کد خبر 1301047
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تبیان نوشت: از قوم مغول تا حالا چه چیزهایی شنیدید؟ اونها رو بذارید کنار و این روایات از نیروهای آمریکایی رو ببینید!

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سیمین IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    40 0
    کسانی که بدون فرهنگ، پیشینه و تاریخ تمدنی هستند به آثار تمدنی اقوام دیگه حسادت می کنند.
  • أبن الأهواز DE ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    15 0
    داعشی های بی شرف حتی نصف شهر باستانی هترا با دو هزار سیصد سال قدمت در استان نینوا که پایتخت حکومت عربایا بوده رو هم تخریب کردن
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      6 0
      داعش بخشی از این آتار رو تخریب و نابود می‌کرد بخش دیگر رو به کشورهای غربی و جهودهای ساکن در رژیم اسرائیل فروخت .. داعش از خودشون وظیفه داشت منطقه رو شخم بزنه برای تجزیه و تشکیل کشور رویایی تخیلی اسرائیل بزرگ آماده کند همان رویای حکومت نیل تا فرات یهود ...
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 2
      پایتخت حکومت عربها؟؟! آفروآسیایی ها فقط در حد تشکیل دولت شهر پیش رفتند و خیلی زود دربافت بومی جوامع میزبان خود حل شدند و به عنوان مردمان متمایز شناخته نمیشدند.دقیقا در همون تاریخی( دوهزار و سیصد سال)که جناب عالی داری جعل میکنی.. تاریخ میان رودان چیزی نیست که بشه یه شبه خوند و بالا کشید.
    • أبن الأهواز IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      آقای ۲۳:۲۶_ عزیزم مگه من به شما جسارت کردم که به من حمله‌ور شدی، اگه سواد داشته باشی متوجه می‌شدی که من گفتم حکومت عربایا که این نام نامی هستش که یونانی‌ها به این مملکت داده بودن نه عربها،، ثانیا به سامی‌ها و مصری ها مردم آفروآسیایی میگن و این مردم اولین کسانی در تاریخ بودن که تمدن هارو ساختن آقای عزیز
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 2
      سلام برادر عزیز،بنده سواد دارم و تاریخ باستان خوانده ام.عبرانی ها،آموری ها،کنعانی ها،شاخه های شمالی سامی ها هستند و متمایز از شاخه های جنوبی.سامی ها ادامه یک موج مهاجرتی آفروآسیایی هستند که از مرکز آفریقا به حبشه و سپس مصر کوچیده اند،شاخه شمالی سامی مهاجران از دره نیل و صحرای سینا،شاخه جنوبی از تنگه باب المندب به یمن و جنوب شبه جزیره عربستان کنونی،علی رغم پیوند اولیه با تفاوت نظام سیاسی و زبان ولی آمیختگی هایی هم داشته اند.به این نکته توجه کنید که برچسب سامی را امروزه ما به ایشان اطلاق میکنیم و در دوران باستان خود این مردم خویشتن را بر اساس موجهای مهاجرتشان به میان رودان شناسایی میکرده اند و بومیان سومری هم آنان را به همین ترتیب میشناخته اند.در ثلث آخر هزاره سوم پ.م حضور نیرومند اکدی ها را داریم که از شمال وارد میان رودان شدند در زمان شروکین اکدی حدود۲۳۳۰پ.م اولین پادشاهی متمرکز ایران زمین را پدید آوردند.موج دوم حدود۲۰۰۰پ.م با نام سامی غربی یا آموری که نخستین نشانه ها از حضورشان به دوران سلسله اکد۲۳۰۰ پ.م مربوط میشود که ارجاعها اندک و کم بسامد است.آموریها،کنعانیها و عبرانیها طبعا متمایز از عربها هستند،تواریخ یونانی خیلی بعدتر از آثار مکتوب(سنگ نبشته ها و الواح و..)خود دوران باستان نگاشته شده اند و با نگاه تبخترآمیز یونانیان که همه غیر از خود را بربر میپنداشتند.با اینحال در تمام اسناد باستان مهاجران آفروآسیایی جمعیتهای نیمه مستقر و پراکنده در حد تاسیس دولتشهر هستند و نیمه متمرکز که عموما در بافت جمعیت بومی میزبان حل میشدند و تمایز آنان مشخص نبود و سپس یک حکومت سیاسی قدرتمندتر آمیخته تشکیل میشد.این نکته شایان توجه است که نخستین بار در اسناد هخامنشی از هویت عربی در پیوند با قلمروی جغرافیایی سخن به میان می آید و از استانی به نام عربستان(در پارسیِ باستان اَرَبایَه)تعریف میشود همین تعبیر درباره یونان هم هست برای نخستین بار در اسناد هخامنشی از مردمی که یکپارچه یونانی(به پارسیِ باستان ایونیَه)هستند و در قلمرو جغرافیایی خاص زندگی میکنند اشاره میشود.در اسنادِ غیرِ ایرانیِ پیشاهخامنشی و پساهخامنشی عرب همواره اسم قبایلی کوچگرد با جایگاه مکانی نامشخص بوده و یونانی ها هم هرگز در مقام یک قوم مستقل و مستقر بر سرزمینی خاص مورد اشاره قرار نمیگرفتند.ص۲۵،تیره های ایرانی،ج دوم.
  • GB ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 22
    هیچ ربطی به هیچ کشوری ندارد و خود عراقی ها باعث این کار هست ، عراقی ها دزدی اند و به آمریکایی و بقیه فروخته اند !!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      5 0
      خسته نباشی ماله کشی کن روی کارهای اشغالگران آمریکایی ! آورین بر تو مغز متفکر اثلا" این آثار و اشیا تاریخی خودشون پا در آوردن ویزا گرفتند رفتند آمریکا !!! آمریکایی ها خیلی گوگولی هستند مارهای زشت نمی‌کنند چون رمبو و راکی و سوپرمن دارند فقط در حال نجات بشریت هستند.! خخخخ
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      3 0
      کجایی هستی؟دستور زبان فارسی که یادت داده اند رو حتی خوب یادنگرفتی به افسر مافوقت گزارش بده شناسایی شدی و آبروی تیمتون رو بردی.
    • محمد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      اصلا خوب فارسی بلد نیستی از بهزاد یاد بگیر چقدر خوب شر میگه
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    7 0
    این کارهاشون بخاطر اینه که خودشون تاریخ و قدمتی ندارن برا همین تاریخ دیگران رو تخریب میکنن
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    موزه های معروف و بزرگ کشورهای اروپایی می‌توان آثار تاریخی ، میراث فرهنگی تاریخی ایرانیان رو هم مشاهده کرد که اغلب در دوران قاجار از ایران سرقت و به کشورهای غربی منتقل شد .. غربی ها ذات غارتگر و، وحشی .. البته خیلی شیک این کار رو میکنن با کت و شلوار و کروات !!!
    • تبریزی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      2 0
      پالانیها معروف به پهلوی یادتون نره که روی قجرها رو سفید کردند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 1
    متاسفانه آثار اشکانی هترا هم بخشی از اثاری بود که منفجر شد اما دریغ از کوچکترین انعکاس در ایران
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 1
      متاسفانه تاریخ ایران باستان ( تاریخ قبل از اسلام ) هیچ جذابیتی برای آقایان مسئول ندارد طی این چند دهه تاریخ ایران باستان در خود ایران هم مورد کم لطفی و بی مهری فراوانی قرار گرفت ... تاریخ ما ایرانیان از 1400 سال پیش آغاز شده ... !!! مسلمانان با تاریخ و تمدن ایران باستان هم مشکل دارند !
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 2
    قوم‌مغول همون چین بود که چنگیز خان به چین رفت و اونجا لشکری فراهم کرد که تا اروپارو تصرف کردن الانم ورژن ۲۰۲۱ همون چینه که به سبک دیگه دنیارو تصرف کرده
  • فرشاد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 1
    مردم عراق و سوریه جز مردمان بسیار متمدن هستند و وحشی گری داعش در غارت این سرزمین برگرفته از افکار افراطی اعراب سلفی عربستان و با نقشه بنی اسرائیل هست. آثار هترا که ایرانی اند و باقی مانده از دوره پارت ها رو هم دستور داشتن نابود کنند. هترا یا الحضر دارای مردمانی از قبایل آرامی، ایرانی و عرب بودند.
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      درود بر شما هم میهن گرامی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس