کد خبر 1296038
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
اولین دستگاه الکتروشوک خودکار ایرانی ساخته شد

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اتمام مراحل نمونه داخلی ساخت دستگاه الکتروشوک خودکار خبرداد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا یعقوب زاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ایست قلبی یکی از موارد مرگ و میر است که تحت هر شرایطی فرد می تواند دچار این عارضه شود این درحالی است که تنها ۵ دقیقه زمان برای احیاء فرد لازم است تا از مرگ نجات پیدا کند دستگاه الکتروشوک از جمله دستگاه ‌هایی است که برای نجات بیماران از آن در محیط‌های بیمارستانی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

ربات ایرانی که بازیکنان را تمرین می‌دهد

او افزود: با توجه به این که ممکن است برخی افراد خارج از محیط های درمانی دچار ایست قلبی شوند به دریافت شوک های الکتریکی برای احیاء نیاز پیدا کنند این امر سبب شده تا کشور های اروپایی برای ساخت دستگاه الکتروشوک خودکار اقدام کنند؛ استفاده از این دستگاه در کشور های اروپایی ازجمله  لندن و کانادا در دبیرستان ها و تاکسی ها اجباری شده همچنین می توان از این محصول در کنار جعبه کمک های اولیه استفاده کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: استفاده از این دستگاه نیازی به مهارت ندارد و با قرار گرفتن روی قفسه سینه بیمار، دادن شوک به بیمار شروع می شود همچنین در صورت نیاز به ماساژ قلبی برای احیا بصورت صوتی و تصویری مراحل ماساژ قلبی را نشان می‌دهد؛ لازم به ذکر است که هیچ نمونه داخلی از این محصول وجود ندارد و تعداد اندکی از نمونه های مشابه خارجی آن تا به امروز در کشور وجود داشته است.

او با اشاره به قیمت بالای نمونه های خارجی بیان کرد: یکی از مهم ترین دلایل عدم واردات این محصول قیمت بالای آن است اما قیمت نمونه داخلی طراحی شده توسط شرکت ما یک چهارم نمونه های خارجی آمریکایی و چینی است.

یعقوب زاده گفت: علاوه بر اتمام طراحی ساخت این دستگاه مراحل اخذ استانداردهای اروپایی هم انجام شده است و امیدواریم تا سال آینده بعد از دریافت مجوز های لازم از وزارت بهداشت کشور خط تولید انبوه این محصول را راه اندازی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس