فرستاده آمریکا در امور ایران: نظرات اسرائیلی‌ها را درک می‌کنم

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران پس از دیدار با مسئولین صهیونیستی اعلام کرد نظرات و دیدگاه‌های اسرائیلی‌ها را در رابطه با از سرگیری مذاکرات وین درک می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه خبر داد، رابرت مالی فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به (فلسطین اشغالی) سفر کرده با یائیر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتس وزیر جنگ دیدار و گفتگو کرده است.

یک دیپلمات اسرائیلی در این باره به این رسانه عبری زبان گفت: نشست‌های خوبی با مالی داشتیم، آمریکایی‌ها موضع ما را به خوبی درک می‌کنند، لاپید برای مالی دیدگاه اسرائیل نسبت به پرونده ایران را تشریح کرده و ارزیابی اش را نسبت به بازگشت به مذاکرات اعلام و در آن تاکید کرد، بازگشت به مذاکرات تلاش دیگری از سوی ایران برای خرید زمان است.

در ادامه گزارش آمده است: مالی برای اولین بار است که در این جایگاه به اسرائیل سفر می‌کند، او قبل از آن در عربستان و چند کشور دیگر خلیج فارس حضور داشت تا رایزنی‌های خود را پیش از انجام مذاکرات هسته‌ای که قرار است اواخر ماه جاری بین ایران و قدرت‌های بزرگ انجام شود، صورت دهد.

یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری اسرائیل هم در مورد علت عدم ملاقات بنت و مالی هم تاکید کرد، آنچه صورت گرفت صرفا یک اقدام پروتکلی بود زیرا مالی یک مسئول دون پایه بوده و قرار نیست با شخصیت عالی ملاقات داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس