کد خبر 1300615
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
«سربازی» حذف نخواهد شد/ تولید امنیت مختص بی پول‌ها و پابرهنه‌ها نیست!

دوران سربازی افراد مشمول قانون کار جزو سابقه بیمه‌ای آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، اکبر قربانی مشاور روابط کار و تامین اجتماعی درباره نحوه وصل کردن زمان دوران خدمت سربازی به بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد:مدت خدمت سربازی جزو سابقه بیمه حساب می‌شود و دو حالت دارد با واریز حق بیمه و بدون واریز حق بیمه برای این که دو سال خدمت سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه شود.

مشاور روابط کار و تامین اجتماعی تصریح کرد: مدت زمان خدمت نظام وظیفه شاغلین مشمول قانون کار یا آن‌هایی که به صورت داوطلبانه در جبهه‌ی جنگ شرکت کرده اند قبل از این که اشتغال داشته باشند و یا حین اشتغال جزو سوابق خدمتی آنان محسوب می‌شود.

قربانی درباره افرادی که قبل از رفتن به خدمت سربازی سر کار می‌رفتند گفت: اگر فرد شاغل بوده و بیمه هم برای او واریز شده و بعد به خدمت سربازی رفته است بعد از سربازی هم دوباره بیمه پرداز شده است چه در کارگاه قبلی کار کند و چه در جای جدید فرقی ندارد مشمول قانون کار بوده است در این حالت کافی است اشتغال قبلی خود را به تامین اجتماعی اعلام کند و در این صورت ۲ سال خدمت سربازی او جزو سابقه بیمه حساب می‌شود.

وی با بیان این که اقدام کردن برای سابقه سربازی بازه‌ی زمانی دارد افزود: اگر کارگری قبل از رفتن به خدمت سربازی شاغل و مشمول قانون کار بوده ۷ درصد مبلغ حق بیمه که سهم کارگر است از او اخذ نمی‌شود یعنی این مبلغ حق بیمه دوران سربازی از او گرفته نخواهد شد، اما اگر فرد قبل از سربازی اشتغال نداشته باشد و به سربازی رفته و بعد از آن شاغل شده در این حالت باید ۷ درصد حق بیمه خود را بر اساس دستمزدی که در حال حاضر می‌گیرد پرداخت کند تا سابقه سربازی او جزو سابقه بیمه او برود.

مشاور روابط کار و تامین اجتماعی درباره نحوه دریافت سابقه بیمه کارگران گفت: از زمانی که خدمات سازمان تامین اجتماعی در بستر الکترونیک ارائه می‌شود کارگران می‌توانند سابقه بیمه‌ای خود را ببینند البته این سامانه مشکلاتی را هم دارد که باید بر طرف شود.

قربانی با بیان این‌که زمانی که بیمه شدگان می‌خواهند سابقه‌ی بیمه‌ی خود را دریافت کنند با مشکلات مختلفی رو به رو هستند اظهار کرد: برای مثال کارگرانی که بعد از ۳۰ سال سابقه به دنبال بازنشستگی خود می‌روند متوجه می‌شوند کارفرما ۳۰ سال بیمه برای آن‌ها رد نکرده است کسری بیمه دو بخش دارد بخش اول به کسری‌های بیمه‌ی نشات گرفته از فعل کارفرمایان مربوط می شود بخش دوم به سازمان تامین اجتماعی بر می‌گردد یعنی کارفرما لیست بیمه را رد کرده است، اما در ساماندهی تامین اجتماعی ثبت نشده است.

وی ادامه داد: اگر کسری بیمه ناشی از قصور کارفرما باشد و کارفرما از واریز بیمه به هر دلیل سر باز زده باشد در این شرایط کارگر باید به اداره کار شکایت کند تا به حق و حقوق خود برسد.

ماده ۱۹ قانون کار می‌گوید: در دوران خدمت نظام وظیفه قرارداد کار به حالت تعلیق در می‌آید، ولی کارگر باید حداکثر تا دو ماه پس از پایان خدمت به کار سابق خودبرگردد و چنانچه شغل وی حذف شده باشد در شغلی مشابه آن به کار مشغول می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    سربازی هم مثل دانشگاه و مدرسه جزء اتلاف عمر به حساب میاد
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      16 79
      هر کس مخالف سربازیست و دوست داره بقیه برای او فدا بشن تا او خوش باشه باید بپذیره حاکمیت هیچگونه مسولیتی در قبال دزدی و جنایت و تجاوز و قتل و غارت و دعوا و نزاع و اختلاف که در جامعه برای او پیش بیاد در طول 70 - 80 سال عمری که میکنه نداره و خودش باید مشکلش را با طرف مقابل حل کنه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      48 7
      این همه کشور هستن که سربازی اجباری ندارند و تازه امنیتشون از هر لحاظ از ایران بیشتره تازه مردم بومیش هم رفاه و آسایش دارند .چرا ایران نباید این گونه باشد ؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      8 1
      همین کلماتی که نوشتی در مدرسه یاد گرفتی وگرنه باید به شغل شریف چوپانی میرسیدی
    • میهمان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      9 0
      شرکتهای خصوصی اصلا سربازی براشون مهم نیست. تازه شرکتهای IT اگر سربازی رفته باشی نکته منفی هم حساب میشه تازه برای استخدام. چون دیگه مثل گذشته حوصله سر و کله زدن با کدها و خطاها را ندارید.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      10 3
      پسر عموهایم سواد سیکل دارند و تولید کننده آجر و بلوکه سیمانی هستند و حسابی هم پولدار. برای خط جدیدشان باید یک نفر حداقل کارشناس فنی را به صمت معرفی میکردند تا مجوز بگیرند. من فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه فردوسی مشهدبا معدل ۱۷.۰۵ را به کار گرفته اند و و برای سه ساعت کار در روز مبلغ دو میلیون تومان بهم حقوق می دهند. سود ماهانه شان ازین خط جدید حدودا ۳۷ میلیون تومان می باشد. الان میفهمم که هوش آنها بیشتر از من بوده است ....
    • هادی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      4 0
      کاملا شیر مادرت گوارای وجودت که حرف حق زدید کاکو
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    50 0
    اگه پولش رو بدی بله
  • امیر احمدی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    71 8
    ایشالا ک کلا سربازی اجباری دیگه برداشته بشه همه دنبال کار ودرس باشن تا دوسال خدنگ بودن و بی پول بودن واقعا وضیعت جوانان اسف باره
    • یه مامان با حال IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      50 7
      منم موافقم فعلا کشور به نرخ رشد جمعیت نیاز داره بهتره برای حداقل ۵سال خدمت اجباری رو بردارن. * فقط برای خروج از کشور بگن سربازی اجباری است بهتره نیست دوستان اگه موافقید رای بدید مثل نطرسنجی های اینستا شدخخخخخخ *
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      6 2
      5 سال اجباری !!!! داداش کجا زندگی می‌کنی که خبر از مدت سربازی نداری
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 4
      منظورم این است که به مدت ۵سال خدمت سربازی اجباری رو بردارن. اکی. باتشکر من مامان با حال هستم.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    77 3
    با سه شیفت 8ساعته ی حضور در سربازخانه ها بمدت دوسال که معادل یک شیفت کار یک معلم یا یک کارگر یا.. است و جمعا می شود 6 سال خدمت - آنهم رایگان - برای 2 سال آنهم پولش را می گیرند تا دست دولتها برای ریخت و پاش در موارد به معنی و..بازباشد
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      6 40
      میخوای بگم عمه و مادر بزرگ 80 ساله بنده و 500 هزار نفر از مادر بزرگهای دیگر ایرانی ( حداقل نیاز ایران برای برخورداری از امنیت در مقابل گرگهای ریز و درشت اطراف از صدام و داعش تا الهام علیف و بن اره و بن سلمان و اربابشان ) بجای جنابعالی و 500 هزار جوان زیر 30 سال که دوست دارن بجای خدمت خوش بگذرانند برن 24 ساعته تو پادگان ها سه شیفت خدمت کنند و جعبه مهمات جابجا کنند و لب مرز نگهبانی بدن هان چطوره به نظرت بالاخره نسل ایفون و اینترنت هستید و اعصاب معصاب هم ندارین دیگه ؟؟؟؟!!!!!
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      12 4
      آقای 11:13 زحمت نکشید معلوم است ثروتهای نجومی مست ات کرده - سرباز لازم است اما نه اینکه حاصل دسترنج امنیتی او را اختلاسگران و حقوق بگیران نجومی و.. تصاحب کنند و او رایگان در خدمت .. باشد - سرباز با وضع موجود اگر 8 ماه خدمت کند در سه شیفت می شود همان 24 ماه مر قانون - سرباز از مزایای خدمت خودش برخوردار شود بسیار هم خوب است تو انتظار داری صدام تورا ندرد تا چپاول کنی با گرانفروشی و احتکار و دلالی و کاسبی و.. امنیت مفت هم بوسیله کسانی که به آنها ظلم گرانفروشی و ... شماها را تحمل می کنند حقوق و محاسبه دقیق شیف خدمتی هم ندهند - واقعا ما با امثال تو شده ایم جمعیت ایران بنظرم تو ایرانی نیستی که ظلم بر ایرانی توصیه می کنی!!
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 3
      برادر عزیز15:19 که ندانسته و پر از مغالطه نوشتی بنده سالها قبل 21 ماه تمام با افتخار در سرمای استخوانسوز و بادهای شدید پادگان چهل دختر ارتش خدمت کردم با انکه موقعیت راحت تری هم مهیا بود و حتی امکان خرید خدمت با مبلغ یک میلیون تومان ( که خدا از بانیانش به راحتی نگذرد ) شکر خدا همیشه معتقد به عدالت اجتماعی و دشمن سرسخت چپاولگران و رانتخواران اما طرفدار منطق و عقل و انصاف بوده ام و البته وضع مالی بسیار متوسط بلکه پاینتر دارم با انکه امکان برخورداری از رانت و پارتی هم بوده انچه را هم نوشتم بدلیل احساس خطر زیادی که از ناحیه سست کردن جوانان نسبت به خدمت بسیار مهم سربازی متوجه خودشان و اینده ایران زمین است بوده حرفهای زیاد دیگری از جمله عدم پارتی بازی در این مورد هست که حالا مجالی نیست
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      4 0
      دوست عزیز 21 ماه خد مت شما با کمی دقت متوجه خواهی شد که در 24 ساعت معادل سه روز کار یک کارمند با 8 ساعت کار ارزشمند سربازی را انجام داده ای یعنی جمعا 63 ماه با لحاظ 8 ساعت کار در روز { یک کارگر ساختمانی می آری راس 8 ساعت تمام شده دست از کار می کشد - اما چند سؤال سؤال 1-چرا منطق محاسبه معقول وقت سرباز حاکم بر اوقات سربازی نباشد و نیست ؟ 2- چرا معادل اوقاتی که سرباز صرف خدمت ارزشمند امنیت می کند جقوق و مزایای کار خودش را نگیرد؟ 3- چرا بعد از خروج از خدمت بیمه بیکاری او در نظر گرفته نمی شود؟ 4- چرا معادل 6 سال خدمت او با ظاهر 24 ماه 6 سال سنوات بیمه بازنشستگی برای سرباز لحاظ نمی شود و...
    • محسن IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 2
      دوست عزیزی که فرمودید ۲۱ ماه خدمت در پل دختر انجام دادین به نظرم بد نیست قبل از واهمه گویی یه سرچ میزدین که میفهمیدین اون زمانی که شما فرمودین خدمت ۲۴ماه بوده نه ۲۱ ماه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    89 1
    چرا باید بعد از دوسال خدمت در این کشور تامین اجتماعی بخواد از ما پول بگیره بابت اضافه شدنئ جزو سنوات مگر ما برای اسراییل سربازی رفتیم که حالا باید پول بیمه را پرداخت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    35 1
    سلام متاسفانه دو سال از بهترین زمان عمر جوانان در خدمت به کشور است وبیمهتامین اجتماعی برای اینکه این زمان سابفه کار شود مناسب با حقوق فرد چندین میلیون ظالمانه طلب می کند مثلا اگر شما سال 72 خدمت رفته باشید حدود پنج هزار تومان حقوق ماهانه دریافت کنید کلا صدوبیست هزار تومان حقوق دریافت کردید که بیمه آن هم باید کسر می شد حال اگر پنج سال قبل بخواهید این سابقه جزوه سابقه کار باشد حدود چهار میلیون باید پرداخت نماببد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    22 0
    حقوق کارگر را دست کنید این که بخواهد بخردش آخه بحث دارد
  • فرهمند IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    با سلام این که گفتین شامل همه میشه یا فقط متولدین خاصی را شامل میشه
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 1
    چرا دو سال خدمت سربازی را برای بیمه شدگان روستایی حساب نمیکنن مگر ما خدمت نکردیم
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 1
    ما که مدت ۳۰ داوطلبانه جبهه داشتیم اما یک روز آن بحساب سنوات خدمتی دردستگاه رسمی محاسبه نکردند علی رغم اینکه ماده ۲۷ طرح جامع ایثارگران صریح اعلام کرده بود این قوانین مثل توافقات برجامی است که فقط روی کاغذ است اما هیچ منفعتی ندارد
    • دخی اهوازی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      اشکال نداره پدرجان پسرت فقط ۶ماه خدمت میکنه مثل پسر عموی من بعد از ۶ماه کارت پایان خدمتش رو گرفت ولی باید مدارک جبهه رفتنت رو داشته باشی.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    7 0
    فرد مدت دو سال برای پاسداری از این مرز و بوم خدمت می کند در آخر سر پول بیمه باید پرداخت نماید واقعا اگر از نظر ساعت کار یک کارگر حساب کنی در طی شبانه روز سه برابر یک کارگر کار می کند سرباز انوقت چرا دو سال حساب می کنند جای بسی سوال دارد .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    11 0
    بخدا ظلمه ما دوسال در بدترین شرایط خدمت کردیم یک ریال به ما ندادندئ گفتند: همه حقوق شما به دیون واریز شده حالا برای احتساب بیمه مجبوریم پول هنگفتی به حساب بیمه واریز کنیم درصورتی که مسخره ترین و بی منطق ترین قانون این است کسانی که قبل از خدمت یک ماه هم بیمه داشته باشند سربازی رایگان حساب میشه این چه منطقیه ؟ یعنی هرکی تخلف کرده و بدون داشتن کارت پایان خدمت رفته استخدام شده زرنگ بازی کرده و جایزه اش اینه که بیمه سربازی اش رایگان حساب بشه کجای دنیا چنین قوانینی هست ای خدا ،
    • ABED IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      6 0
      آفرین موافقم چطور الان میگن استخدام باید کارت پایان خدمت داشته باشی پس لزوم استخدام و بیمه شما منوط به داشتن کارت پایان خدمته پس باید جز سابقه منظور بشه منم اعتراض دارم ما دوسال عمرمون برای وطمنمون گذاشتیم هیچ حقوقی هم بابتش نگرفتیم که الان بابت سابقه بیممون باید پول بدیم این نهایت بی انصافی و بی عدالتیه زنده باد ایران
    • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      من قبل خدمت بیمه داشتم رفتم گفتن این طرح مال سال85برداشته شده
  • محسن IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    9 0
    این سربازی لعنتی جمع کنید ظلم به جوانان متوقف کنید یه خورده هم ازقبرتون بترسین هرچندازماکه گذشت بابت ظلمتون خداازتون نگذره
  • حمید ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    6 0
    چه قوانین مذخرف و من درآوردی برای خودشون دارن من تمام سربازیمو شبو روز پست دادم برای این مملکت, حالا باید برای اینکه جز سابقه بیمه امدبشه باید پول بدم یعنی دولت هیچ همایتی از سرباز نمیکنه دو سال از جوونیمون با حقوق ۳۸هزارتومن در ماه شبانه روزی بدون هیچ دستاوردی هدر رفت حالاهم باید پول بیمه پرداخت کنیم که جز سابقه بیمه مون بشه همین کارارو میکنید که کسی حتی رغبت رفتن به خدمتت نداره
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    34 0
    همدورهای ماراکه کلا خدمتشونو بخشیدن حداقل بیمه ماراهم میبخشیدن ماکه دوسال رایگان خدمت کردیم دوسال خدمت مااندازه بیمش هم ارزش نداشت بهد اونهایی که کارت امد در خونشون بدون خدمت زمان جنگ نرفتند
  • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    اتفاقا من قبل خدمت مشغول کار در یک کارگاه بودم درسال1379اونموقع ما به کار فرمااصرار کردیم که بیمه کنه اونم اومد گفت واسه کسی که خدمت سربازی نرفته بیمه واریز نمیشه.گفت این قانون بیمه هستش حالا راستو دروغشو نمیدونم
  • رحیم IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    بنده قبل ازخدمت سربازی 8سال تمام درکارگاه دندانسازی پروتزهای مصنوعی کارکردم وحالادردستگاه اجرایی سازمان صمت با 28 سال سابقه،بااین وضعیت نابه سامان اقتصادی با 5سرعائله بایستی حدود8میلیون تومان حق خدمت سربازی بپردازم واقعاً این ظلم بزرگ ومصداق بارز بی عدالتی است
  • حسن مرادی TR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    6 1
    من که کارگر هستم برای چی باید بیام سربازی .نمیام
  • مجید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 0
    دولت باید از بیت المال مبلغ بیمه سریاز رو واریز کنه. جوان کشور جونشو کف دستش میگیره از امنیت کشور دفاع کنه. حقوق درست و درمانی هم نمیگیره. این دیگه ظلمه که پول هم بده.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    سلام دوسال توبد ترین شرایط بودیم تومر الان میگن باید 5میلیون بدی اگربدترین شرایط براه مملکت پیش بیادبه جنگ نمیرم
  • رسول IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    اقاخواهشمندیم این قانون اصلاح بشه مگه مادوسال خدمت نکردیم چراباید فرق بذارن بین اونیکه قبل سربازی بیمه داشته تاماکه نداشتیم...ماهم دوسال وقتمون را گذاشتیم واسه خدمت به نظام بایدیه فرقی باشه بااونایی که نرفتن وباپارتی و...سربازیشونا یامعاف شدن یاخریدن
  • CA ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    کسانیکه دوسال سربازی خود را در جنگ بودن که تاثیری دارد ، کارت ایثارگران هم داشته ولی هیچ امتیازی تامین اجتماعی برای بازنشستگی عمل نکرده ،یا فراموش کردن یا کسی که مسوولیت دارد سختی جنگ را نمی‌شده
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 2
    سلام چرا کسانی که معافیت دارن. حساب نمیشه خوب هزینه بیمه پرداخت میکنیم. به عدالت هم نزدیک تر است
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      2 0
      برای بیست ماه بیگاری اعصاب خوردی تلف شدن عمر باید پول بدهیم که جز بیمه بیاد این کار را با برده های آمریکا هم نکردند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    الان باز یکی میاد میگه نه سربازی خوبه شماها ترسویید ! هرکی هم که انتقاد میکنه میگه سربازی نرفتی !!!! نه آقا جان ما سربازی رفتیم اونم 21 ماه جای دورم افتادیم ولی با اطمینان میگم هیچ دردی از ما دوا نکرد. هیچی هم که بخواد بدرد دفاع از کشورمون بخوره یاد نگرفتیم اونم با مدرک کارشناسی . تازه ارشد و دکتراهایی که دیدیم عین ما. بیمه شم باید پول بدیم تازه خنده دار نیست ؟!!! منتظر اون دوست عزیزی هستم که میاد تهمت ناروا میزنه به همه
  • علی DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    اونکه سوال کرده سربازی جزو خدمت بیمه ای حساب میشود مثل اینکه دردایران زندگی نمیکند چطور تو نمیدانی سربازی جزو خدمت محسوب میشود وای خدایا کحا برویم از دست این جاهلان بیسواد
  • مسعود حلیمی صوفی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    برادر چرابگیم.وقتی سال۶۶درس می‌خواندم و۶۷رفتم سربازی بخدادرگرمای سومار.سرپل ذهاب رودخانه دویورج گرمازده می‌شدیم چون گرمای دشت مال انسان نبودمارامیگرفتندومیانچندقالب یخ میانداختندبخداقسم یادم میادتاشصت. پاسوزن سوزن میشه ماهم مادرداشتیم که خدارحمتش کنه وقتی سال۶۷مغازه بارکردن ومیخاستم بیمه کنم همین تامین اجتمایی می‌گفت اول پایان خدمت .ولیمه تامین مخصوص شاگرداتوبوس وکسانی تحصیل نمیکردندبودوخداازقانونگذارنگذره این قانون درست کردازقدیم میگن دروغ بگوولی شاهدی بطلب من برای گفته‌ایم شاهدکارمندبازنظسته خودتامین اجتمایی را دارم.این قانون باحقیقت نمی‌خونه قبل خدمت بیمه داشته باشی منکه سه سال بوتیک داشتم هنوزمدارک اتحادیه راسال۶۵دارم که منرابیمه نمیکردندوگفتندبروسربازی.خودشون برای دورزدن مااینها رامیگن.باشدکه اشکهای.مادرم خدااو رادران دنیا. ...بخاطر اینکه خبرمیشدگرمازده شدم وداخل اتاق یخ انداختم که نمی‌ریم به چه کسی بایدگفت
  • حسین مختاری IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    سلام دوسال میرن خدمت کارتشم به هیچ دردی نمیخوره حداقل بیمشوبدیدچی میشه مگه فقط بلدیدازجیب کارگربدبخت بخوریدکارگرکرایه خونه مستاجرخرج زن وبچه بخداسواب داره اگربیمه خدمت به کارگرابریزید
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    از ما که گذشت ، درس عبرتی باشه که پسرهامون رو نفرستیم بیگاری ، وقتی که کارت پایان بیگاری و خریت ، به اندازه حق بیمه دو ساله ارزش نداره و هیچ مسوول زنده ای هم توی این مملکت نیست که از حق سرباز دفاع بکنه ، خدمت معنا پیدا نمیکنه ، برای کسی باید مرد ، که حداقل برات تب بکنه ، جالبه که مسوولین و وکلایی که دیروز سرباز بودن ، امروز ساکتن ، این سکوت خیلی معنا داره ، دارن یاد میدن که لوله تفنگ رو نباید روبه رو گرفت
  • ابراهیم IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    بعد از ۳۰ سال خدمت تامین اجتماعی بابت اضافه کردن مدت ماه های حضور در جبهه بصورت داوطلبانه قبل از خدمت و همچنین دو سال خدمت ٫۷۳۰٫۰۰۰ ۱۰ هزار توان از من پول گرفت .این واقعا ظالمانه است .
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    منکه غیراز ظلم وتبعیض وپارتی بازی چیزی از سربازی در ساصدم چهاراه پاسداران تهران ندیدم خدا ظالمین را لعنت کنه سرباز سال 61و62
  • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    دوستان سلام این کشور ۳ میلیون سرباز فراری داره هر جای هم میخوای بری باید این لعنتی رو تموم کنید سربازی هم نه میفروشن نه اختیاری میکنن برای امنیت خودشون میخوان این آش کش خاله است باید رفت
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    دروغ میگن عزیزان دروغ !!! من قبل خدمت بیمه داشتم بعد خدمت هم بیمه داشتم بعد رفتم برا بیمه سربازی تو تامین اجتماعی گفتن اره فقط این طرح برای کسانی هست که از سال ۸۲ به قبل که بیمه بودن براشون مجانی میشه!!! که ناقابل شما باید برید بریزید به حساب پول بیمه خدمت
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    بنده قبل از خدمت، بیمه داشتم ولی وقتی که رفتم تأمین‌اجتماعی برای محاسبه خدمت سربازی، گفتند که این طرح تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که قبل از سال ۸۵ سربازی رفته باشد.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    یک نفر مسوول باید خبر رو دقیق بده این قانون برای سربازانی هست که قبل از ۷ مرداد ۸۵ خدمتشان تمام شده و قبل از سربازی بینه مرداخت کرده اند
  • M IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    خیلی جالبه زور داره دو سال خدمت کنی بعد پول دوسال خدمتو خودت بدی که بیمه رد شده
  • الف IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    انصافا اگه سربازی اجباری برداشته بشه ارتش مجبور میشه از چین سرباز وارد کنه والا کیه که ندونه ما اگر مجبور به کاری نباشیم انجام نمیدیم
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    سربازی رفته از ریسمان سیاه و سفید نمی‌ترسد.
  • امین براز ش ملی ۴۵۲۹۷۷۶۴۹۲ IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    بسمه تعالی آیا من سال ۱۳۷۵ تا سال۱۳۷۷ درمناطق عملیاتی کردستان خدمت کرده ام وهیچگاه شغلی ندارم ابن بیمه‌نامه حالم می‌شود یا برای سربازان جدید میباشد لطفا جوابم بدهید
  • امیر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    4 0
    نه به سربازی اجباری
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    خواهشن ی مسئول روی این طرح ی نظر درست بده ما زمان جنگ سال ۶۶ سرباز بودم قبل از خدمت قبول نمی کردن بیمه کنند چون کارت پایان خدمت نداشتم حالا چرا باید پول زمان جنگ بدم خدا خوشش میاد تو بدترين شرایط خدمت کنی ی ۷ درصد بیمه ارزش نداشته باشی
  • و IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    سربازی فقط برا بدبخت بیچارهاست
  • مصطفی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    باید برای کسانیکه برای دفاع از ناموس و شرف و وطن سربازی میروند مزایایی داده شود ، حق بیمه اش پرداخت شود از خزانه دولت ، چونکه او به خاطر مملکت و مردمش رفته سربازی ،، پولهایی که مفت خوران و رانت خواران و دزدها از بیت المال میخورند مشکلی نیست ، اما پرداخت حق بیمه سربازان توسط دولت مشکل ست ،، زنده باد عدالت و خدمت صادقانه به سربازان ،، ننگ بر تبعیض و نابرابری و ریاکاری ،،
  • داریوش US ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 0
    آقا حالا سربازی درست ولی واقعا حق یه سرباز نیست که بعد ازتلف شدن دوسال از بهترین روزهای زندگیش این دوسال براش سابقه حساب نشه الان گفتن۵یا ۶ملیون باید واریز بشه برا اون ۷درصد این درستشه
  • محمدرضا NL ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    بی عدالتی موج می زنه چرا سربازی که قبل خدمت دو سه ماه کار کرده بیمه دارد با سربازی که قبل خدمت بیمه نداشته فرق داشته باشد خدمت سربازی برای همه باید رایگان سابقه حساب بشه
  • الم IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    سربازان نه بیمه دارند نه پارتی نه سهمیه نه حقوق بدبختهایی هستند که توسط نظامیان برای راحتی خود به بردگی گرفته میشوند افراد خود را با با کاغذ بازی معاف میکنند یا در ستادها و ادارات به نام امریه مشغول میکنند
  • مهدی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    کسی که قبلا بیمه نبوده و رفته سربازی چرا نباید بیمه اش رو دولت انجام بده این عدالت نیست شما که دم از اسلام می‌زنید کسی نیست که پیگیر حق کارگر بشه
  • حمید IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    سال 87 رفتم سربازی اون زمان سربازی خریدنی نبود و اگر هم خریدنی بود ما فقیر بیچاره ها پول نداشتیم بدیم با وجود اینکه سربازی خریدنی نبود طرف باباش کارخونه دار بود سربازیشو براش درست کرد این است قدرت پول از همون موقع فهمیدم سربازی رو از راههای دیگه پولدارا درست میکنند
  • علی IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    درزمان جنگ هرکسی ازترس سربازنمیرفت جون ماجان راکف دستمان گذاشتیم کارت ایثاری کرفتیم حالادولت به بسیج وسپاه بیمه تکمیلی وحقوق میدن ولی ماکه سربازارتش هستیم هیچ چیزی نمیدن میریم اقدام میکنیم نمتونیم جواب بگیریم به آنها وام وحقوق میدن برای ما نمیدن ما هما سربازان کهنه کاری بازهم جنگ بشی ما امادیم ازوطن مان دفاع کنیم چون جنگ دیده هستیم به سربازان ارتش هم برسید
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام علیکم چرا جلوی گرونه نمی گیرن
  • محمد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    تو کشور ما سرباز به بیگاری کشیدن و مفت کار کردن برای دولت است.(نه حقوق خوب و نه بیمه کامل) چراباید دوباره برای اینکه سربازی رو سابقه محاسبه بشه پول رو از جیب ملت گرفت. وظیفه دولته که تمام و کامل بیمه رو پرداخت کنه. در اصل این دولته که خلاف عمل کرده. مثل تمام کارهایی که تا الان انجام داده .
  • افشین IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    دو سال خدمت کنی بعد بیای پول بدی که بیمت رد شه خیلی ناراحت کنندس
  • h IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    ١٢ماه سربازی رفتم عمرم هدر شد هیچ استاده ای ازش نکردم که هیچ سابقه بیمه خریدم سه میلیون سیصد هزار خنده دار نیست
    • مجید IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      بنده خدا ماکه ۲۸ماه خدمت کردیم زمان جنگ چی بگیم ضلم که شاخ و دم نداره
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    نظربه اینکه تاقبل ازخدمت سربازی محصل بودم دوسال دردورترین ومحرومترین منطقه سیستان و بلوچستان کنارک خدمت سربازی را گذراندم این راوظیفه شرعی میدانم اماحداقل درقبال این دوسال سنوات بیمه حق من نیست .پس این دوسال برای من تاوان به عمرداشت زجروسختی زیادی کشیدم
  • A IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    18ماه از بهترین روزای زندگی ام رو که البته خاطره هم همه ازش دارن تو بدترین جای ایران یعنی سیستان بلوچستان خدمت کردم حالا با دوتا مدرک کارشناسی با حد اقل حقوق اجاره بد بختی ها تورم با12 سال سابقه پولم بدم جز بیمم بیاد
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    چون خدمت برای وطنه بایدجزئ بیمه حساب بشه وگرنه توخدمت نه حقوق درستی میدن نه غذای درست ونه ازادی داری تحت نظردولت ورتبه بالاترتی این کمترین کاریه که درحق یک سربازویک انسان که دوسال عمرشوکف دستش میگیره ومیادخدمت خیلی سرمایه دارهاهم که یامیخرندیاباپارتی دربهترین جاهاوبهترین حالت خدمت میکنن
  • محمدي IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    سربازی یک خدمت رایگان جوانان برای وطن است، پس باید مورد احترام باشد و مدت آن بدون پرداخت حق بیمه جز سابقه رسمی منظور گردد.
  • شمس الدین بدری IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    یک جوان دو سال از بهترین سن اش را خدمت به کشورش میذاره چرا میبایست دو باره برای سابقه خودش که مفت خدمت کرده و از فیش سربازیش نیز بیمه کم میشود و بعضا سرباز هست شاید دو حقوق یا. بول سربا ی هم نمگیره و رایگان در اختیار دولت میباشد چرا باید برای منظور کردن بیمه و سابقه با بول بخرد مایه تاسف است و همه در محاورهای روزانه به این کار یک کشور دل چرکیند ونا احت نتیجه میده سربازی ارزشی نداره گه نکاه دولت به این شکله......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس