی قریب الوقوع نیروهای رزمی آمریکا از عراق صورت می‌گیرد.

او افزود: «همه استان‌هایی که شاهد عملیات تروریستی هستند، امن و باثبات بودند، اما سرعت این عملیات‌ها با نزدیک شدن به عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا در طرحی که برای همگان روشن شد، افزایش یافت . فعال کردن این گروه‌های تروریستی با برنامه‌های خارجی که به دنبال سوء‌استفاده از وضعیت امنیتی ناپایدار است، مرتبط است».

این اولین بار نیست که شخصیت‌های عراقی به رابطه میان تروریست‌های داعش با آمریکا اشاره می‌کنند و پیش از این بارها گروههای عراقی از وجود اسنادی از انتقال تروریست‌ها توسط بالگردهای نظامی ارتش آمریکا سخن گفته‌اند. به گفته عراقی‌ها تروریست‌های داعش بهترین بهانه را برای ادامه حضور اشغالگرانه آمریکا در اختیار این کشور قرار می‌دهند و اکنون که با فشار چندین ساله پارلمان و گروههای مقاومت، آمریکایی‌ها در ظاهر به عملیات رزمی خود پایان می‌دهند، تروریست‌ها نیز به حملات خود افزوده‌اند.

مقامات عراقی روز پنج شنبه هفته گذشته به شکل رسمی اعلام کردند که مأموریت جنگی نیروهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» به رهبری آمریکا پایان یافته و پس از هفت سال و پایان حضور داعش در عراق، این نیروها خاک این کشور را ترک می‌کنند. مشاور امنیت ملی عراق، پنجشنبه پیش، رسما اعلام کرد که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور به پایان رسیده است.

با این وجود فرمانده تروریست‌های سنتکام همان روز به وبگاه الحره گفت که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است.

با این وجود گروههای مقاومت عراق اعلام کرده‌اند که هرگونه حضور نیروهای آمریکایی به هر بهانه‌ای همان اشغالگری است و بغداد باید تناقض میان موضع دولت با فرمانده سنتکام را توضیح بدهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس