کد خبر 1298481
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
دستگاه تصویربرداری از کل بدن ساخته شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه تصویربرداری از کل بدن شدند که تا پایان سال مجوز تولید انبوه آن اخذ می شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا آی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه اسکن قلب ایرانی ساخته شده در این شرکت تاکنون در ۶ بیمارستان نصب شده و ما در صدد ساخت دستگاه‌های دیگری در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: دستگاه اسپکت جنرال یکی از دستگاه‌های جدید این شرکت است که در موارد پزشکی از همه بدن امکان تصویربرداری را دارد که امسال تست‌های کلینیکال این دستگاه شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید

ربات شبیه به ماری که می‌تواند زندگی شما را نجات دهد

وی با تاکید بر اینکه دستگاه اسپکت جنرال، جز دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی هسته‌ای است اما از همه ارگان‌های بدن تصویربرداری می‌کند، گفت: استفاده از این دستگاه تصویربرداری از قلب، سیستم اسکلتی بدن، مغز و… را فراهم می‌کند و یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های تصویربرداری به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دستگاه‌های تصویربرداری به صورت جداگانه هستند که با استفاده از اینکه نیاز به دستگاه جداگانه ندارد و با استفاده از یک دستگاه چندین تصویربرداری انجام می‌گیرد.

آی با بیان اینکه نمونه خارجی این دستگاه وجود دارد، بیان کرد: نمونه خارجی این دستگاه در کشور وجود دارد اما با تولید انبوه این دستگاه می‌توانیم سیستم‌های جدید تصویربرداری چندکاره را جایگزین دستگاه‌های خارجی مستهلک کنیم.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه پایان امسال مجوزهای ساخت و تولید این دستگاه را دریافت می‌کنند، گفت: اکنون با کسب دانش فنی ساخت آن به جمع تولیدکنندگان این دستگاه پیوسته‌ایم.

وی با بیان اینکه قیمت این دستگاه ۶۰ درصد نمونه خارجی قیمت دارد، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه خارجی با عمر بالای ۱۰ سال وجود دارد از این رو علاوه بر جایگزینی این دستگاه‌ها با نمونه‌های ایرانی می‌توانیم پیش بینی کنیم در سال به ۱۰ تا دستگاه اسپکت جنرال نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برنامه صادراتی برای این دستگاه بعد از تولید داریم، گفت: در ابتدا کشورهای همسایه و سپس توسعه بازار در سایر کشورها جز برنامه‌های ما در این شرکت به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 1
    این شرکت های دانش بنیان همش رانت و فریب هست از چین قطعات دستگاه رو میارن تو ایران منتاژ میکنن بعدشم به اسم تولید داخل به چند برابر قیمت میفروشن به ملت و دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس