انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر با کمک محصولی دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان محصولی تولید کرده که وظیفه آن انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر است.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن خدادادی مدیرعامل شرکت بهراد رویش رویان با بیان اینکه رادا یک کاتتر انتقال جنین است که توسط مهندسین ایرانی طراحی و تولید شده، گفت: مهندسین این شرکت پیش از آغاز طراحی کاتتر رادا، مدت زیادی را صرف بررسی و ارزیابی کاتترهای انتقال جنین موجود در بازار کرده و با تحلیل قطعات کاتترهای خارجی موجود در بازار، نقاط قوت و ضعف هر یک از این کاتترها را استخراج کردند.

بیشتر بخوانید

دستگاه تصویربرداری از کل بدن ساخته شد

تولید اولین کاتتر انتقال جنین

این محصول بیشتر در عمل لقاح خارج از رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد و زوج‌های نابارور به طرق مختلف می‌توانند صاحب فرزند شوند. معمولا افرادی که بقیه روش‌ها برایشان جواب نمی‌دهد مجبور هستند از این عمل استفاده کنند. کاتتر انتقال جنین رادا محصولی برای انتقال جنین آزمایشگاهی به داخل بدن مادر است.

بعد از اینکه تخمک از مادر گرفته و کارهایی بر روی آن انجام می‌شود و لقاح در آزمایشگاه صورت می‌گیرد، به‌واسطه این محصول، جنین به داخل بدن مادر انتقال پیدا می‌کند.

این عمل تقریباً ۳۰ سال است که در ایران انجام می‌شود و در طول این سال‌ها محصول انتقال جنین از کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان وارد کشور می‌شد. حتی یکسری برندهای هندی هم وارد بازار شدند اما چون این محصول حساسیت بالایی دارد، نتوانستند موفق بشوند و از بازار حذف شدند و هیچ مشابه ایرانی قبل از آن نبوده و ما تنها تولید کننده این محصول هستیم.

با کیفیت و دارای استاندارهای لازم

استاندارهایی که این محصول گرفته کاملاً همان استاندارهایی است که نمونه‌های آمریکایی و اروپایی ملزم بودند آن‌ را پاس کنند و مهم‌ترین استانداری که این محصول باید داشته باشد را کاتتر رادا توانسته در پژوهشکده رویان با موفقیت پشت سر بگذارد؛ بنابراین این محصول از لحاظ کیفیتی و خواص شیمی و فیزیکی کاملاً دارای تمام استانداردهای جهانی است و اقبالی که بازار به این محصول نشان داده، این موضوع را تأیید می‌کند.

 جایگزین نمونه‌های خارجی

کاتتر انتقال جنین رادا از جنبه قیمتی به‌واسطه آنکه در ایران تولید می‌شود و تمام این محصول بومی‌سازی شده قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد.

این محصول به صورت مستقیم ۱۵ نفر را مشغول فعالیت کرده و به صورت غیرمستقیم در حدود ۱۵۰ را پوشش داده است. شروع این محصول با ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین، دانشجوی دکترای دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه خواجه نصیر بوده که به صورت یک استارتاپ پیشرفت کرده و در حال حاضر به یک شرکت بزرگ تبدیل شده است.

صرفه‌جویی ارزی و تأمین نیاز بازار

این محصول با ورود کمتر از یک سال در بازار ایران توانسته بیش از ۳۵ درصد این بازار را پوشش دهد و جلوگیری از خروج ارز داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهراد رویش رویان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضای کسب‌وکاری استارتاپ‌ها را رونق داده است، افزود: این مجموعه با در نظر گرفتن امتیازها برای شرکت‌های دانش‌بنیان به پیشرفت و توسعه این شرکت‌ها کمک کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس