کد خبر 1299652
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
طالبان: دشمن به دنبال تفرقه بین سنی و شیعه است/ پیشرفت ایران پیشرفت افغانستان است

وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با هیئت علمای چهارگانه ایران با اظهار اینکه دشمن در پی تفرقه بین سنی و شیعه است، تاکید کرد که پیشرفت ایران، پیشرفت افغانستان است.

به گزارش مشرق، «محمد خالد الحنفی» وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با هیئت چهارگانه علمای ایران گفت: مردم ایران و افغانستان همه مسلمان هستند و موفقیت شما موفقیت همه امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

رژه نظامی نیروهای طالبان با تجهیزات رزمی آمریکا در خیابان‌های کابل

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز سبب استحکام نظام اسلامی می‌شود و این موضوع در دین هم مهم است؛ بنابراین بدون برپایی حکومت احیای دین و امر به معروف امکان ندارد.

الحنفی با تاکید بر اینکه کتاب آسمانی، خدا و پیامبر سنی و شیعه مشترک است، تصریح کرد که هر دو پیروان قرآن هستند و «ضعف ما در تفرقه و قدرت ما در اتحاد است».

وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان ادامه داد: پیشرفت ایران پیشرفت افغانستان است، ما همه مسلمانیم، دشمن می‌خواهد ما را به سنی و شیعه تقسیم کند و بین ما جنگ ایجاد کند.

پیش از این نیز مقامات طالبان اعلام کرده بودند که در سال‌های گذشته، خارجی‌ها همواره در افغانستان برای تفرقه بین شیعه و سنی تلاش بسیار کردند اما دست خارجی‌ها و تفرقه‌افکنان از افغانستان قطع خواهد شد.

معاون والی هرات نیز پیش از این تاکید کرده بود که برادران شیعه و سنی ما باید بدانند که امارت اسلامی از شما و از همین ملت و از همین مردم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 1
    آفرین .. احسنت .. من از این گروه طالبان ذهنیت خوبی نداشتم ولی همین سخن از مقام ارشد طالبان نشان از رشد فکری این افراد و گروه دارد و باید به فال نیک گرفت ..!
  • US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 1
    طالبان یک گروه یکپارچه نیست و اختلاف نظر سلیقه و ایدولوژِی در بین سران اون وجود داره و حرف و عملشون اکثرا با هم یکی نیست اگه حرف های که این عضو طالب زده حرف و نظر تمام طالبان بوده خیلی خوب میشد اما متاسفانه اینطور نیست و بیشتر این حرف هارو برای حفظ ظاهر میزنن یا حداقل برخی از مقامات ارشدشون چنین نظراتی دارن
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      1 0
      درود بر شما .. بله متاسفانه همینطوره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس