کد خبر 1299825
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
واجدین شرایط دوز سوم واکسن کرونا چه کسانی هستند؟

اگر در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اید و نمی‌دانید که واجد شرایط واکسن تقویتی هستید باید بدانید که این موضوع بستگی به این دارد که آیا معیارهای خاصی را دارید یا خیر.

به گزارش مشرق به نقل از verywellmind، اگر دومین واکسن خود را حداقل شش ماه پیش زده اید و ۶۵ سال یا بیشتر دارید و یا در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از کووید-۱۹ هستید، می توانید دوز سوم تقویت کننده خود را دریافت کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر آمریکا (CDC) دستورالعمل‌های مفصلی را ارائه می‌کند که به طور مرتب مورد بازبینی و تجدید نظر قرار می‌گیرد. اخیرا این مرکز شرایط سلامت روانی خاصی را به لیست شرایط پرخطر بیماری کرونا اضافه کرده است، به این معنی که افراد با تشخیص یک بیماری روانی مانند افسردگی یا اسکیزوفرنی واجد شرایط تزریق تقویت کننده هستند.

بیشتر بخوانید

گروه‌های پرخطر نیازمند دریافت دز سوم واکسن کرونا

بنابراین در هر کجای دنیا که هستید اگر دچار اختلالات سلامت روان هستید باید دوز سوم را بزنید. 

دستورالعمل های به روز شده CDC شامل توضیحات مختصری در مورد اینکه چرا افرادی با سایر بیماری ها، در لیست در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند اما توصیه خاصی به جز پیوندهایی به اطلاعات مربوط به اختلالات خلقی، افسردگی برای بیماران روانی وجود ندارد.

بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات سلامت روان ممکن است علائم روانشناختی تشدید شده را به عنوان نتیجه مستقیم همه‌گیری کرونا مانند افزایش اضطراب و آگورافوبیا، تجربه کنند. اینها این جمعیت را بیشتر منزوی و در زندگی روزمره دخالت می کنند.

بر اساس این گزارش افرادی که دوز سوم را دریافت کنند، ممکن است با کاهش اضطراب ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ روبرو شوند و به این ترتیب برخی از علائم و مشکلات روانی آنها نیز تسکین می یابد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 1
    بگفته خواهرزاده ام . در صف تزریق واکسن خودروئی . ابتدا اسامی ثبت و کارت واکسن داده میشد تا روند سرعت بهتری بگیرد . اما بودند برخی بدون تزریق واکسن . ماشین خود را دور زده و خارج میشدند . و کسی نبود مانع آنها شود . کلاه سر خودشان میگذارند .
  • مومن مرادی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام و عرض ادب بنده با تزریق امپول های مبترا و زولادکس جز بیماران خاص هستم و منتظر دریافت دز سوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس