کد خبر 1302846
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کارگران در یک قدمی افزایش حقوق؟/ امروز؛ تشکیل اولین جلسه کمیته دستمزد شورای‌عالی کار

هر ذهن فعالی می‌داند که تولید بدون منابع انسانی و نیروی کارگران ممکن نیست و درنتیجه تقویت نیروی کار و توسعه تولید سرمایه ملی کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، اهمیت وجود کارگران به‌عنوان بازوان محرک چرخه تولید بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هر ذهن فعالی می‌داند که تولید بدون منابع انسانی و نیروی کارگران ممکن نیست و درنتیجه تقویت نیروی کار و توسعه تولید سرمایه ملی کشور افزایش خواهد یافت ازاین‌رو دغدغه‌های معیشتی کارگران باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد تا با رفع مشکلات و تأمین نیاز آنان به امنیت شغلی، تأمین معیشت و حق بیمه این قشر زحمتکش و مولد به حداقل خواسته‌های به حق خود برسند.

بی‌توجهی به قانون کار

برای دفاع از حقوق کارگران و حمایت از آنان، قانون‌گذار در سال ۱۳۶۹ قانون کار را در ۲۰۳ ماده و چندین تبصره به تصویب رساند. این قانون به وظایف کارگران و کارفرمایان اشاره می‌کند و نمونه کوچکی در حمایت از کارگران است که تبعیت از آن به‌راحتی همه مشکلات جامعه کارگری را حل خواهد کرد.

علاوه بر این قانون کار به تضمین اجرای قوانین حمایتی نیز پرداخته است؛ به این معنی که تخلف از قوانین حمایتی حقوق کار برای کارفرمایان امکان‌پذیر نبوده و عدم اجرای قوانین و موازین حمایتی پیش‌بینی‌شده، ضمانت‌های اجرایی را برای آنان در پی خواهد داشت؛ و برای اینکه کارگر و کارفرما هر دو به این قانون پایبند باشند، در ضمن ماده ۱۷۱ قانون کار ذکرشده است که در صورت تخلف از مواد این قانون، شخص متخلف به مجازات حبس، جریمه نقدی یا هر دو محکوم می‌شود.

مشکلات تعیین دستمزد کارگران

یکی از مشکلات مطرح جامعه کارگری تعیین دستمزد کارگران است که در ماه‌های پایانی هرسال و بدون احتساب افزایش نرخ تورم سال بعد تعیین می‌شود و با توجه به افزایش نرخ تورم در سال بعد  دستمزد کارگران کفاف گردش چرخ زندگی کارگران را نمی‌دهد و خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان جامعه کارگری و حتی نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار نیز به این موضوع اذعان دارند.

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل تعیین دستمزد کارگران گفته بود: باید برای مشکل کمبود دستمزد کارگران برنامه‌های جبرانی در نظر گرفته شود، البته مشکلات ناشی از افزایش نرخ تورم تنها مختص کارگران نیست، بلکه همه مزدبگیرانی که بین ۵ الی ۷ میلیون درآمد دارند و  دهک‌های پایین جامعه  با این مشکل مواجه هستند.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار نیز در این خصوص گفت: متأسفانه برای تعیین دستمزد کارگران تورم ایجادشده در سال گذشته در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل همواره حقوق کارگران به‌اندازه در صد بالایی از نرخ تورم از هزینه‌های زندگی عقب‌افتاده است.

همچنین محمد عطاردیان دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران در خصوص مشکل تعیین دستمزد کارگران، گفت: مشکل تعیین دستمزد کارگران فقط با توافق دولت قابل‌حل است و این مشکل بین کارفرمایان و کارگران نیست، من و همه کارفرمایان می‌دانیم که دستمزد کارگران پایین است و هرچقدر اضافه شود بازهم کم است و در جلسه شورای کار هم به این موارد اشاره‌کرده‌ام.

تشکیل اولین جلسه شورای عالی کار در دولت جدید

در راستای حل مشکل دستمزد کارگران بنا به درخواست نمایندگان جامعه کارگری اولین جلسه شورای عالی کار در دولت سیزدهم با حضور وزیر کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان چند هفته پیش برگزار شد و خوشبختانه تداوم برگزاری جلسات شورای عالی کار به‌صورت ماهیانه از مصوبات قابل‌توجه  این جلسه بود.  اما برای افزایش دستمزد کارگران در ماه‌های پایانی تصمیمی گرفته نشد و به‌منظور بهبود و بررسی سه جانبه وضعیت معیشتی کارگران کمیته دستمزد نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد که اولین جلسه این کمیته به‌زودی برگزار خواهد شد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در این زمینه گفته بود: خروجی جلسه شورای عالی در این باب تشکیل کمیته دستمزد برای بررسی سه‌جانبه وضعیت معیشتی کارگران بود که این کمیته به زودی شروع به کار خواهد کرد.

حمایت‌های جانبی از کارگران برای جبران قدرت خرید آنان

با توجه به وضعیت موجود و به دلایلی از قبیل افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت کالاها و عدم توانایی کارفرمایان و... افزایش دستمزد کارگران در ماه‌های پایانی سال کمی خوش‌بینانه  به نظر می‌رسد و احتمالاً برای بهبود وضعیت معیشتی و جبران قدرت خرید کارگران حمایت‌های جانبی در نظر گرفته شود.

افزایش دستمزد کارگران در سال جاری بعید است

فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار در خصوص احتمال افزایش دستمزد کارگران در سال جاری، گفت: با توجه به این‌که کمیته دستمزد برای بررسی وضعیت معیشتی کارگران باید تشکیل شود و در جلسات این کمیته راهکارهای بهبود وضعیت معیشتی کارگران و افزایش قدرت خرید کارگران بدون ایجاد تبعات در گردش نقدینگی جامعه ارائه شود و این زمان‌بر است به نظر من افزایش دستمزد کارگران در مدت باقیمانده تا پایان سال بسیار بعید است.

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در صورت عدم امکان افزایش دستمزد کارگران در سال جاری آیا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای حمایت‌های جانبی دیگر از کارگران برنامه‌ای دارد؟ گفت: ان‌شاءالله امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

تشکیل اولین جلسه کمیته دستمزد

فرامرز توفیقی در خصوص زمان و نحوه برگزاری اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار عصر روز دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ و با حضور سه جانبه و هر سه ضلع شرکای اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه راهکارهای جبران کاهش قدرت خرید کارگران و ورود به بحث دستمزد سال ۱۴۰۱ در دستور کار جلسه  قرار داده شده است پیشنهادات نمایندگان کارگری از قبل آماده بوده است و همیشه گفته‌ایم که اجرا شدن قانون احترام و بازگشت به آن فصل الخطاب همه ما بوده است و باید به این سمت‌وسو قدم برداریم.

نماینده کارگران در کمیته دستمزد کانون عالی شورای کار در خصوص راهکارهای نمایندگان کارگران که در اولین جلسه کمیته دستمزد مطرح می‌شود بابیان اینکه ما حداقل ۵ راهکار که بتواند بدون هیجان و ایجاد شوک نقدینگی به کارگران برای ترمیم سبد معیشتی آنان کمک کرد،  آماده کرده‌ایم افزود: راه‌های راحتی وجود دارد تا ارتباط کارگر و کارفرما را مسجل کنیم و در همین راستا می‌شود از طریق کارفرما و با کمک دولت به‌عنوان پدرخوانده و کارفرمای بزرگ  به کارگران کمک کرد تا بلافاصله کارگران نتیجه این حمایت را در سبد معیشتی خود ببینند.

آثار برگزاری جلسات سه جانبه مثبت خواهد بود؟

وضعیت کارگران نیاز به کنکاش و بررسی دارد تا معیشت و امنیت شغلی آنان مورد بازنگری قرار گیرد وخوشبختانه توجه به دغدغه‌های کارگران  این روزها بیشتر شده و موافقت دولت و وزیر کار  برا ی تشکیل جلسات با رعایت سه جانبه گری ومشاوره تشکلات کارگری روزنه امیدی در کارگران بازکرده است و باید منتظر ظهورو بروز  آثار مثبت این تعاملات سه جانبه در سبد معیشتی کارگران باشیم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا از جلسه امروز دود سفید بلند خواهد شد تا کارگران یک قدم به افزایش حقوق نزدیک‌تر شوند!

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    33 2
    لطفا حقوق کارگران وحد اقل حقوق را در حد کارمندهای دولت بدهید .....لطفا بن و فروشگاهای کارگری را احیائ کنید.لطفا بازرسان بیمه واداره کار به محیطهای کارگری سرکشی کنند بعضی کارفرماها حد اقل حقوق را هم نمیدهند وتهدید میکنند یا فقط به اطرافیان خود میرسند مشکلات کارگران ریشه از تنبلی دستگاهها دارد چرا مدرک کارگران وبیمه شدگان تامین اجتماعی تاثیری در حقوق ندارد یکی کاری کند خیر دنیا واخرت را گرفته
    • مسعود0 IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 2
      خدا کنه تورم بیاد پایین حقوق زیاد نخواستیم
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      4 3
      حق اولاد را افزایش دهید تا جمعیت رو به نابودی و کاهش نگذارد
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      9 0
      کلا فقط کارگران عزیز نیستن. من تحصیل کرده هستم و در کارخونه ی بخش خصوصی فعالیت میکنم در خط تولید همین مشکلات رو دارم. کلیه بیمه شدگان تامین اجتماعی همین مشکلات رو دارن. کم بودن دستمزد. خطرات بالا نبود ایمنی، نبود امنیت شغلی و...
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      واقعا حرفت حقه-مبنای حداقل حقوق را (حقوق رسمیها ودایمی بگذارند-چون انواع تعطیلی،اصافه کار،سختی کار،انواع مرخصی،انواع مزایاوتعطیلات پتج شنبه جمعه وتعطیل رسمی وآلودگی هوا و.................)دارند-اینطوری باعث میشه-رسمیها یا کارشونو به خوبی انجام بدهند ونخواستند هم بیایند بیرن دربخش خصوصی کارکنند-نه اینکه همه دوست داشته باشند ازبخش خصوصی غارتگر بروند رسمی بشوند با انواع مزایا ومفتخوری
    • سیدجواد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      2 0
      انقدر پرو و وقیح هستن که میگن حقوق پایینه مردم بدبختن.بخدا همه میدونن اینو اخه از خدا بیخبر یه فکری بردارین مردم دارن فلج میشن.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    15 1
    کوپن ها را احیا کنید تا مردم از امنیت غذایی خود مطمئن شوند.
  • حسین IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    درودها به اقشار زحمت کش کارگری باز شروع کردن به مقاطله و شلوغ کاری در ایام پایان سال وعدهای دروغین ووووووووو باز هم سفره خالی و شرمندگی زن وبچه و پدر و مادر گریبان ما کارگران زحمتکش را خواهد گرفت هر سال بدتر از سال قبل.خدایا خودت کاری بکن
  • کارگر IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    متاسفانه هیچگونه نظارتی جهت پرداخت به موقع حقوق کارگران پیمانکاری شرکت های دولتی وجود نداره... آبداران آبفا خوزستان الان مهر و آبان تموم شده، ولی هنوز حقوق مهر رو دریافت نکرده.. معوقات سال 99 هنوز پرداخت نشده.. متاسفانه اداره کار هم زورش بهشون نمیرسه.. کسی هم به فکر نیست...
  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    در استان گیلان شهر رشت قطعات 6و7 راه آهن رشت انزلی هفت ماه معوقه حقوق دارند . کارگران این پروژه حقوق خودشان را نمی توانند بگیرند افزایش حقوق نخواستند .
  • شیعه IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    اگر حقوق کارگران را باتورم سال جاری محاسبه شود حداقل حقوق بالای ۱۰میلیون میشود درحالی که حقوق های سال آینده را با تورم سال جاری محاسبه می شود لطفاً مجلس و قانون گذار ، قانونی به تصویب برساند که حقوق کارگران هر شش ماه نسبت به تورم جاری یا بادرصد تعدیل با انتخاب یک مجری برنامه اعمال شود تا حقوق کارگران نسبت به تورم فاصله فاحشی نداشته باشد .
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    3 0
    یک سری بازرسان تامین اجتماعی به شرکت های تولید وسایل خانگی مثل ماد ایران سام ،تکوین جنرال و.. بزند تا متوجه شود چه اجحافی به کارگران تولید میشود
  • کارگر عسلویه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    4 0
    بایدنظارت در پروژه ها باشه ..عسلویه کی میتونه بگه دستمزدم کمه.فوری تسویه میدن.این است جواب خونهایی که برای وطن وامنیت دادیم..کجاست عدالت..چرا من کارگر با ۲۴ روز کارگری در شرایط سخت نتوانم احقاق حق کنم..پیمانکار با کارفرما،سازش میکنه اما مزد کارگر را ناچیز میده......
  • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ؟
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 0
    امیدی نیست هیچ چیز تو کشور درست بشه،چه برسه به حقوق کارگران
    • مقامی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      آره واقعا درست فرمایش میکنید چون خودشون این مسیر رو برای مردم هموار میکنن تا به بدبختی عادت کنن و از بد و بدتر گزینه بد رو انتخاب کنن بعدش هم میندازنش گردن تحریمها و آمریکا.بابا ما دیگه اینقدر حالو نیستیم که نفهمیم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    اولین جایی که قانون کار را رعایت نمیکنه وبا (شرکتهای دولتی خصولتی حکومتی نهادها خصوصی وابسته)ساخت وپاخت میکنه اول اداره کار وشورای کاره بعد شورا حل احتلاف وقوه قصا هست که همیشه ماست مالیش میکنند به ضرر کارگر-سند(یک مورد مثال بزنید که کارگر شاکی به حقش تمام وکمال رسیده باشه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    4 4
    یعنی چی همش افزایش حقوق؟ من کارفرما از کجا بیارم بدم به این برده ها؟ به اندازه کار و راندمانی که دارن منم حقوق میدم. گناه کردم کار تولیدی راه انداختم؟
    • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 1
      جمع کن کارخانه تو. این همه سود از بغل کارگرها گیرتون میاد حالا ناز هم میکنی. مگه میخواهی صدقه بدی...
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      بخواب بابا
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      ناراحتمون کردی همین پایین یه گلریزان برات بگیریم که یه کم پول بیاد تو دست و بالت بیچاره نداره از کجا بیاره
    • علی رمضان پور IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      کارفرما ی به اصطلاح انسان نما. افراد زیر دست شما کارگران شما هستند نه برده این چه ادبیاتیه که استفاده می کنید
    • ناشناس IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      حالا کارگر شد برده شما اگه همین کارگر نباشه به التماس می‌افتی 4
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      آقای محترم برده چیه لحن بیانتون درست کنید خوبه به شما بگن حمال و برده توی بیانتون کار کنید پس کارگران چه گناهی کردن نمی تونی اشتباه کردی کار تولید ی راه انداختی
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      آره کارگر بیگاری بده فقط تو و امثال توی کارفرما بزارید تو‌جیبتون چقدر سودددد.سود این جنسهایی که هر روز گرون میشه تو جیب تو میره دیگه
  • نهدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    کاره بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخاهد ،تا وقتی نتونیم گاو نر رو بشناسیم همین وضع باقی میمونه ،
  • CA ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 0
    گارگران در این مملکت جایی ندارند!
  • ناشناس IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    دولت ومجلس به معیشت کارگران توجه بیشتری کند.کارگران نباید ناامید شوند
  • علی مویدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 1
    سلام بزرگواران خداراقاضی قراردهید وکاری کنید که قشرکارگرکه بیشترین خدمات رابه ملت و جامعه میدهندوچرخه اکثر درآمدها آنها هستنددرحداقل رفاه باشند هرعزیزی میادوپستی میگیرد باشعاری تمام میشود وعملی درکارنیست.۳۰درصد اضافه میکنندبه حقوق کارگرو۴۰۰درصد روی اجناس اضافه میشه لااقل طبق تورم دستمزد راارائه بدهید
  • ح ن IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    چرا دولت به جای پول همین مبلغ را به صورت بن اجناس به کارگران و بازنشستگان نمی‌دهد تا تووم هم بوجود نیاید و با ترزیق اجناس دولتی ایران قیمت به کارگران و بازنشستگان تورم را پایبن بباورد
  • حسین IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    لطفا به کارگرخدماتی آب و فاضلاب تبریز بیست سال منتظر تبدیل وضعیت هستن کی به داداین کارگرفقرمی رسن
  • ا ر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    وضعیت حقوق آیا آقای وزیر کار مطابقت با دخل وخرج داره شما خودتان جای ما
  • علیرضافیحانی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    باسلام من حالا مدت ۱۳سال تواداره بندرابادان کارمیکنم امازیرنظرپیمانکار باماهی ۴۲۰۰با۲فرزند مستاجر بااین تورم امروزه خدایی شماقاضی گناه منه کارگرچیه که بایدبهم ظلم بشه عدالت امام علی کجاست
  • ممد IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    هیچی، هیچوقت درست نمیشه روزی 60 بار تکرار کن تا فراموشت نشه
  • محمد اسماعیل رفیعی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام تو رو خدا تبدیل وضعیت نیروهای حجمی و پیمانکاری رو هم در برنامه بگذارید
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    زحمتتون میشه
  • مهدی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    با سلام نماینده های مردم در مجلس ما به شما رای دادیم به فکر امنیت شغلی کارگران دوم پیمانکاران بخش دولتی هر جور دوست دارند حقوق میدهند مثل فضای سبز شهرداری ها در مشهد شما اگر مسلمان هستید به فکر کلیه کارگران باشید کار گر در کشور ما اهمیت ندارد توجه به کارگر نمیشود
  • کارگر IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام ،هر کشور پیشرفته و صنعتی کارگر نقش اساسی دارد و نسبت به حقوق و مزایا هم در سطر اول است ،اما در کشور عزیز ما ایران متاسفانه اصلا به کارگر اهمیت نمیدهند و پایینترین حقوق و مزایا و جزء افراد فقیر جامعه هستند ،وقتی یه پزشک باید به سلامت بودن جامعه خدمت کند و یک کارگر هم به رشد اقتصاد صنعتی کشور خدمت میکند باید حقوق مساوی داشته باشند.
  • حبیب IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    لطفاً افزایش حقوق را به نسبت کار کارگران انجام دهید .مثلاً یکی در منطقه جنوب و با گرمای 60 درجه کار می‌کنه و یکی در مرکز یا شمال کشور که آب و هوای مناسبی دارند باید به یک اندازه افزایش داشته باشند
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    مسکن کارگری اگه درست بشه نصف حقوق بابت مسکن میره مسکن ملی بدرد کارگر نمیخوره
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    قانون درکشور ماحکمفرما نیست مصلحت چندین نفر مدیران نالایق حاکم است
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    تورم مهار نشه هر چقدر هم حقوق بدی فایده نداره با دنیا آشتی کنید تا همه مردم بیشتر از این بدبخت نشدن
  • محمدعلی جزء محمدپور IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    با پایان سال سریال ارباب رعیتی وظلم ضالمعین به قشره کارگر وبر مبنای آن بازنشستگان جامعه که باید دیگر زمان آسایش آنها باشد باز باید برای معیشت دربه‌در دنبال کار کارگر با حقوق پایین باشند چرا که هم تامین اجتماعی نمی گذردازسوی دیگر جامعه انتظار به بازنشستگان پول کمتری دهد
  • سلطانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    حقوق کارگر هزارتومان افزایش داشته باشه دو هزار تومان وسایل گران می شود.باید راهکار حساب شده تصویب بشه ..اوضاع معیشتی کارگران خیلی خراب هست.
  • حمیدرضا IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام دستمزدکارگران کارمندان چندین سال هست که برسی شده کمسیون گذاشته اندوعزیزان راسرکارگذاشته اندوکاری انجام نشده چندماه ۱بارجلسه میگذارندوسناریوی جدیدنکنیدکارانجام دهیدبودجه نیست باصداقت بگوییدنیست وقتی که درتحریم نبودیم حقوق ودستمزد درست نشدحالاکه درتحریم هستیم باکمبودبودجه مگرشدنی هست
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    تنها راه بیرون رفتن از مشکلات اقتصادی ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تجارت آزاد بین المللی بدون هیچ قید و شرطی و حل تمام مشکلات ریز ودرشت با اروپا و آمریکا و باز کردن دروازه های ایران به روی تمام کشورها چون غیر از این راهی نیست
  • حسن IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام وخسته نباشیدشرکت کاشی مارلیک مه واقع درشهرک ایوانکی گرمسار کارگران ایرانی رویااخراج یانیروافغانی میگیرچرارسیدگی نمیشه یاماموربیمه واداره کارنمیادشرکت رسیدگی بشه
  • مهدی رحیمی خو راسگانی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    باسلام لااقل اگه افزایش حقوق نداریم یک امتیاز وام بلند مدت مثلا ۲۰ ساله با سود کم به کارگران پرداخت شود تا مرحمی بر آلام اقتصادی وروحی آنها باشد و حقوق دریافتی آنها پشتوانه باز پرداخت باشد
  • جهانبخش محمدی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام کار فرمایان فقط قرارداد ها را بصورتیک ماهه منعقد می کنند اون بعد از گذشت تاریخ قرارداد حتی ارگانهای دولتی به راحتی کارگر را اخراج میکنند وکارگر هیچ تضمین شغلی ندارد
  • محمدرضا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    ههههههههی ازچی بگم واز کی بگم بگم ازغارت گران وطن فروش یا اون کارگران بدبخت بدون تن پوش
  • زهرا IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    لطفا حقوق کارگران اضاف کنید با ین حقوق اداره کار اصلا خرجی زندگی تامین نمیشه یه کارگر این حقوق اجاره منزل بده قسط بده یا خرجی تو این اوضاع به این گرونی چه جوری مخارج زندگی تامین کنه با دو سه تا بچه واقعا رسیدگی کنید لطفا تو یه اداره کارمند حقوق 15 ملیونی بگیره کارگر سه ملیون و هفصد بگیره این واقعا چه قانونی هست
  • محمد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام به خدا تو این مملکت هیچ کسی به فکر کارگر نیست مگه مسئولین ما نمی‌دونن که برای تهیه حداقل مایحتاج زندگی ۴یا۵ تومان جواب نمیده پس چطور حقوق کارگر رو اینطور اعلام میکنن یعنی فقط باید هر روز با شرمندگی و دست خالی به خونه بریم و جلوی زن و بچه هامون شرمنده باشیم خدایا ما رو بکش که دیگه نمیتونم تو روی خانواده ام نگاه کنم چیکار کنم که کارگر شدم و خاک تو سرم شده
  • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    هر چند میدانم کسی به این نوشته ها توجه نمیکند ولی برای دلخوشی خودم مینویسم اگر مزد کارگر وباز نشسته زیاد شود این پول در متن جامعه به صورت مویرگی پخش میشود وتمام صنوف به طریقی از این افزایش پرداخت بهره میبرند وتورم نیز به احتمال زیاد ایجاد نشود
  • محمد اسدی الموتی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام ۱۸سال تو آموزش پرورش کار میکنم با حقوق سه ملیون پانصد هزار تومان با دو تا بچه واقعلا این انصاف هست از تهران آمدیم کرج برای پیمانی شدن بعد از ده سال هنوز هم بلا تکلیف هستم به ولاه هیچ کس به فکر کارگر بیچاره نیست
  • حسین IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    با سلام حقوق یک کارگر به اندازهبسیارناچیزی هست که کفاف خرج نصف ماه را هم نمیده تورم حقوق رو به شرایط الان ۱۱میلیون اعلام کردند اصلا برای جامعه کارگری ارزش قائل نیستند حقوق کارگران در طول سا ل فقط اول سال مشخص میشه وبا هر شرایطی تا آخر سال همونه اما کارمند اینطور نیست. اواین حقوق به اندازه دخل وخرج عادی یک کارگر نخواهد بود باید تاسف خورد که درنزدیک زمان از نیروی انسانی در جامعه کارگری کاسته خواهد شد وبا بحران بزرگی روبرو خواهیم شد.باید وزیر ومسئول اداره کار وکارگری فکری برای این قشر جامعه لحاظ کنند چون واقعا خیلی زود با شرایط بدی روبرو خواهیم شد
  • عبداله IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    بنده ۵۰ سالمه بیش از ۳۰ سال سابقه دارم کارمند هستم لیسانسم حقوق حکمم به ۱۰ میلیون هم نمیرسه ومیدونم حقوق بعضی از کارمندا با نصف سابقه من بالای ۲۰ میلیونه و تا یادم میگن همسان سازی حقوق عدالت و.... همش شعار همش دروغ آخه تا کی خدا انشااله خوار و زمین گیرتون کنه ، حرامیا و .....
  • رسول صالح US ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    اینجانب رسول صالح یکی ازبازنشتگان این مملکت هستم 32سال باسختی کارسابقه دارم وحال 18سال است بازنشسته شده ام ولی متاسفانه 46000000ریال مستمری دریافت میکنم لذا بقدری د. معیشتم کم میاورم که حتی نتواستم خود را بیمه نکمیلی نمایم وهرساله به انتهای سال که نزدیک میشویم قولهایی از طرف مجلس محترم ووزارت کارو.... میدهند ولی متاسفانه هیچکدام عملی نمیشود تورو بخدای احدوواحد قسمتان میدهیم فکری بحال قشر کاروبازنسشته بکنیدتا شرمنده خانواده؛ عروس؛ داماد نوه و... نشویم وحال میگویند شرکد ملی نفت یعنی مال همه ای ایرانیان ولی در عوض یک مستمری بگیر شرکت نفت که با سیکل بازنشسته شده وکارشهم در سطح بسار پاطین میباشد بالای 10میلیون تومان حقوق دریافت میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس