کمیسیون شوراهای مجلس معافیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پرداخت حق ثبت املاک را لغو کرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در این کمیسیون و لغو معافیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پرداخت حق ثبت املاک خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۳ بهمن ماه) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری و دهیاری ها در دستور کار این کمیسیون بود، این شورا ۶ ایراد به مصوبات مجلس گرفته بود، در ماده ۴ به تعیین عوارض توسط مراجع ذی صلاح اشاره شده بود که مقرر گردید موضوع مجددا در کارگروه بررسی شود.

وی افزود: در تبصره یک ماده ۹ این لایحه که مربوط به معافیت شهرداری ها و دهیاری ها و سازمان های وابسته به آنها از پرداخت حق ثبت املاک بود به دلیل ایراد اصل ۷۵، این تبصره برای تامین نظر شورای نگهبان حذف شد.

وی گفت: ایراد بعدی شورای نگهبان به ماده ۱۱ بود، در این ماده یک بار معافیت از پرداخت عوارض انتقال ملک برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و افراد ناتوان در نظر گرفته شده بود که شورای نگهبان تاکید داشت که این معافیت صرفا نباید برای یک نوبت باشد بلکه باید بتوان از آن دفعات بیشتری استفاده کرد، از این رو مقرر شد در کارگروه موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نظر نهایی به کمیسیون اعلام شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: در مصوبه مجلس تاکید شده بود که مطالبات شهرداری‌هایی که بیش از یک میلیارد ریال است در حکم مستند و لازم الاجرا باشد که طبق نظر شورای نگهبان مقرر شد مستند به اسناد قطعی باشد و این موضوع رفع ابهام شد، در خصوص آیین نامه اجرایی این لایحه و تصویب آن در وزات کشور و شورای عالی استان ها نیز رفع ابهام صورت گرفت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس