اصلاح لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از اعمال تغییرات لازم درباره لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری به منظور تامین نظر شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش مشرق، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دستور کار امروز کمیسیون شوراها بود.  

وی افزود: این لایحه در جلسات گذشته کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ماده یک این لایحه تعریف عوارض و بهای خدمات به تصویب اعضای کمیسیون رسید و در ماده پنح این لایحه نیز عبارت با رعایت تبصره ۳ ماده ۶۴ قانون مالیات مستقیم اضافه شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در ماده ۶ این لایحه برای رفع ایراد اصل ۵۳ قانون اساسی، عبارت تمرکز وجوه وزارت کشور نزد خزانه داری کل واریز تا به میزان وصولی هر شهر پرداخت گردد به تصویب رسید. واژه غیر فارسی ترافیک نیز که توسط شورای نگهبان مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شده بود، معادل سازی و عبارت رفت و آمد جایگزین شد.

نجابت گفت: برای رفع ایراد شورای نگهبان در ماده ۹ عبارت کلیه هزینه های ایجاد و فعالیت صندوق توسعه شهری و روستایی از محل درآمدهای این ماده تامین می گردد، به تصویب رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس